Gå til innhold

Kan jeg få hevet kjøpet?

Ranger emnet

Gooner87

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Lurer på om jeg kan få hevet kjøpet på bilen min. Crezit mener at jeg kan det, men måtte høre med dere guruer om det stemte.

Det gjelder en Audi A6 1,8TQ 2000 modell.

Jeg kjøpte bilen min den 06/04-09.

Dagen etter jeg hadde hentet bilen den viste bensinføleren tok tank hele tiden selv om jeg fylte på bensin. Jeg kontaktet tidligere eier og han ble med på å betale for jobben hvis jeg betalte for jobben. Det ble byttet bensinfølere i bensintanken. Jobben ble tatt privat hos en han kjenner der hvor han bor.

Den 30/06-09 var jeg hos chipsenter. Han koblet først bilen til pcen og kjørte en diganose. Fikk inn en feilmelding og det var at det var noe feil på radioen.

Prøvde deretter å chippe(laste inn ny programvare). Kjørte en tur etter det og da ladet turboen som før, 0,3bar. Han prøvde å feilsøke. Målte på N75 ventilen, se gjennom rør osv. N75 ventilen sto på stilling uansett. Han lastet tilbake orignale programvaren og sjekket hvor mange bar turboen ladet på, den ladet på 0,3bar. Fikk beskjed om å få sjekket opp N75 ventilen, lambda sonden og rørene til innsuget for turboen og ringe tilbake når det var fikset.

Hos Møller ble N75 ventilen skifet, lambdaen sonden og alle rørene ble også sjekket. Da dette viste seg å være ok, gikk dem gjennom ledningsnettet for å sjekke etter brudd. Ledningsnettet er også ok. Dem har kommet frem til at motorstyringsenheten er defekt.

Etter å ha snakket med Crezit som han kaller seg på dette forumet, mener han at dette er en garantisak. At jeg kan kreve at tidligere eier dekker dette eller at jeg hever kjøpet fordi den styringsenheten må ha vært ødelagt før jeg kjøpte bilen.

Setter veldig pris på hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen din er ni (9) år gammel!!

Merket du at motorstyringen var defekt når du prøvde bilen? Regner med at du ikke gjorde det.

Forrige eier merket sikkert ikke dette heller, så han har ikke skjult noen ting for deg.

Det at du ikke får chippet bilen er INGEN reklamasjonssak!

Jeg regner med at du hadde tenkt å betale de ekstra avgiftene til staten som dette medfører!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg litt enig med Dr. L her over.

Bilen er 9 år gammel samt at tidligere eier ikke kan vite at motorstyringen er defekt.

Dette er, som jeg ser det, dessverre ting som kan skje med en så "gammel" bil.

Hvs man skal være heelt sikker på at ting er i orden når en kjøper VAG så må en nesten teste bilen med VAG-COM før man skriver under papirene. :(

/M

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen din er ni (9) år gammel!!

Merket du at motorstyringen var defekt når du prøvde bilen? Regner med at du ikke gjorde det.

Forrige eier merket sikkert ikke dette heller, så han har ikke skjult noen ting for deg.

Det at du ikke får chippet bilen er INGEN reklamasjonssak!

Jeg regner med at du hadde tenkt å betale de ekstra avgiftene til staten som dette medfører!?

merket ikke noe jeg. Enig i det det du sier.

Jeg må si meg litt enig med Dr. L her over.

Bilen er 9 år gammel samt at tidligere eier ikke kan vite at motorstyringen er defekt.

Dette er, som jeg ser det, dessverre ting som kan skje med en så "gammel" bil.

Hvs man skal være heelt sikker på at ting er i orden når en kjøper VAG så må en nesten teste bilen med VAG-COM før man skriver under papirene. :(

Enig.

/M

Du har hatt den i to måneder, og du vil heve kjøpet fordi du ikke får chippet den??

Det var bare det jeg fikk vite av Crezit, siden det er en mangel. Tar det på min kappe og legger heller saken død nå.

Takk for svar alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider