Gå til innhold

Taktrekk - hjelp!

Ranger emnet

Mad-Ass

Anbefalte innlegg

Heisann.

Noen som vet hva som er forskjell på -1991 taktrekket og 1992-?

Virker som alle 740er opp til 1991 har samme taktrekk (untatt turbo), mens 92 har et annet. Prisforskjellen på disse trekkene er 2000 kr. -91 er dyrest.

Trodde kanskje 940 delte samme trekket som 92-, og at dette var billigere pga masseproduksjon, men det stemmer ikke.

Jeg har en 91 modell og vil helst kunne velge det billigeste trekket, men viss det er feil får jeg ikke returnert det da trekket må bestilles fra GCP (ClassicParts).

Noen som vet hva som er forskjell?

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Virker som alle 740er opp til 1991 har samme taktrekk (untatt turbo), mens 92 har et annet. Prisforskjellen på disse trekkene er 2000 kr. -91 er dyrest.

Trodde kanskje 940 delte samme trekket som 92-, og at dette var billigere pga masseproduksjon, men det stemmer ikke.

Jeg har en 91 modell og vil helst kunne velge det billigeste trekket, men viss det er feil får jeg ikke returnert det da trekket må bestilles fra GCP (ClassicParts).

Morn, har ikke peiling på forskjellen, men taktrekke i min volvo var stygt å hang å slang, løste det ganske enkelt med spray lim å høytaler filt i fra biltema. Det er litt stress for hele trekke må ut av bilen, å all driten som er lima på den plate må vekk først, så vis det ikke er så nøye at det er orginalt så vil jeg anbefale det

Volvo 740GLE, 88

Chevy NOva (307) 70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipper vi snakker om fargeforskjeller her.. eg brukte 940 92-93 taktrekk på min 700 :)

Heisann.

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipper vi snakker om fargeforskjeller her.. eg brukte 940 92-93 taktrekk på min 700 :)

Så 900 passa? Noen modifikasjoner som måtte til da eller?

Ønsker å bytte taktrekke da det både er løsnet bak, og er begynt å bli ganske stygt i fargen. Skal uansett skifte frontrute også. Ser ikke på det som mye stress, tok ut taktrekket på en 940 i fjor, og det gikk jo veldig greit.

Både -91 og 92- trekke fåes i både beige og lys beige. Ønsker ikke at fargeforskjellen skal være for stor, da det ikke lenger er mulig å få tak i trekk til takluka.

Noen som snakket om enter bjelke i taket eller taklampa kunne være forskjellig.

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så 900 passa? Noen modifikasjoner som måtte til da eller?

Ønsker å bytte taktrekke da det både er løsnet bak, og er begynt å bli ganske stygt i fargen. Skal uansett skifte frontrute også. Ser ikke på det som mye stress, tok ut taktrekket på en 940 i fjor, og det gikk jo veldig greit.

Både -91 og 92- trekke fåes i både beige og lys beige. Ønsker ikke at fargeforskjellen skal være for stor, da det ikke lenger er mulig å få tak i trekk til takluka.

Noen som snakket om enter bjelke i taket eller taklampa kunne være forskjellig.

Det passa rett inn.. er snakk om 940 med takluke og 740 med takluke. men regner med at det skulle passe uten også

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider