Beinet1 Skrevet Juli 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 Hei. Kan sparkel og grunning våtslipes? Har hørt noen myter om at sparkel og grunning er porøs og trekker til seg fuktighet som igjen blir lukket inne når toppstrøket legges. Den innelukkede fukten fører igjen til ny rustdannelse etter tid. Er dette fakta eller er jeg helt på bærtur? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_John_ Skrevet Juli 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2009 Jeg har prøvd forskjellig å det siste jeg prøvde nå var å pusse ned sparkelen med tørrpapir så vaske over med rødsprit, deretter tørke med en tørr klut. Forsikre meg om at det var tørt å så spraye på grunning. Puset over grunningen med våtslip. Så vil nok ikke anbefale å våtslipe rett på sparkel, men går greit når man har grunnet:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomassj Skrevet Juli 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2009 Sparkel suger til seg fuktighet så ikke våtslip den! tørrslip legg fyller også kan du våtslipe om du vil hvorfor vil du våtslipe sparkelen egentlig?? Siter 95 Golf 3 94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt 85 Volvo 740 88 Volvo 740 delebil 87 Volvo 240 Stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet Juli 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2009 Sikkert for å lettere bli kvitt slipestøvet som legger set på papiret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Juli 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2009 Sparkel suger til seg fuktighet så ikke våtslip den!tørrslip legg fyller også kan du våtslipe om du vil hvorfor vil du våtslipe sparkelen egentlig?? Hei, Har egentlig ikke behov for å våtslipe sparkel, men det hender at en pusser igjennom grunningen når en våtsliper før toppstrøk legges. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Juli 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2009 Hei, Har egentlig ikke behov for å våtslipe sparkel, men det hender at en pusser igjennom grunningen når en våtsliper før toppstrøk legges. ikke noe farlig å gjøre det om det får luftet seg litt før en legger fyller, For du mener Fyller??? Gruninge er tross alt enten, 2k reaksjonsprimer/ epoxy belegg, eller zink lag...:tannløs: Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg