Gå til innhold

A4 1,8

Ranger emnet


LarsAndre

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal nå til å kjøpe meg bil, og har fått et tilbud på en Audi A4 1,8 sedan, 1997 modell. Det er nylig skiftet registerreim, servopumpe, og den er også nylig EU godkjent, og betalt årsavgift.. Får med et par helt nye 18" sommerfelger/dekk, og helt nye alu vinterfelger /m piggdekk. Følger også med et ganske greit anlegg (verdi; 10 000). Selger skal ha 65000 for alt det jeg har nevnt her... Men.. Bilen har gått 230000 km, noe jeg syns er litt langt for en bensin bil... Selger sier at bilen ikke har noe problem med å gå 500000 km til, noe jeg tviler på. Jeg er ikke kjent med Audi, og har ikke så mye kunnskap om disse bilene, så jeg lurer på om noen av dere kan fortelle meg om dette er et bra kjøp eller ikke..?

 

På forhånd, takk!

 

Mvh

Lars Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra om du finner en som er gått 730 000 da ;)

Sjekkpunkter:

Bærearmer, øvre og nedre, byttet sist?

Drivknuter, mansjetter, ser de ok ut?

Er bremsene gode?

Går bilen jevnt?

 

Blir så jeg skal sjekke det i morgen. Han var på arbeid i kveld.

Men med tanke på at den nettopp er EU godkjent, så kan jeg tenke meg at bærearmer, drivknuter, bremser og slikt funker som de skal. Kan også nevne at selger er en god kompis av meg, men er fremdeles skeptisk med tanke på hvor langt den har gått.. Hvor langt tror du at den fremdeles går?

Bilen gikk reint da jeg prøvde den i vinter. (har ikke blitt kjørt siden, grunnet at selger har mistet lappen).

Endret av LarsAndre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg helt enig i altså.. prima måte å bli uvenner på.

EU-kontroll går kun på sikkerhet, det er ingen kvalitetsgaranti. Min bil er eu-ok februar i år, så langt har jeg måttet bytte:

Tennpluggkabler

Tennplugger

Olje

Oljefilter

Luftfilter

Pollenfilter

Bensinfilter

Drivknute

Dørhengsler foran høyre

Bremseskiver bak

Bremseklosse bak

Bremsekalipper bak venstre

 

Pluss bilen går ujevnt (prob med gasspjeldhus), har prob med startsperren og sentrallås. Ikke noe som sjekkes på EU.. Pluss du bør se etter rustdannelser i hjulbuer og nederst på dørene.. gjerne sjekke bak listene der.

A4a B6 2.0 MT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som er å se av rust på bilen, en en liten flekk (ca 3cm i diameter) ved høyre bakdør. Bilen går jevnt. nylig skiftet støtdempere, drivknuter, bærearmene er også fine. Bilen hadde også 0 feil på EU kontroll. Bremseklossene er også nylig skiftet. Skal få med min far til å se på denne bilen når han kommer hjem fra ferie, så får vi se videre om det blir denne audi'en, en annen audi, eller en liten søt golf :D ;) hehe (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får å si det sånn,du får de billigre :P

jeg kjøpte en nå 97, akk eu godkjent,byttet div i forstilling(svakhet)

ny gass på ac

nye dekk

+ lakkert til 37 ;)

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår