LarsAndre Skrevet Juli 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 Hei! Skal nå til å kjøpe meg bil, og har fått et tilbud på en Audi A4 1,8 sedan, 1997 modell. Det er nylig skiftet registerreim, servopumpe, og den er også nylig EU godkjent, og betalt årsavgift.. Får med et par helt nye 18" sommerfelger/dekk, og helt nye alu vinterfelger /m piggdekk. Følger også med et ganske greit anlegg (verdi; 10 000). Selger skal ha 65000 for alt det jeg har nevnt her... Men.. Bilen har gått 230000 km, noe jeg syns er litt langt for en bensin bil... Selger sier at bilen ikke har noe problem med å gå 500000 km til, noe jeg tviler på. Jeg er ikke kjent med Audi, og har ikke så mye kunnskap om disse bilene, så jeg lurer på om noen av dere kan fortelle meg om dette er et bra kjøp eller ikke..? På forhånd, takk! Mvh Lars Andre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet Juli 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 Si ifra om du finner en som er gått 730 000 da ;) Sjekkpunkter: Bærearmer, øvre og nedre, byttet sist? Drivknuter, mansjetter, ser de ok ut? Er bremsene gode? Går bilen jevnt? Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsAndre Skrevet Juli 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 (endret) Si ifra om du finner en som er gått 730 000 da ;)Sjekkpunkter: Bærearmer, øvre og nedre, byttet sist? Drivknuter, mansjetter, ser de ok ut? Er bremsene gode? Går bilen jevnt? Blir så jeg skal sjekke det i morgen. Han var på arbeid i kveld. Men med tanke på at den nettopp er EU godkjent, så kan jeg tenke meg at bærearmer, drivknuter, bremser og slikt funker som de skal. Kan også nevne at selger er en god kompis av meg, men er fremdeles skeptisk med tanke på hvor langt den har gått.. Hvor langt tror du at den fremdeles går? Bilen gikk reint da jeg prøvde den i vinter. (har ikke blitt kjørt siden, grunnet at selger har mistet lappen). Endret Juli 15, 2009 av LarsAndre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørgvin Skrevet Juli 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 Å kjøpe bil av bekjente er vel aldri en god ide... Siter A4 avant 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet Juli 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2009 Det er jeg helt enig i altså.. prima måte å bli uvenner på. EU-kontroll går kun på sikkerhet, det er ingen kvalitetsgaranti. Min bil er eu-ok februar i år, så langt har jeg måttet bytte: Tennpluggkabler Tennplugger Olje Oljefilter Luftfilter Pollenfilter Bensinfilter Drivknute Dørhengsler foran høyre Bremseskiver bak Bremseklosse bak Bremsekalipper bak venstre Pluss bilen går ujevnt (prob med gasspjeldhus), har prob med startsperren og sentrallås. Ikke noe som sjekkes på EU.. Pluss du bør se etter rustdannelser i hjulbuer og nederst på dørene.. gjerne sjekke bak listene der. Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsAndre Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2009 Eneste som er å se av rust på bilen, en en liten flekk (ca 3cm i diameter) ved høyre bakdør. Bilen går jevnt. nylig skiftet støtdempere, drivknuter, bærearmene er også fine. Bilen hadde også 0 feil på EU kontroll. Bremseklossene er også nylig skiftet. Skal få med min far til å se på denne bilen når han kommer hjem fra ferie, så får vi se videre om det blir denne audi'en, en annen audi, eller en liten søt golf :D ;) hehe (: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomandreee Skrevet Juli 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2009 får å si det sånn,du får de billigre :P jeg kjøpte en nå 97, akk eu godkjent,byttet div i forstilling(svakhet) ny gass på ac nye dekk + lakkert til 37 ;) Siter Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D) Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet Juli 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2009 Det er billig altså.. Jeg kjøpte min for 42, 1.6, akkurat byttet bærearmer, akkurat eu-ok med nye vinterdekk. Men ellers var det jo en del å gjøre på den da. Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet Juli 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2009 solgte nettop min 1.8T for 75;) :( Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veegard Skrevet Juli 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2009 Du kan få kjøpe min for 60! ;p En velholdt 1.8tq er verd mye mer enn en 1.6 symaskin da.. Jeg har akkurat gjort syv års service på min nå, skal få regreim og sånt byttet i sverige til neste uke :) Siter A4a B6 2.0 MT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsAndre Skrevet Juli 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2009 Har verken lyst på T eller Q xD haha : D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pett3r Skrevet Juli 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2009 hvorfor ikke? :op: Siter - 04 audi a4 tq x 03 vw passat tdi x 99' audi a4 1.8t x 89' audi 80 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LarsAndre Skrevet Juli 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2009 hvorfor ikke? :op: Fordi jeg har ikke det:p har lyst på vanlig 1,8. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Juli 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2009 Gå for T:D Etter at jeg kjørte Petter sin, angrer jeg på at jeg ikke gjorde det selv:op: Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Juli 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2009 Du har lyst til 1.8 helt til du har prøvd en 1.8t ;) Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg