Gå til innhold

Hjelp til å velge rett bilstereo

Ranger emnet

tranceman

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg får si det som det er; jeg kan fint lite om dette.

Derfor håper jeg på litt assistanse her rolleyes.gif

Jeg kjøpte et par JBL GTO 6538 høyttalere som ble montert i bakdørene. De var meget skuffende. Jeg har avtalt med butikken å sende de tilbake mot at jeg kjøper noe annet der.

Jeg er ute etter følgende:

2 x hattehylle-høyttalere (ikke så stor, 6x9?)

1 x 2-kanals forsterker(kun til høyttalerne bak)

1 x subkasse (kan denne kobles rett til forsterker?)

Synes 3000 er dyrt nok, så ikke over det.

Jeg må kjøpe dette på bilstereo.no

Dersom det har noe å si, så er spilleren jeg har en Kenwood KDC-BT6544U.

Bilen er en Audi 80 92 mod.

Jeg har sett på en Caliber bass-pakke, men må da ha 2 stk høyttalere.

Power Pack pakken fra JBL er også noe jeg ser på, selv om forsterkeren er 4-kanals.

Eller er det bedre å plukke de enkelte komponentene selv i stede for å kjøpe en pakkeløsning?

Håper på gode råd, jeg har så lyst på god lyd i bilen; men vil ikke spille for nabolaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er foran du sitter og kjører, sant??? Da er det også foran du vil ha lyd. Når du i tillegg skal ha sub, så blir det feil med høyttalere baki.

Du kommer ikke langt med 3000,-

Spør om du kan få den JBL pakka, men med disse høyttalerene isteden for 6x9: http://bilstereo.no/m/shop/?produkt=6767&katid=649&mid=m436&id=&vn=736

Så sparer du opp litt penger til en subforsterker etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er foran du sitter og kjører, sant??? Da er det også foran du vil ha lyd. Når du i tillegg skal ha sub, så blir det feil med høyttalere baki.

Spør om du kan få den JBL pakka, men med disse høyttalerene isteden for 6x9: http://bilstereo.no/m/shop/?produkt=6767&katid=649&mid=m436&id=&vn=736

Burde man bruke egen forsterker til dem der? Vurderer dem selv nemlig :p

Xbox GT: MortenNilsen89

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar.

Jeg ser at du har skrevet mye her inne, og har sikkert peiling. Jeg har et par høyttalere på dashbordet, og de Focal'ene du nevnte, må de være like stor som de orginale, eller kutter du bare i dashen til de passer?

Så ditt oppsett ville vært noe slikt:

2 x Focal forran

1 x forsterker til Focalene

1 x subkasse (med egen forsterker?)

Ingen vanlige høyttalere bak?

Det står ikke på mye hvor mye jeg kan bruke på lyd, men hvor mye jeg synes er fornuftig å bruke. Bilen jeg har er en "jobb-bil". Men nå er det slik at den ser jævlig pen ut. En rød, senket Audi 80 med spoiler og effektanlegg. Dersom jeg bruker 3-5000 på anlegg så vil jeg kanskje få mesteparten igjen ved salg av bilen om et par år?

Men det er en annen sak... med tanke på hvilken bil det er, kan du beskrive så nøyaktig du kan hvilke oppsett du ville satt i den. Men tenk økonomi oxo :-)

Takker så mye. Du har allerede fått meg på andre tanker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bli et problem å montere de anbefalte Focal'ene. Orginalhøyttalerne i Audien er montert i dashbordet og er 10cm. Jeg tror ikke det bare er å sette i større høyttalere der, da det er luftkanaler og andre ting å ta hensyn til.

Montering i dørene er uaktuelt.

Jeg må nok ha 10cm i front, og hva er alternativene da? Blir oppsettet forrandret i stor grad?

Takker så mye for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...