Gå til innhold

Bøtteseter og godkjenning

Ranger emnet

dirtyfunker

Anbefalte innlegg

FIA.. verken mer eller mindre.. Det er kun bøttestoler som er FIA godkjent som regel.. Har i alle fall enda tilgode og se noe FIA godkjenning på stoler med vippbar rygg. F.eks recorao speed eller sport.. Har du 3 dørs bil med bakseter må man kunne komme ut derfra, litt usikker men jeg mener også understellt må være FIA godkjent?

vanskelig opplegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden har FIA med dette å gjøre da? (Det internasjonale motorsportforbundet) Har aldri tatt meg bryet med å godkjenne stolskiftet jeg, men regner med att de er ivrige på å se TüV-papirer på stolene værtfall.. Omsveising av fester skal sikkert være "fagmessig utført". Var det jeg fikk beskjed om da jeg skulle vise en Volvo 142 med bakaksel fra 240, og festene var ombygd. Send en søknad før du i det heletatt starter med ombygginga, om du har planer om å få det skrevet i vognkortet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sansynligheten for at du får pes med BT går betraktlig ned om ting er FIA godkjent vil jeg nå tro.

Når folk ikke får gjennom bilen sin hos BT med recaro stoler fra integra i en civic med orginalt civic understell så skjønner du at noe er riv ruskende galt....

Og antallet ettermarkeds stoler som det finnes TUV papirer for til forskjellige kjøretøyer er lite. Sparco har en bøtte stol som er spesifik TUV godkjent i noen tyske biler, Også har de en stol med justerbar rygg, milano ellers noe tror jeg den heter.. den er det bare TUV godkjenning på.. Og ingen av de ser spessielt bra ut eller passer ræva mi i alle fall..:P

Så FIA er det nermeste man kommer et papir som sier at stolen og understellet er BRA..

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider