Gå til innhold

Boost control????

Ranger emnet


Fridjow

Anbefalte innlegg

Når jeg kjøpte unoen min satt det "boost control" på den.

Men jeg tror den er av god gammel årgang. Har knapp på dash bordet, og en bryter og vri på i motor rommet.

Hvordan skal jeg vite hva jeg setter den på hvis jeg vrir på den?

Er det mulig og etter montere noe til denne så jeg ser hva jeg setter den på, eller må jeg bytte hele dritten?

Hva ligger sånt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

E-controller så bra ut. Men hvis man ikke har det , hvordan hvet folket hvilket trykk man stiller inn på?

Prøver dere bare eller?

Og som jeg har sett før, boost controllere er koblet til vakum/luft slanger.

Men den jeg stiller på i motor rommet går det bare vanlig strøm ledninger ut og inn fra . Ser ut som releer eller transistorer inni,

ikke sikker, Noen som har noen anning om hva jeg fabler om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som han sier... LADETRYKKSMÅLER :D

Da ser du jo hva du lader.

 

Originally posted by Fridjow

Og som jeg har sett før, boost controllere er koblet til vakum/luft slanger.

Men den jeg stiller på i motor rommet går det bare vanlig strøm ledninger ut og inn fra . Ser ut som releer eller transistorer inni,

ikke sikker, Noen som har noen anning om hva jeg fabler om?

 

Hvis wastegate styres av en elektrisk magnetventil feks. så trenger du elektrisk kontroller, er kanskje det som sitter i bilen din. Hvis det stemmer så kan du feks. kjøpe moderne boost-controllere som viser deg ladetrykk og lar deg velge max trykk og mer mens du ser det på et display.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Fridjow

En ting til, det som sittet der nå ser gammelt ut. Hvor lenge har sånnt vært på markedet?

 

Siden turboen kom på markedet tenker jeg. :cool:

 

Har man ikke elektronisk, må man finne seg i å prøve seg fram.

 

Tips: Kan du ingenting om turbo, drit i å fikle med med ladetrykket til du har lært litt mer om det, og forstår litt hva som kan skje hvis du tukler og skrur.

No offence, bare ett tips som kan spare deg mange penger.

;)

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at du har justerbart ladetrykk rekner jeg med du har en dualport wastegate , kan vel hende du kjører med en elektronisk utgave. kan du ikke flytte denne bryteren inn i bilen da?

 

i så fall er det bare å skru den helt ned og prøve seg fram..

få en kompis til å sitte på i bilen mens du kjører. legg den i 2 eller 3 gir når du nærmer deg rmp der du har fult trykk så bruker du bremsene til å holde igjen bilen , nå kan kompisene din dreie forsiktig på bryteren til du når ønskelig trykk ..

 

husk dette er ikke annbefalt å gjøre mange ganger..

 

Tips: Kan du ingenting om turbo, drit i å fikle med med ladetrykket til du har lært litt mer om det, og forstår litt hva som kan skje hvis du tukler og skrur.

 

helt enig... ;)

 

ps : når du først skal bestille noen deler, så kjøp deg en air/fuel monitor.. dette er noe av det første en burde kjøpe når en driver med slikt..

Do you understand the words comin outa my mouth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larsern

 

Siden turboen kom på markedet tenker jeg. :cool:

 

Har man ikke elektronisk, må man finne seg i å prøve seg fram.

 

Tips: Kan du ingenting om turbo, drit i å fikle med med ladetrykket til du har lært litt mer om det, og forstår litt hva som kan skje hvis du tukler og skrur.

No offence, bare ett tips som kan spare deg mange penger.

;)

 

 

Joa, men vant til og gjøre ting selv, og et sted må jeg jo begynne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Fridjow

 

Og med den kan jeg?.....Justere mengde luft og bensin?

 

med den overvåker du blandingsforholdet (som ideelt skal være ~14:1 (luft:bensin).. har du for mager blanding vil du få tenningsbank,og i verste fall fine hull i stemplene dine... ;)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med den overvåker du blandingsforholdet (som ideelt skal være ~14:1 (luft:bensin).. har du for mager blanding vil du få tenningsbank,og i verste fall fine hull i stemplene dine... ;) [/b]

 

Overvåke?

Hvorfor skal den få for mager blanding?

Hvis jeg kjører med for høyt lade trykk?

Og i så tilfelle , how too adjust?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår