Gå til innhold

Boost control????

Ranger emnet


Fridjow

Anbefalte innlegg

med den overvåker du blandingsforholdet (som ideelt skal være ~14:1 (luft:bensin).. har du for mager blanding vil du få tenningsbank,og i verste fall fine hull i stemplene dine...

 

riktig, når du driver å skrur på turbo-trykket ditt , så gjør du det vel for å få meir power ikke sant? meir HK = meir luft og Bensin.

 

med denne kan du overvåke at desse holder seg innenfor sikre verdier, vil jo ikke ha motorhavari ... justering kan du gjøre vist du har en justerbar bensin regulator feks.. Men anbefaler å få bilen justert med hjelp av bredbåndsllamda el .. ved større avvik.

flissundet motorservice er en som foretar slike justeringer.

 

husk det er ikke noe som heter billige hk

;)

Do you understand the words comin outa my mouth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kan vere at du har elektronisk boostcontrol.. har har du 1 program som du bruker til vanleg også har du 1 program som aktiveres med bryteren inne i bilen, desse kan du stille inn programere selv, på nyere ved hjelp av en laptop. blir litt vanskelig med feilsøking over tastaturet.. men hørses ut som du trenger litt innstillinger. .. en air/fuel monitor koster ikke mer enn 3-500 kr og er lett å kople på, men husk at dersom du har en lamda-sonde plassert før turboen så er ikke det alltid dette vil gi riktige verdier på air/fuel monitoren. Da kan det vere betre å få tak i enn extra lamda-sonde og plassere den feks på downpipen fra turboen .. dette gir deg muleghet til å overvåke air/fuel over hele registeret..

 

tror jeg ville invistert i en slik eller i en tur i rullende landeveg med bredbånds-lamda..

 

hvilket laddetrykk har du til vanlig?

 

Når du trykker in bryteren inne i bilen?

Do you understand the words comin outa my mouth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!

Lambda sonde?

Er ikke det som står på det merket i grillen på gamle volvoer?

Har fått forklart hva dette er før, men kunne du ha frisket opp gamle minner?

 

Tror o,6 er det som er standard ladetrykk.

 

Og utifra det jeg ser på min lite nøyaktige ladetrykks måler ligger trykket på rundt 0,8-0,9 med boosten på.

 

 

Snakket med fiat, og de sa jeg kunne fint kjøre på 1,1

Men ikke over, fordi at kanalen som ligger rundt veiva i turboen ikke klarte og levere olje ved trykk over 1,1.

 

Men hvis jeg ville kunne jeg levere turboen hos de så skulle de frese opp den så jeg kunne kjøre på 1,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TG1

 

med den overvåker du blandingsforholdet (som ideelt skal være ~14:1 (luft:bensin).. har du for mager blanding vil du få tenningsbank,og i verste fall fine hull i stemplene dine... ;)

 

Heisann...

 

det som mest sannsynelig skjer først med tenningsbank....

er at *godset/materialet mellom stempelfjærene ryker....

(*engelsk: Ring-lands...)

dette fordi at det enorme trykket som dannes trenger ned

imellom sylinderveggen og stemplet og BANKER HARDT på

stempelfjærene..sånn at materialet i stemplet sprekker...!

Been there.... Done that.... Buhuu..!! :(

Bottles are for babies...real men get Blown!!!

 

1999 Honda Civic Si.... Leketøy

1999 Honda Civic 1.4 is.... Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Fridjow

Enorme trykket som danner seg?

Ja, skal ikke det være der?

Bensin, luft ,eksplosjon?

 

 

Så selv om jeg øker lade trykket så følger ikke bensin tilførselen etter? Større dyser da eller pumpe?

 

heisann...

 

Skal ikke være trykk mens stemplet er på tur opp til

øvre dødpunkt... det er det som skjer når du har tenningsbank...

du får detonasjon/selvantenning av bensin-luftblandingen

alltfor tidelig....!!!!

Og da blir det en enorm påkjenning på motorens indre

komponenter sånn som stempler,råder, rådelager,veiv,veivlager

osv osv.....

Første som ryker er som regel stemplene...

Bottles are for babies...real men get Blown!!!

 

1999 Honda Civic Si.... Leketøy

1999 Honda Civic 1.4 is.... Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår