Gå til innhold

Vurderer en A6 1.9 TDI , 1998 modell. : Edit : Stasjonsvogn!

Ranger emnet


ninjaflipp85

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg vurderer og kjøpe en A6 1.9tdi STV , en 1998 modell. Bilen er rullet 179.000km , og ser bra ut på bilder.

 

Hva skal man passe på , med disse bilene? Jeg har 0 erfaring med audi fra før av. Og har hørt mye om forstilling og hjuloppheng. Skumle historier. Vil helst ikke kjøpe meg et "problembarn" :)

 

Hvordan er bilen og kjøre? er den sprek? 110HK.. Kan vel chippes til ca 130? eller mer?

 

Bare sleng inn tips om bilen , erfaringer o.l

 

ps: er det så bra når selger skriver : Selges som den står .. ?

 

Takk :)

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann:)

 

jeg har ikke noe peiling på hva som er fordel å sjekke når det gjelder dieselmotorene til Audi men det mest vanlige gjelder vell der også se etter olje svette på toppdekselpakning, Topppakningen og hvis mulig bunnpakningen.

 

hvis jeg ikke tar helt feil så har rustgarantien på denne bilen gått ut så jeg ville også ha sjekket den for det. Audi er egentlig ganske så greit rustbeskyttet men i noen tilfeller kan det oppstå rust her og der dette skyldes også at noen ikke har tatt seg av bilen.

plasser å sjekke: hjulbuer, dører, innenfor dør der låsen låser seg til bilen. osv :)

 

og forstillingsproblemene skal du ikke være så veldig redd for. finnes mye som er svæææært billig på ebay og andre tyske sider:) du kan også melde deg inn i VWAudi club norwegen og få svært gode rabbater på mange butikker rundt omkring i landet;)

Man får også kjøpt forsterkede forstillingsdeler.

 

jeg som er tidligere opel eier har fått ett nytt motto og leve etter: en gang audi altid audi:)

 

er kjempe fornøyd med a6n min med andre ord:)

 

Vill anbefale deg å vurdere å kjøp Quattro men dette er basert på behov og kjøreglede, har du først prøvd Quattro (4x4) så blir du frelst:P

 

 

håper dette var til noe hjelp iallefall:)

 

lykke til videre:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var til hjelp ja , at noen avskrekker forstillings problemer er alltids godt! Diesel motorer er det vel kompresjon som er viktig og sjekke? Det jeg lurer på , og som er viktig for meg , er at bilen er i like god teknisk stand som Volvo'n jeg har nå er. For den er strøken. Det siste jeg vil er og kjøpe en bil til nærmere 100.000 , også levere den på verksted. Det og kjøpe bil brukt er jammen meg en ekstremsport, lol :D

Mvh Mr Eriksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vell an å ligge brei med en automat å men ikke like artig:P (kanskje ikke like lett å kontrollere eller har ikke prøvd)

 

vurdert 1.8t motor da? det ligger noen A6'er med det uten så høy km og mellom en 100-150k men det er sedan da og med manuell gir;) mener det skal ligge en på finn til 150k som har gått 140km og da er det 2000modell som skal ifølge lokal VAG verksted ha rustgaranti til 2011;)

 

1.8t motoren er også noen av de mest lett trimmede motorene som finns. brukes i mange biler så finns 100vis av aftermarket parts;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører en 1.9 TDI 2000 mod selv. Er passe fornøyd med den. Den har nå gått 270.000km ca. Har hatt den i 60-70k km selv. Har vært lite problemer med i grunn. Forstilling på disse er kjent sak om vil komme før eller siden.

 

Har nå ulyder som trolig kommer fra girkassen, men tror ikke dette er en vanlig feil å disse bilene. Bare ikke forvent deg en racer av dieselmotoren. Men helt ok, syne jeg. (Min skal visstnok være chippet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nicket mitt er gammelt, og jeg er ikke audi eier lenger for å si det sånn. Aldri mer audi etter min mening. Bilene er greie de, gode og kjøre, og relativt rimelig på drivstoffet. Men Møller bil ødelegger masse av inntrykket. Uansett, så er det ikke noe annet enn en kjennsgjærning at A6 i disse modellene er dårlige biler, tross alt, så er 1.9 tdien det beste valget når det kommer til driftsikkerhet. Men mye rot, alt fra forstilling, til klima, bose anlegg, bakrute visker, rust, elektronisk, airbagstyring, og abs enhet.

 

hadde en 1,9 tdi som jeg måtte bytte automat på, og hadde en 2.5 tdi som det rant olje gjennom. Dårlige biler begge to, men 1.9 en var minst dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår