Gå til innhold

Hull i slange.

Ranger emnet


R-Espen

Anbefalte innlegg

Ikke kjent med motoren der, men det der er en vakumklokke til ett eller annet. Vil tippe EGR eller tomgangsregulering. Slange kjøper du på biltema, eller hvilken som helst rekvisitaforetning som selger vakum/bensinslanger i løsvekt. Bare ta med slangestumpen inn og få de til å kutte deg en som er like lang.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Klarte endelig å finne den i Haynes boka mi, men blei ikke mye klokere av det!

De kaller det en "Air cut-off valve" og det ligger under "Emission control system".

Til slitenVolvo; Det blåser ganske kraftig ut av hullet når motoren er i gang..

Noen som vil forklare?

Har hatt problemer med motor en stund, og det kan derfor være greit å få klarert eventuelle symptomer hullet kan ha skapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hullet har neppe gjort noen permanet skade på noe som helst.

 

Avhengig av hvordan slangene er lagt ut kan det ha ført til en del falskluft, med symptomer som jagende tomgang, dårlig gassrespons, dårlig effekt, hakkete gange og forhøyet drivstofforbruk.

 

Hvis slangen faktisk er ett rør (er det rust jeg skimter på bildet), kan du jo gjøre en rask fix med litt gaffa/duct-tape og se om motoren går bedre.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hullet har neppe gjort noen permanet skade på noe som helst.

 

Avhengig av hvordan slangene er lagt ut kan det ha ført til en del falskluft, med symptomer som jagende tomgang, dårlig gassrespons, dårlig effekt, hakkete gange og forhøyet drivstofforbruk.

 

Hvis slangen faktisk er ett rør (er det rust jeg skimter på bildet), kan du jo gjøre en rask fix med litt gaffa/duct-tape og se om motoren går bedre.

 

 

Problem med motoren er dårlig gassrespons, hakkete gange ved høy belastning og "turtalssperre" på litt over 4000!

Slangen er ikke et rør nei:P "Rusten" du ser på bildet er faktisk noe oljelignende søl jeg oppdaget etter å ha fjernet gaffatapen jeg la på rett etter å ha kjøpt bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår