Gå til innhold

Bygging av Golf I med Syncro eller Rallye understell.

Ranger emnet


TurboDad

Anbefalte innlegg

Jeg satt og lekte litt med tanken om å bygge en Golf I med Syncro eller Rallye understell. For å så sette inn en 16 ventiler eller en G60 motor i.

Er det noen som har noen synspunkter om dette?

Er det noe som ikke vil passe eller må bygges om endel?

Hva er de fysiske forskjellene på Golf i vs Golf II, når det gjelder understellet?

Inni ser jeg for meg helt rensa innredning med bare racingseter fremme, bur osv.. Med andre ord full racingstil. Hadde vært litt tøft med aluplater på dørene i stedet for de trekkene som er på til vanlig. Så det på en Caddy engang. Dritrått!

Kom med innspill og forslag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by PetterJacobsen

Er nesten lettere å sette et Golf 1 karroseri på en Golf 2 da! Neida, vet ikke. Men en Golf 1 med AWD eller RWD hadde vært tøft!

 

Ja det hadde nok kanske vært lettere ja. Men hvem gidder å gjøre alt lett her i verden? Livet er til for å overvinne tekniske vanskeligheter. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allerede gjort her i norge og, på en mk1 cab.

Jeg har selv hatt planer om denne ombygningen lenge.

En benytter seg av bunnplaten til en golf 2 syncro, eller en lager alt selv.

Bunnen i bagasjen må bla heves en god del.

Men det er fult mulig å gjennomføre.

Men så er det dette evindelige temaet, er syncro verdt det?

Hvorfor ikke bygge quattro?

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboDad

Jeg satt og lekte litt med tanken om å bygge en Golf I med Syncro eller Rallye understell. For å så sette inn en 16 ventiler eller en G60 motor i.

Er det noen som har noen synspunkter om dette?

Er det noe som ikke vil passe eller må bygges om endel?

Hva er de fysiske forskjellene på Golf i vs Golf II, når det gjelder understellet?

Inni ser jeg for meg helt rensa innredning med bare racingseter fremme, bur osv.. Med andre ord full racingstil. Hadde vært litt tøft med aluplater på dørene i stedet for de trekkene som er på til vanlig. Så det på en Caddy engang. Dritrått!

Kom med innspill og forslag folkens!

 

Det er gjort før....

Han her var en av de første http://www.vr6rabbit.com (Dette prosjektet har stått litt stille da han skal bygge om fra Syncro til 4motion pga 700+hk i fra VR6 turbo motoren)

 

I tillegg så er det en i england Ben Leach som har en Rød mk1 med syncro understell fra en Rallye og 300hk 1.8T 20V. Får å få den inn syncro girkassen og mellomakslingen så må man flytte tannstangen opp eller ned. Bakhjulsopphenget fra Syncroen passer omtrent på en mk1er, sporvidden er noe bredere enn på 1er golfen. For å få inn diffen så men man bygge om bagasjeroms gulvet for få plass til en avstiver på tverrs hvor diffen henger, i tillegg så må man bygge ny bensin tank.

 

En annen ting... Når har du sett en racing/rally bil med aludørsider ?? Det er unødvendig overvekt, de velger heller andre lettere materialer ;)

 

Anbefaler å kjøpe Performance VW mag. Aug 2003

http://www.performancevwmag.com/

 

"We don’t know if Ben Leach was working the night before Inters but his Mk1 Golf 1.8T Syncro was another GTI International debutant. We knew it was going to be special but nothing prepared us for what it was going to do at Bruntingthorpe under testing. Without going into too much detail, it’s the kind of car that makes you laugh and giggle like you’ve never been in a fast car before. 0-60 in 4.45sec and a comfortable top speed of 149mph speak for themselves. And all that in such an innocent-looking shell!"

"mk1classic"

'83 Golf GTI Rabbit

'83 Golf GTI "Prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Finepix

Høres ut som et tøfft prosjekt det der. Men husk at 2'ern er noe bredere, så du må nok regne med noen voksne breddere og/eller felger med veldig høyt innpress.

 

Fant ikke noe om golf 1 på jabba-sida. Noen som har direktelink?

Jabbasport har et mk1 golf prosjekt på gang, noe de har hatt et par år nå. Blir nok en rask liten golf ;) (Jeg har sett den og det var snakk om kompressor, stor turbo.... )

 

I tillegg så har han bygget en mk1 Scirocco med 1.8 20V G60 med syncro drivverk, men han har bygget sitt eget bakhjulsoppheng rundt syncrodiffen.

 

Her finner du mer om Sciroccoen:

http://www.jabbasport.com/press3.htm

og litt mer her:

http://www.jabbasport.com/press5.htm

"mk1classic"

'83 Golf GTI Rabbit

'83 Golf GTI "Prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EspenB

Men så er det dette evindelige temaet, er syncro verdt det?

Hvorfor ikke bygge quattro?

 

Hva er egentlig forskjellen? Kjenner ikke så godt til de systemene. Vil da et quattro passe på MKI da? Med noe modifiseringer selvsagt..?

Jeg ønsker å få dette godkjent for gate bruk, derfor er jeg nødt for å gjøre dette skikkelig.

 

 

mk1classic: De aluplatene vil jeg ha for looken, ikke for racing. Jeg synes det er porno med den looken på dørene. Men jeg er enig med deg i at jeg burde ha valgt andre materialer hvis det skulle være renspikka racing.

 

Finepix: Jeg tenkte faktisk på å evt korte ned på akslingene, for å få dekkene innenfor skjermene. Om ikke det går, så får man heller vurdere å bredde skjermene. Men det må jeg se på når jeg kommer så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt går, det har jo blitt bevist da det finnes både v8 rwd, 2x16v 4wd, vr6T rwd, AudiRS2 quattro osv allerede bygget i Golf 1.

Men det enkleste er nok sikkert syncro systemet.

Problemet begynner da du ønsker dette godkjent for gaten.

Jeg holder på med G60 16vT i min egen ener, og har allerede for lenge siden lagt alle planer om godkjennelse til siden, for det vil helt enkelt ikke skje at det går. Ikke når siste rest av nazismen fikk nytt navn og nå kalles Biltilsynet.

 

Det er vel flere her som kjenner til dette mer enn meg.

Ikke sant Ottar??

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EspenB

Alt går, det har jo blitt bevist da det finnes både v8 rwd, 2x16v 4wd, vr6T rwd, AudiRS2 quattro osv allerede bygget i Golf 1.

Men det enkleste er nok sikkert syncro systemet.

Problemet begynner da du ønsker dette godkjent for gaten.

Jeg holder på med G60 16vT i min egen ener, og har allerede for lenge siden lagt alle planer om godkjennelse til siden, for det vil helt enkelt ikke skje at det går. Ikke når siste rest av nazismen fikk nytt navn og nå kalles Biltilsynet.

 

Det er vel flere her som kjenner til dette mer enn meg.

Ikke sant Ottar??

 

E det bare meg ell er Møller vanskeligere enn biltilsynet ?

Ringte forleden dag til biltilsynet angående mk1 g60, skulle ikke

være problem så lenge hadde papir fra Møller... noe de sef ikke vil ut med. Noen som har papirer på det ?

 

dag a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by brooom

 

E det bare meg ell er Møller vanskeligere enn biltilsynet ?

Ringte forleden dag til biltilsynet angående mk1 g60, skulle ikke

være problem så lenge hadde papir fra Møller... noe de sef ikke vil ut med. Noen som har papirer på det ?

 

dag a

 

Du må huske at Møller ikke gir ut noe papirer på annet enn hva de har produsert. mk1 G60 finnes ikke hos de, derfor vil de ikke hjelpe deg. Det du trenger å gjøre er å overbevise Biltilsynet at du har bremser og en bil som tåler den øke effketen/dreiemomentet.

"mk1classic"

'83 Golf GTI Rabbit

'83 Golf GTI "Prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mk1classic

 

Du må huske at Møller ikke gir ut noe papirer på annet enn hva de har produsert. mk1 G60 finnes ikke hos de, derfor vil de ikke hjelpe deg. Det du trenger å gjøre er å overbevise Biltilsynet at du har bremser og en bil som tåler den øke effketen/dreiemomentet.

 

Det er da mange mkI`ere med G60 motor. Har sett flere selv, så det må da være mulig å få godkjent den med G60? Er det noen som vet om noen mkI med G60 godkjent med skilter og hele sulamitten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår