Gå til innhold

Bygging av Golf I med Syncro eller Rallye understell.

Ranger emnet


TurboDad

Anbefalte innlegg

Originally posted by mk1classic

 

Du må huske at Møller ikke gir ut noe papirer på annet enn hva de har produsert. mk1 G60 finnes ikke hos de, derfor vil de ikke hjelpe deg. Det du trenger å gjøre er å overbevise Biltilsynet at du har bremser og en bil som tåler den øke effketen/dreiemomentet.

 

Ja, stemmer, men de har heller ikke laga golf 1 16v men den får el fikk du papirer til, så hvorfor ikke lage til på g 60 og......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ålreit gutter.... Dette har jeg ikke noe greie på, men tillater meg å stille et spørsmål.

 

 

På Gatebilfilmen fra 2002 var der en Opel (Ascona?) Som hadde satt in en Motorsykkel motor. Sekvensiell girkasse og greier, og ganske bra effekt. Husker ikke detaljene.

 

 

Hva med å droppe inn en 1200 R motorsykkel motor baki bagasjerommet på en golf 1, og drive det rett på en aksling?

 

Er det i det hele tatt mulig?

 

Lav vekt, Rwd, masse turtall.... Hadde vært jævlig moro!!!

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by brooom

Ja, stemmer, men de har heller ikke laga golf 1 16v men den får el fikk du papirer til, så hvorfor ikke lage til på g 60 og......

 

De har vel hatt et svakt øyeblikk...

Hvis de baserer seg på papirer fra Møller så har de sikkert gått utifra Scirocco 2 16V standard på bremser og understell. Husk Scirocco 1 og 2, Jetta 1 og Golf 1 er alle bygget på samme "chassis standard", ofte omtalt av amerikanerne som A1.

 

Man må huske at det er biltilsynet som tar avgjørelsen bassert på den dokumentasjonen, du som søker om ombygging sender inn. Så hvis du, som søker, klarer å overbevise biltilsynet om din ombygging er trygg for deg og dine medtrafikanter så burde alt være mulig, dvs man bør ha litt teknisk dokumentasjon på alt holder ;)

"mk1classic"

'83 Golf GTI Rabbit

'83 Golf GTI "Prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nitewlkr

I lfg Tom Sagerud på møller frysja (han som er ansvarlig for utstedelse av disse papirene) så godkjenner de nå kun biler med de motorene som er levert i de orginalt...

Og biltilsynet godtar kun orginal papirene d.v.s å kopiere fra en kompis eller.no ikke går så bra...

 

Det er dette jeg har lurt på i lange tiden.

Åssen kan det kjøre en BMW 1.6 compact rundt med 5.6csi motor v12, Granada med 1300 hk osv. med norske skilt, og så skal det være så forbannet vanskelig å få regget en Golf med mer enn orginal motor?

Etter det jeg husker fra en tidligere tråd kan man til nød få regget en Golf 1 med motor opptil 144hk, men da skal jammen tingene være i orden!

Biltilsynet - blow me!!

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EspenB

 

Det er dette jeg har lurt på i lange tiden.

Åssen kan det kjøre en BMW 1.6 compact rundt med 5.6csi motor v12, Granada med 1300 hk osv. med norske skilt, og så skal det være så forbannet vanskelig å få regget en Golf med mer enn orginal motor?

Etter det jeg husker fra en tidligere tråd kan man til nød få regget en Golf 1 med motor opptil 144hk, men da skal jammen tingene være i orden!

Biltilsynet - blow me!!

 

ett ord TÜV.... møller skriver ikke ut papirer men TÜV kan gjøre det (mot en liten slump penger selvfølgelig)

I tillegg så er det vannvittig stor forskjell på de forskjellige biltilsynene og ikke minst de som jobber der....

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EspenB

 

Det er dette jeg har lurt på i lange tiden.

Åssen kan det kjøre en BMW 1.6 compact rundt med 5.6csi motor v12, Granada med 1300 hk osv. med norske skilt, og så skal det være så forbannet vanskelig å få regget en Golf med mer enn orginal motor?

Etter det jeg husker fra en tidligere tråd kan man til nød få regget en Golf 1 med motor opptil 144hk, men da skal jammen tingene være i orden!

Biltilsynet - blow me!!

får da tuv papirer på 1,8t 20v i golf 1, det burde vel egentlig være likegyldig hva som sitter under panseret, sålenge den veier ca det samme, bare den produserer lik effekt..

biltilsynet sier jo 10% effektøkning, setter man på turbo, så behøver jo man ikke å kjøre med noe ladetrykk i det heletatt, ergo ikke mer effekt, og biltilsynet bør holde godt kjeft, og trakte kaffi!!!!

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo når en skal ha G60 motor i en Golf1, den er jo 159hk, og da overskrider man allerede de 10%.

Det er prøvd før uten hell.

Om det er noen som har prøvd med G60 motor og turbo vet jeg ikke......

Og skal en i tillegg ha 16v osv kan en jo bare glemme det:(

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EspenB

Problemet er jo når en skal ha G60 motor i en Golf1, den er jo 159hk, og da overskrider man allerede de 10%.

Det er prøvd før uten hell.

Om det er noen som har prøvd med G60 motor og turbo vet jeg ikke......

Og skal en i tillegg ha 16v osv kan en jo bare glemme det:(

Tuv papirer på g60 motor i golf 1 fåes kjøpt av tuv, koster inntil 100 euro..

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mk1classic

 

De har vel hatt et svakt øyeblikk...

Hvis de baserer seg på papirer fra Møller så har de sikkert gått utifra Scirocco 2 16V standard på bremser og understell. Husk Scirocco 1 og 2, Jetta 1 og Golf 1 er alle bygget på samme "chassis standard", ofte omtalt av amerikanerne som A1.

 

Man må huske at det er biltilsynet som tar avgjørelsen bassert på den dokumentasjonen, du som søker om ombygging sender inn. Så hvis du, som søker, klarer å overbevise biltilsynet om din ombygging er trygg for deg og dine medtrafikanter så burde alt være mulig, dvs man bør ha litt teknisk dokumentasjon på alt holder ;)

 

Sendte sjøl in søknad på 16V å fått godkjent, så det vet jeg går bra, men som sagt her, det er stor forskjell på hvem å hvor du går...

Jeg brukte 16v papirer fra møller basrt på golf 2, men de varierer nok litt hvordan de ser ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår