Gå til innhold

Bygging av Golf I med Syncro eller Rallye understell.

Ranger emnet


TurboDad

Anbefalte innlegg

Å godkjenne en VW med uorginal maskin er ikke noe problem. TÜV godkjenner det meste så lenge det er seriøst bygget og de riktige delene er benyttet. Bilen må da ned til kontroll hos TÜV i Tyskland og man får da en "Single Vehicle Approval". Dvs en godkjenning som kun gjelder det ene chassisnummeret.

 

En bekjent i Tyskland bygger for tiden en Scirocco med Audi V8 turbo og quattro. Dette har allerede blitt godkjent av TÜV. Han kjørte tidligere en E30 med Alpina B7s motor på 600 hk, godkjent selvfølgelig, skjønner derfor ikke helt hvorfor folk tror det er umulig å få godkjent en Golf 1 med G60 motor......

 

 

Snakk med biltilsynet underveis, ikke godta første og verste svar, og send bilen til Tyskland for godkjenning så slipper dere regress ved en evt ulykke.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Å få godkjent golf1 med g60 motor, syncro, quattro, 16v,

top fuel motor osv....er ikkje berre ein telefonsamtale.

Har stressa "litt" med det sjøl, og skal ikkje ta fem øre for å knekke nakken på visse folk i systemet.

 

Har papirer på 139hk med større bakbremser og 143hk med org bremser til golf1. Men det hjelp jo ikkje meg ein drit når eg aldri i helvette får effekten ned på slike tal. Siste motorn hade vel 170hk som minimum og ingen planer om snillare motor nå.

 

Biltilsynet mitt vill ikkje godkjenne bilen min med meir enn 110hk(har det skriflig), kjempeartig når det er 112 org.

Han skjønte heller ingenting når eg begynnte å spørre om vektforandring, bur og større bremser. Kvifor skal det gjere at bilen tåler effekten liksom? Flink fyr på teknisk avd. biltils. Sogndal

 

Om ein ikkje har ok biltilsyn i nærheten eller reiser til tuv blir det ikkje godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Överladdaren

Snakk med biltilsynet underveis, ikke godta første og verste svar, og send bilen til Tyskland for godkjenning så slipper dere regress ved en evt ulykke.

 

Har du noen idè om hva det koster å få godkjent kjøretøy hos TÜV i Tyskland? Tenker evt å gå den veien, om de ikke godtar dette her i norge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboDad

 

Har du noen idè om hva det koster å få godkjent kjøretøy hos TÜV i Tyskland? Tenker evt å gå den veien, om de ikke godtar dette her i norge..

 

 

Jeg betalte 600 euro eller noe for godkjenningen, men jeg dreit meg litt ut og betalte bl.a 70 euro for å godkjenne luftfilteret. Noe som jo er helt unødvendig i Norge...

 

 

Regn med rundt 500 euro for sjekk/dokumentene og 5000,- for turen.....

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Överladdaren

 

 

Jeg betalte 600 euro eller noe for godkjenningen, men jeg dreit meg litt ut og betalte bl.a 70 euro for å godkjenne luftfilteret. Noe som jo er helt unødvendig i Norge...

 

 

Regn med rundt 500 euro for sjekk/dokumentene og 5000,- for turen.....

 

Blir ikke så galt det...

Hmmm noe å tenke på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EspenB

Men må man uansett ta bilen ned dit, eller kan man ta kontakt via telefon, mail osv og få det sendt opp hit?

Altså g60 i golf 1 i tyskland er jo "vanlig" går utifra at man ikke trenger å reise ned med bilen for å få fatt i papirene, finnes jo sikkert 1000 sånne allerede..

http://www.tuve-nord.de

http://www.dekra.de

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboPolo

Altså g60 i golf 1 i tyskland er jo "vanlig" går utifra at man ikke trenger å reise ned med bilen for å få fatt i papirene, finnes jo sikkert 1000 sånne allerede..

http://www.tuve-nord.de

http://www.dekra.de

 

 

Når du snakker om godkjenningspapirer på biler du importerer så snakker jo du om ECE-dokumentasjon, som er noe helt annet enn godkjenning av en ombygd bil. S.k. Single Vehicle Approval....

 

Dersom TÜV skal utstede noen papirer som Biltilsynet godtar så må bilen din ned og kontrolleres.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår