Gå til innhold

Reperasjon av bil før salg.....

Ranger emnet

janlian

Anbefalte innlegg

Jeg skal selge en 2005 modell Vw Golf TDI, trend. Bilen ble kjøpt i fjor for 180 000, importert fra Tyskland via norsk forhandler. Antatt salgsverdi på FINN er 145000-160000, restlånet hos Elcon er kr. 147000.

Jeg har nettop hatt NAF-test på bilen som følger med ved salg. Det er mye som må gjøres på bilen, bla. bytte av clutch, nye hjullager... bilen har gått 111000 og 120ooo km service med bytte av registerreim nærmer seg.... Antar at dette samlet utgjør ca. 30 000.

Jeg har bestemt meg for å kvitte bilen, uansett tap, dårlig kjøp! Men lurer på følgende: hva lønner seg:

- Bare fixe hjullager og selge bilen som den er med slitt clutch til lav pris , kanskje kr. 135 000.

- Ordre clutchen og selge den tilsvarende dyrere.

- Bruke kr. 30 000, fixe alt og håpe på høy pris?

Vanskelig.... det føles ikke bra og bruke penger på bil som skal bort...

-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vet rep. koster deg 30.000kr så legg den ut på finn.no, gjerne noen lapper under hva de andre ligger i pris. Er flere ting som teller, km stand, bulker, lakk, kosmetisk osv.

Legg ut bilder av rengjort og blankpolert bil. Det og god pris selger.

Selvfølgelig opplyser du om manglene ved bilen: "Bilen selges til gunstig pris pga clutch osv osv..."

Du utelukker gruppen mennesker som vil ha en bil 100% strøken, men smisker på deg mekkefolk som gjør de tingene der selv. Tingene du nevner er relativt enkle jobber for en bilkyndig.

Om dette fungerer er vanskelig å si. For min del, hadde jeg blitt giret siden jeg fikser biler selv.

Bruke 30 tusen på en bil som skal selges er surt. Du bør jo vurdere om du virkelig vil bytte bil nå.

Endret av Hondaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tippe at å fikse alt dette bumper bilen opp i klassen "god mekanisk stand" eller noe, så du kan forlange noe mer enn hva de andre ligger ute til. Men hvorfor ikke prøve begge deler, f.els legg den ut ufikset for 15-20k mindre enn vanlig pris, hvis ingen biter kan du fikse den og legge ut for salg igjen som "strøken".

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skal ha ny bil til neste år. (til og fra jobben/kvardagsbil) Og kikker allerede på forskjellige biler.

Og eg er ikkje interessert i ein bil som må repareres. Du utelukker ein del kjøpere når bilen må på verksted for reparasjon rett etter kjøpet. (og no virker det ikkje som det er overflod av kjøpere som er interesser å betale masse for biler!)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider