Gå til innhold

Merca henger seg opp på 2000rpm

Clown

Anbefalte innlegg

Har ett problem med 230' min, den henger seg opp på 2000 rpm innimellom. Må ruse den litt så legger den seg ned på normalen igjen! Starta den i dag å da gikk den rett på 2000 rpm med en gang bilen startet, sjekka gassen på motoren og den va på det laveste! Kvelte bilen (med vilje) og starte den igjen da var den normal!

Lurte på om noen har anelse om hva det kan være??

takk på forhånd..

- S124 Sportline E 220

x 97mod. Tahoe 1500

x S124 Sportline 230 E

Stein Ronny-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 ting jeg ville sjekket, det først er fjæra i gassoverføringa på V side av motor, den skal trekke gassen mot tomgangsbryteren, mangler den kan du få litt uggen tomgang.

Neste er tomgangsmotoren, at den går tregt.

Sjakk dette først du.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også sjekket låsen til wiren på undersiden av gasspedalen. Er et plastklips til wiren under der som kan vris på. Min er nemlig akkurat likedan, og jeg inbiller meg at det er pga dette klipset ikke vil stå helt rett..

Det ble iallefall mye bedre ei stund etter at jeg tok å vridde litt på festet til wiren under pedalen, men nå er problemet tilbake igjen så det kan være at det er utslitt. Eller at det er som Einar sier, at fjæra framme i motorrommet mangler eller ikke trekker tilbake som den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 ting jeg ville sjekket, det først er fjæra i gassoverføringa på V side av motor, den skal trekke gassen mot tomgangsbryteren, mangler den kan du få litt uggen tomgang.

Neste er tomgangsmotoren, at den går tregt.

Sjakk dette først du.

Rota litt på sida der å fant ut at det var slakke i selve gass-spaken som sitter på motoren. Kunne løfte den enda 5mm høyere enn på bilde, da lå den på normal tomgang.

122p.jpg

Endret av Clown
kommafeil? :P

- S124 Sportline E 220

x 97mod. Tahoe 1500

x S124 Sportline 230 E

Stein Ronny-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikka litt på min i dag også, og det kan tyde på at det er fjæra som er synderen hos meg også..

Nevnte noe om klips til wiren under gasspedalen litt lengre opp her, mente selvfølgelig klipset som holder selve pedalen til gassoverføringa.

Det er noe rar slakk i dette klipset hos meg som gjør at det vrir seg og liksom holder igjen pedalen fra å slippe helt ut. Men godt mulig ei strammere fjær der framme vil gjøre underverker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikka litt på min i dag også, og det kan tyde på at det er fjæra som er synderen hos meg også..

Nevnte noe om klips til wiren under gasspedalen litt lengre opp her, mente selvfølgelig klipset som holder selve pedalen til gassoverføringa.

Det er noe rar slakk i dette klipset hos meg som gjør at det vrir seg og liksom holder igjen pedalen fra å slippe helt ut. Men godt mulig ei strammere fjær der framme vil gjøre underverker..

Jeg har kanskje noe av det samme problemet bak gasspedalen, men hos meg er pedalen helt slapp kan du si! Når jeg gir gass så kjenner jeg ikke noe motstand når jeg slipper clutch'n! :P

- S124 Sportline E 220

x 97mod. Tahoe 1500

x S124 Sportline 230 E

Stein Ronny-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kanskje noe av det samme problemet bak gasspedalen, men hos meg er pedalen helt slapp kan du si! Når jeg gir gass så kjenner jeg ikke noe motstand når jeg slipper clutch'n! :P

Det er ikke mye motstand i min pedal heller, men når gassen henger seg opp så hender det at den popper ut bare ved at jeg "kiler" foten såvidt borti pedalen. Og da kjenner jeg at pedalen spretter ut 3-4mm eller noe deromkring, og bilen begynner brått å motorbremse. Kan føles litt nøkkete å kjøre med, og den henger seg opp på alt ifra 1500rpm til 2000rpm. Men det virker som at jo lengre turer jeg kjører desto mer må jeg tråkke på pedalen før den slipper.

Nå er det automat på min bil, så det er litt kjedelig om jeg ikke får pedalen til å slippe for eksempel før et kryss. Da blir jeg stående med full brems for å holde igjen bilen, og det tenker jeg blir gøy til vinteren..

Må få fikset dette før den tid, for jeg vil helst slippe å måtte hive bilen i Nøytral før kryssene for å bli stående der å ruse som en gammel gubbe.. :op:

Og om gassen henger seg opp på totalt feil tidspunkt på vinterføre kan det jo bli riktig interessant også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye motstand i min pedal heller, men når gassen henger seg opp så hender det at den popper ut bare ved at jeg "kiler" foten såvidt borti pedalen. Og da kjenner jeg at pedalen spretter ut 3-4mm eller noe deromkring, og bilen begynner brått å motorbremse. Kan føles litt nøkkete å kjøre med, og den henger seg opp på alt ifra 1500rpm til 2000rpm. Men det virker som at jo lengre turer jeg kjører desto mer må jeg tråkke på pedalen før den slipper.

Nå er det automat på min bil, så det er litt kjedelig om jeg ikke får pedalen til å slippe for eksempel før et kryss. Da blir jeg stående med full brems for å holde igjen bilen, og det tenker jeg blir gøy til vinteren..

Må få fikset dette før den tid, for jeg vil helst slippe å måtte hive bilen i Nøytral før kryssene for å bli stående der å ruse som en gammel gubbe.. :op:

Og om gassen henger seg opp på totalt feil tidspunkt på vinterføre kan det jo bli riktig interessant også..

Bare ikke treff meg om du kommer ned fra bygda da! :P

- S124 Sportline E 220

x 97mod. Tahoe 1500

x S124 Sportline 230 E

Stein Ronny-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Det er enda en fjær lengre inn. Litt vansklig å se. Men har du slapp gasspedal. Er det den. Litt vanskelig å forklare.

Men den sitter lengre opp og til venstre (sett forfra a motoren) samt ned.

Denna du tenker på?

014.jpg

013.jpg

Sånn skal det se ut ved den førstnvnte fjæra(uorginal fjær her).

012.jpg

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider