Gå til innhold

Veivsensor, lurte på montering

Ranger emnet


molteduden

Anbefalte innlegg

hei, har feilsøkt veldig veldig lenge nå, har testa 2 splitter nye veivsensorer, skjekka om det har vært brudd i lederne fram til ecu osv, men får fremdeles feilkode 19 på bilen min, lurte kansje på om det er noe spesielt jeg må gjøre når jeg monterer sensoren, fant en gammel tråd som lignet på det samme problemet jeg hadde, men lurte bare på moment osv, å det er da bare en måte å plassere skruen som skal sitte på veivsensoren så da, nei ikke vet jeg...

 

 

 

edit: x20xev foresten

Endret av molteduden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noen feil måte å sette den på om det ikke er noe justeringsplass.

Men vet at på en del biler får du feilkode på veivsensoren om kamsensoren er feilen, kan det være trøbbelet ditt?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde samma problem på min 2.5, den gikk til 4000rpm. Jeg bytta sensoren, jeg måtte fatisk ødelegge den litt fordi jeg hadde fått med en som var rund og ikke firkanta i plastikken. Jeg satte den feil vei første gangen, da starta ikke bilen en gang :P. Jeg tok å snudde kontakten og motoren gikk da som den skulle :P

( ) Opel Commodore c 2.8 82mod.

(x) Opel omega B 2.5 v6 24v 95mod.

(x) Opel Omega A 2liter 93mod.

( ) Reliant Scimitar GTE 3L v6 74mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde samma problem på min 2.5, den gikk til 4000rpm. Jeg bytta sensoren, jeg måtte fatisk ødelegge den litt fordi jeg hadde fått med en som var rund og ikke firkanta i plastikken. Jeg satte den feil vei første gangen, da starta ikke bilen en gang :P. Jeg tok å snudde kontakten og motoren gikk da som den skulle :P

 

hmmm, det var da intresant...

 

leste at hvis ledningen ble lagt for nerme manyfoilen eller i klem fungerte ikke sensoren som den skulle, har lagt den opp på nytt og det virker til og være bedre... nå blinker motorlampa og nå får jeg feilkode 38 og 19... litt genialt, bilen hopper som en kengeru når den blinker, har gått over kontakter igjen men finner ikke ut noe... plutselig er bilen helt i orden og andre ganger veldig ustabil...

 

 

foresten har ett ledningsnett fra en automat, lurte på om det ledningsnettet passer over på den manuelle? det blir vel noen kontakter til overs men kan da hende det går fordi :) noen som vet?

Endret av molteduden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huske og skru den til med riktig moment , mens du er i gang tenkte jeg ;)

 

skruvde strammehjulet på 20 nm :) så det er i boks :P men finner faen ikke ut hva som er galt med den altså, fatter det ikke, feilkode 19 og 38 og motorlampa kommer plutselig, lurer på å kjøpe et nytt ledningsnett til manuell, men men...

 

 

huff, nå røyk sikkert den nye motoren min også, kjøpte en som hadde gått 60 tusen KM for 12 tusen kroner, og i går spant jeg do-nuts og da røyk ene motorfeste, nå er det olje nede ved motor rommet... lurer på hva som har gått til helvette nå, møkk altså... skal se på det imårra, da skal jeg bytte motorfeste...

 

nå blir det ikke noe mer rasing, tror ikke akkuratt omegaen er bygd for slik asfalt burning... eller er det noen her som har noen positive drifting erfaringer og holdbarhet på 2 litern? :P

Endret av molteduden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår