Gå til innhold

ting å se etter ved kjøp av golf VI

Ranger emnet

Emil Lehne

Anbefalte innlegg

er ikke masse feil på disse nei.... står en del tråder ang dette her fra før av da men..hehe.... det som kan nevnes da er storforinger i bakre bærebru, rust på list mellom rutene i bakdørene(bagatell egentlig) evnt om d er girkasse av typen DUU eller DUW. dette skal være girkassene til vag som har en svakhet. min røyk på 180 000km...

klipsene på vinduene har en tendens til å bli ødelagt... da må du kjøpe repsett på møller til 750kr eller kjøpe kun klips i alu, istede for plast, på ebay. mye billigere:P

ellers så skal regreim og vannpumpe byttes på 130 000!! vist ikke det blir gjort ryker vannpumpa og toppakninga fgyker og du får en reperasjon som koster en del om du ikke gjør jobben selv,.... ikke så lenge siden jeg har gjort denne brøleren selv så:Å hehe:P

men golf/bora er generelt ganske driftssikre da... ikke så mye tull med de egentlig... har bora selv,(som er samme som golf) å eneste jeg har vært borti på over 2 år er røket vannpumpe som førte til toppakningsbrudd osv...girkassa røyk og storforinger på bakaksel måtte byttes og ene klipset på høyre framdør knekt.. ellers en jækla stabil bil...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gåen storforing kan minne om gåen demper også... det smeller no jævlig når gummin i foringa er gåen... om du tar et stort skrujern eller noe å bender på foringa ser du fort om den er gåen.. koster 600kr på møller for 2 nye foringer...

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
er ikke masse feil på disse nei.... står en del tråder ang dette her fra før av da men..hehe.... det som kan nevnes da er storforinger i bakre bærebru, rust på list mellom rutene i bakdørene(bagatell egentlig) evnt om d er girkasse av typen DUU eller DUW. dette skal være girkassene til vag som har en svakhet. min røyk på 180 000km...

klipsene på vinduene har en tendens til å bli ødelagt... da må du kjøpe repsett på møller til 750kr eller kjøpe kun klips i alu, istede for plast, på ebay. mye billigere:P

ellers så skal regreim og vannpumpe byttes på 130 000!! vist ikke det blir gjort ryker vannpumpa og toppakninga fgyker og du får en reperasjon som koster en del om du ikke gjør jobben selv,.... ikke så lenge siden jeg har gjort denne brøleren selv så:Å hehe:P

men golf/bora er generelt ganske driftssikre da... ikke så mye tull med de egentlig... har bora selv,(som er samme som golf) å eneste jeg har vært borti på over 2 år er røket vannpumpe som førte til toppakningsbrudd osv...girkassa røyk og storforinger på bakaksel måtte byttes og ene klipset på høyre framdør knekt.. ellers en jækla stabil bil...

I serviceheftet mitt står det at tannreim er skiftet ved 99882km. Bilen min har nå gått 138 000km Vil det si at registerreimen ble byttet da og den vil holde en god stund til?

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BUMP.

noen som har svar på min post over? tannreimskifte = registerreim skifte? så jeg er SAFE en stund til?

noen som har lyst å ta på seg ansvaret å starte en "Vanlige feil med Golf iv" tråd? Kunne gjerne gjort det selv, men har ikke vært på mye gale med min bil. hehe.. kun vannlekasje som jeg allerede har laget en post for..

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider