Gå til innhold

De Nye Fotoboksene!

Ranger emnet

Hansen89

Anbefalte innlegg

Dette er for dumt. Bruke skattekroner på barnepass. Man sier at lavere fart vil skåne 60 liv her i landet, men folk kommer uansett til å dø på norske veier. Dette vil ikke senke dødstallene pga alle vet hvor boksene står fordi folk er da ikke dummere enn at de følger med på fotoboksvarlingen eller gpsen.

Nullvisjonen til regjeringen er bare sprøyt. Noen folk kjører i beruset tilstand eller kjører for fort samme hva slags barnepass som dukker opp. I gamle dager døde folk som fluer pga råkjøring med hest(!), gikk gjennom isen med sleden på råtten is i mai og red med promille på 5. Det vil alltid være en gruppe mennesker som er overeksponert i trafikkulykker. Om det er IQ, gener, miljøet eller noe annet som gjør en gruppe mennesker overrepresentert vet jeg ikke, men det jeg vet er at folk kommer til å gjøre dumme ting på veiene uansett.

Man burde derfor heller bruke pengene på tiltak som gjør at personer som gjør dumme ting ikke drar med seg andre uskyldige. Bedre veistandard er viktig. Tofelts kjørebane med sperring til motgående kjørefelt ser man at har en god virkning på ulykkesstrekninger. Få tungtransport over på jernbanen. Få folk til å bruke mer kollektiv transport osv osv. Ja, dette koster mer, men hvor mye koster ikke en ulykke?

Endret av HaaJeHaa
Mer å tilføye.

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takke meg til cruisekontroll sier jeg bare så man slipper å nistirre på speedon for å holde 80. Konsekvensen blir vel nå at folk er så redde for å bli tatt at vi får flere som kjører i 70 i 80-sonen for å slippe at det blinker.

Latterlig at dette skal innføres mener nå jeg. Ikke for at man råkjører så forferdelig mye (det har man jo fortsatt muligheten til etter innførselen av disse), men for at onkel politi skal bruke ressurser på dette når det er så mye annet forebyggende man kan bruke skattepengene på.

Mazda 6DE 2,0 Advance +

Volvo S40 1,8 1997 (kjøpe?...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takke meg til cruisekontroll sier jeg bare så man slipper å nistirre på speedon for å holde 80. Konsekvensen blir vel nå at folk er så redde for å bli tatt at vi får flere som kjører i 70 i 80-sonen for å slippe at det blinker.

Latterlig at dette skal innføres mener nå jeg. Ikke for at man råkjører så forferdelig mye (det har man jo fortsatt muligheten til etter innførselen av disse), men for at onkel politi skal bruke ressurser på dette når det er så mye annet forebyggende man kan bruke skattepengene på.

du er seriøst optimist! Jeg har nå passert disse gjennomsnittsmålingene, resultatet er 55-60 i 70-sona! Altså de fleste ligger UNDER 60!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at jeg har sluttet og bruke hoved veiene der det er mulig.. I all hovedsak E6 og Rv3 i hvert sitt dalføre..

Og disse fotoboksene, dobbelt midtlinje, rekkverker er det jeg kaller og dytte et reelt behov for ombygging av veier forann seg... Har lite til overs for sånne halveis tiltak som bare skaper frustrasjon og flere farlige forbikjøringer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er seriøst optimist! Jeg har nå passert disse gjennomsnittsmålingene, resultatet er 55-60 i 70-sona! Altså de fleste ligger UNDER 60!

Er du seriøs?!!! HERREGUD! Så da kan man egentlig bare kjøpe seg en hatt å legge denne på ,nettopp, hatthylla?

Mazda 6DE 2,0 Advance +

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører forbi denne gjennomsnitsmålingen et par ganger hver dag. Det som hadde vært jævli kult, hadde vært å hatt to kliss like biler også fått to som ser sånn nogenlunde like ut til å kjøre bilene og satt skiltet fra bak på den ene bilen frem på den andre og kjørt forbi boksene med kun få sekunders mellomrom. Da hadde de fått noe å lure på nede på kammerset :P

Noen barn er brune som et nystekt brø'

Noen barn er gule og noen barn er rø'

Noen barn er hvite, noen nesten blå.

Meget er forskjellig - men det er utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du seriøs?!!! HERREGUD! Så da kan man egentlig bare kjøpe seg en hatt å legge denne på ,nettopp, hatthylla?

Jeg kunne ikke vært mer seriøs når det gjelder påstanden min, er heeeelt utrolig hvor redde folk har blitt for å bli tatt.

Det som er problemet nå, er at gjennomsnittsfarten går så mye ned at vegvesenet finner dette kjempebra, så har vi titalls bokser om 3-4 år.. den scenarioen er jeg redd.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke vært mer seriøs når det gjelder påstanden min, er heeeelt utrolig hvor redde folk har blitt for å bli tatt.

Det som er problemet nå, er at gjennomsnittsfarten går så mye ned at vegvesenet finner dette kjempebra, så har vi titalls bokser om 3-4 år.. den scenarioen er jeg redd.

Hørtes, som du sier det, ikke usannsynlig ut. Samtidig går de ut i radio og aviser om at de skal "ta" sinkene i trafikken som kjører langt under fartsgrensen, men det er jo nettopp det vi ender opp med. Hvorfor i helvete har vi egentlig asfalt? Frem med grusveien igjen og telehiv så slipper vi all denne råkjøringa... Så kjøper vi alle mann lys grå Yaris som vi selvsagt bare bruker til butikken på lørdag. Til jobben tar man jo bussen som er svindyr og på ferie reiser man med tog eller sykkel....

Mazda 6DE 2,0 Advance +

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i lengre tid spekulert i om det er marked for en flip-down skiltholder, som styres fra kupeen... Kanskje det blusser opp et fint marked nå? :D

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider