Gå til innhold

Anlegget slukker når jeg spiller musikk

Ranger emnet

Gloms

Anbefalte innlegg

Har en Alpine spiller som jeg kobler ipoden min til. Var på tur med en kompis nå denne uka og når anlegget står på over en liten tid går lyden plutselig bort. Spilleren slår seg ikke av eller no, men lyden blir borte. Akkurat det samme skjer hvis jeg spiller av CD. Lyden blir borte, mens cden fortsetter å spille videre (ser at tida går på spilleren).

Det er ikke sånn at lyden blir borte etter akkurat like lang tid hver gang. Det kan ta alt fra 15 min til 1 time. For å fikse det slår jeg av spilleren og lar den "hvile" i noen minutter. Når jeg da slår den på igjen virker den helt fint i en random tid før lyden blir borte igjen.

Er det noen som vet hva som er galt med spilleren min/anlegget i bilen? Hadde vært veldig fint å få noen innspill på det her sånn at jeg kan få fiksa det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en forsterkern bak i bilen ja. Inn i den kommer det en strømkabel som er kobla rett på batteriet. En stor tjukk kabel.

Dynamoen har jeg bytta for ikke veldig lenge siden, så det er mest sansynlig ikke den som gir for lite ladning.

Men er det ikke litt rart at den bare kutter lyden og ikke slår av hele spilleren hvis den får for lite strøm?

Er det forsterkeren som får for lite tror du? eller er det de andre delene av anlegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka jordinga, den sitter som bare det.

Men prata med onkelen min nå i går og han titta på bilen. Han spurte om jeg hadde festa strømmen godt nok til plusspolen. Den var litt løs så vi stramma den til. Og så la vi over en gummimatte sånn at den ikke fikk noen mulighet til å komme i kontakt med panseret (jord). Selv om den var litt klaring, la vi over matta bare for sikkerhetsskyld.

Tror dere det kan ha hjulpet? kjørte den nettopp 20 mil og den spilte som bare det, men det er gjerne på lenger turer enn det den har brukt å stoppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være dynamoen din som begynner å bli gåen, siden det stopper på langturer. Prøv å spill høyt, samtidig som du slår på kupelys, langlys og alt annet av strøm, for å se om noe blinker eller svikter etter takt med bass.

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider