Gå til innhold

Bilen koker. Har prøvd alt!

Ranger emnet


2maz

Anbefalte innlegg

Løsningen!

 

Etter mye frem og tilbake kjørte jeg den uten termostat for å bare fjerne den som et alternativ. Selv om jeg viste at begge de jeg hadde virket. Og bilen kokte fortsatt uten termostat. Men med litt trykk på fra hageslangen klarte den å holde temperaturen nede. Så da var spørsmålet. Skyldtes dette at den fikk kjøling fra det kalde vannet, eller at det kom sirkulasjon. Kunne kjøre den lenge og fant ut at det kom egentlig like mye vann i retur ut av den som jeg spylte inn. Så da forsvant det liksom heller ikke.

 

IMG_3621.jpg

 

Tidligere hadde jo det vært trykk i systemet men da hadde den kokt like etterpå. Så da ble konklusjonen det at det trykket jeg hadde da var damp trykk og vann som utvider seg.

 

IMG_3611.jpg

 

Konklusjon: mangel på sirkulasjon. Mulig årsak dårlig vannpumpe. Siden jeg kunne se at den gikk rundt og kjente at alle skovlene var hele var det bare en ting å gjøre. Begynne å skru den ut for å sjekke 100%. Og audi får ingen applauls for plassering av denne pumpen. Kunne like gjerne skiftet motor som å bytte pumpe.

 

Av med fanger og flytte front lengre frem for plass. av med vifter aller reimer utenom ac, av med dynamo, servopumpe, brakett til å feste alle disse og så ut med vannpumpe. Tok noen timer.

IMG_3627.jpg

 

IMG_3633.jpg

 

Noen som ser sprekken.

IMG_3635.jpg

 

Innstallere ny vannpumpe. Fiks ferdig i orden.

 

IMG_3632.jpg

 

 

Den gamle gikk rundt i friluft, men vannmotstand i tilleg gjorde at den slurte og hadde da liten effekt. Så det var løsningen.

:tannløs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom dette helt plutselig etter at du bytta turbo?

 

Hvis det kom gradvis eller 'nesten gradvis' ville jeg tro at radiatoren var blitt tett... radiatorer blir jo tette og må byttes en gang i mellom.

 

Vet ikke akkurat hvor fort/akutt et slikt problem med en radiator kan oppstå, andre kan kanskje svare på det?

 

mvh movikong

 

dette er heeeelt feil kompis! en Radiator blir VELDIG skjeldent tett! det er en fordel å bytte kjølevæske minst 1 gang hvert 3 år! En radiator er IKKE en bytte vare!

 

 

Hjelper ikke å ta titt på skovlene! er pumpa dårlig så vil den kun skumme vannet istedet for å sende det videre! ergo vannpumpa di KAN være dau!

 

Om dette kom som følge av at du har bytta turbo, så kan du eventuelt ha koblet trykk/retur vann slangene feil, selv om det skal gjøres godt å få til!

 

 

Bytt vannpumpa di du!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår