Gå til innhold

Garanti på firehjulskontroll?

Ranger emnet

opel freak

Anbefalte innlegg

Jeg hadde firehjulskontroll samtidig som jeg kjøpte nye sommerdekk rundt om, dette var i april mener jeg og huske. Har brukt bilen som normalt etter det og har ikke tenkt noe mer over det helt til noen påpekte at høyre bakdekk var blankslitt helt ytterst på kanten akkurat som at camberen er helt feil. Dekket er fint på innsiden og midt på så det det er ikke feil lufttrykk som er årsaken.

Har jeg noen form for garanti på slike reperasjoner?

Er jo tydelig at hjulstillingen ikke er slik som den skal være siden alle de andre hjulene er helt perfekt.

Kan jeg kreve å få ett nytt dekk og nye firehjulskontroll?

Et annet problem er at jeg ikke er i nærheten av der jeg fikk jobben utført så da spørs det hvordan det blir når jeg må få fikset det på et annet verksted.

Endret av Adaware

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det skal ligge i serviceheftet og regner med at målene er innenfor, men ting kan da ha skjedd i ettertid også vel?

At en bolt ikke ble nok strammet å flyttet seg etterpå?

Er en helt original bil dette så er ikke noe senking inn i bilde etc.

Jobben ble utført hos et Mekonomen verksted.

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig om du faktisk har garanti på en firehjulskontroll. Jeg mener, skal verkstedet som tar firehjulskontrollen være ansvarlige for at understellsdeler som påvirker hjulvinkler v/slitasje faktisk blir slitt?

Tror ikke det.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig om du faktisk har garanti på en firehjulskontroll. Jeg mener, skal verkstedet som tar firehjulskontrollen være ansvarlige for at understellsdeler som påvirker hjulvinkler v/slitasje faktisk blir slitt?

Tror ikke det.

er det ikke noe som heter 1 års garanti på jobber utført på verksted? hvis du har målebreve bør jo dette tas opp med et verksted som er nærmere der du bor så lenge det er av samme selskap...:) hvilken bil er dette?

Mvh B.Aasen

Opel Astra G N`joy 1.6 twinport

Ford Mondeo 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo garanti på reprasjonen der og da var riktig utført. Hva som har skjedd i ettertid kan jo ikke verkstedet lastes for. Utrolig hva en fortauskant kan utrette.

Så hvis målebrevet er etter specs må du da dette på egen kappe.

Blir som å rette opp en skade det. Du gir ikke garanti på at bilen ikke kan bli innblandet i en kollisjon et år etterpå.....

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo garanti på reprasjonen der og da var riktig utført. Hva som har skjedd i ettertid kan jo ikke verkstedet lastes for. Utrolig hva en fortauskant kan utrette.

Så hvis målebrevet er etter specs må du da dette på egen kappe.

Blir som å rette opp en skade det. Du gir ikke garanti på at bilen ikke kan bli innblandet i en kollisjon et år etterpå.....

nei sant det hvis en ser det på den måten...da gjelder nok ingen garanti nei...:)

Mvh B.Aasen

Opel Astra G N`joy 1.6 twinport

Ford Mondeo 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle hjulstillingsdetaljer skal sjekkes før en 4-hjulskontroll, det er en del av kontrollen.

Selvfølgelig kan ting ha blitt slitt etterpå, eller du vært uheldig i ett høl eller noe slikt.

Hvor langt har du kjørt?

Ta en telefon til de som tok den og hør hvordan de stiller seg.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider