Gå til innhold

Uaksomt kjøring

Ranger emnet

Møllergutt

Anbefalte innlegg

jeg ble stoppa for uaksom kjøring, så lurer på hva boten er på det?

det var et rett strekning (50km/t), og påbudt kjøre retning skilt. foran meg var det en buss i 40km/t så forbi kjørte jeg bussen rett foran påbudt skiltet i 50km/t, så var det sivil med blå lys

så sa politi mannen(en nybegynner fra trondheim og jobber i oslo)

imens han leste i en liten bok om trafikk regler at hvis det var en bil på motsat kjøre felt som jeg forbi kjørte på så hadde jeg mista lappen

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk 4000 i bot, subsidiert 8 dager i fengsel.

saken min var uaktsom kjøring i forbindelse med en kollisjon, der jeg kjørte på en annen bil bakfra.

kanskje en grund til at det er 40 der kanskje.... å det er ikke verdens råeste drag i en buss da... men purken har forskjellige meninger når det gjelder uaktsom kjøring har jeg merket...

Mvh B.Aasen

Opel Astra G N`joy 1.6 twinport

Ford Mondeo 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei selve veien var 50km/t--bussen kjørte i 40km/t

nei nei nei men hva driver onkel lakris på med her da da? en advarsel,ok. men å drive inn lappen hvis du møtte bil,hmmm..kansje litt strengt. men som sagt,det er STOR forskjell på politifolkene...

jeg for noen uker siden nådde etter en bil som lå fortere enn 60 i 60. jeg lå o ca 80,hadde det travelt. da bremset bilen foran,lå under 60! det kom ei strekke,70,det var klart,jeg kjørte forbi. bilen foran ga på,jeg var på siden av ham, tippet godt over 100 å kom meg forbi å da hang bilen helt oppi meg så jeg ga litt mer,trodde det var ypping,stressa å seint på kvelden. men bilen bak var en mondeo...sivil...jeg ble stoppa,fikk faktisk bare en kraftig advarsel på at jeg lå for nærme,ulovlig forbikjøring uten belte. slapp fra det med 750 kr i bot for belte. heldigvis var det en politi som ikke var fra molde,for der er det mye korrupt faktisk... så en kan se ting fra så mange vinkler.... jeg syns purken provoserte litt da men jeg holdt kjeft fordi jeg var heldig likevel,å belteboten er jo men egen dumme tabbe....:tannløs:

Mvh B.Aasen

Ford Mondeo 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heldig ass, kompisen min som satt med meg den dagen jeg ble tatt var han uten belte og han fikk 1500kr, spørte når prisen hadde gått opp og det var for 4 uker sia..jeg hadde belte flaks :P

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heldig ass, kompisen min som satt med meg den dagen jeg ble tatt var han uten belte og han fikk 1500kr, spørte når prisen hadde gått opp og det var for 4 uker sia..jeg hadde belte flaks :P

4 uka sia du må betal dobbel pris for din egen sikkerhet?? ble tatt torsdag før rudskogen i mai jeg. men det er lurt å bruke å da. har lært jeg,8 juni kjørte jeg firmabilen(heldigvis den) av veien å i fjellveggen i 80 kmt å brakk nakken. så jeg bruker heletia nå,kjørt i 10 år uten. jaja en lærer så lenge en lever...å gjør man vel med bilbelte....

Mvh B.Aasen

Ford Mondeo 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble stoppa for uaksom kjøring, så lurer på hva boten er på det?

det var et rett strekning (50km/t), og påbudt kjøre retning skilt. foran meg var det en buss i 40km/t så forbi kjørte jeg bussen rett foran påbudt skiltet i 50km/t, så var det sivil med blå lys

så sa politi mannen(en nybegynner fra trondheim og jobber i oslo)

imens han leste i en liten bok om trafikk regler at hvis det var en bil på motsat kjøre felt som jeg forbi kjørte på så hadde jeg mista lappen

Hvis du ikke kryssa noen sperrelinjer og det var bra sikt, samt at du ikke satte deg selv eller noen i fare, kan du ikke strraffes.

Etter å ha lest noen innlegg av deg videre her i tråden, får jeg vel inntrykk av at du kanskje ikke er den skarpeste kniven i skuffen. Så jeg stoler vel mest på politiet her.

Du skjønner, det er ikke 'flaks' at man har på beltet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider