Jørgen_Rana Skrevet Juli 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2009 (endret) Hele historien startet altså på en lørdags ettermiddag da jeg og en kompis satt og så på biler på Autodb, da jeg så denne volvoen som sto i Sandnessjøen og bare ventet på meg :tannløs: Ringte eieren og forsikret meg om at det ikke var ett vrak og fikk tak i ekstrasjofør i tilfelle jeg skulle ha med meg bilen hjem. Ble endel dekkhyl på turen nedover og usannsynlig mange trailere og bobiler, men vi kom oss da nedover innen fristen :volvopower: Kjørte forresten en 940 nedover :volvsmile Så fra jeg fant ut at jeg skulle ha bilen til jeg var hjemme igjenn gikk det ca 9-10 timer :) Så litt rundt på bilen og ble småforelsket, skrev kontrakt med eieren og fikk utdelt nøkkel. Fikk med en gammel b19 med servo, dynamo, starter og masse småstash som kan være fint å ha liggende og ett sett med sluredekk! Ble ganske si på ræva, så det ble en rolig tur hjemover. Men nok eventyr, over til specs og bilder :D Volvo 240GLE 86Mod Motor: B230K, utrolig nok med fungerende forgasser Girkasse: M47 Interiør: Blått Felger: Megawheels (?) 16" med 205\55 dekk. Planer: Fjerne bøttelysa Montere 12" Pioneer i bagasjerommet og sette frontsettet jeg har liggende i hattehylla, evt finne meg noen 6x9. Muligens bytte til en Pierburg forgasser. Bruker ikke så ekstremt med bensin nå, men er småuggen om morgenen. Bilder: Endret Juli 21, 2009 av Jørgen_Rana Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet Juli 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2009 Pioneer 12" og ny spiller montert :) Romla ganske greit ! Bilder får komme i morgen! Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimBB Skrevet Juli 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2009 Fin bil, ser veldig strøken ut:D Gleder meg til bilder:) Siter Tim Bjerkelund Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt) Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet Juli 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2009 Ta av hjulbue listene hehe, surprise!:P Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2009 Noen nye bilder av bilen :) Plukket av 1000 metringene her i går :) Ble adskillig mye bedre ! MEN, ble påkjørt av en kompis i helgen! Må ha nytt blinklys, hovedlykt, chromelist og skulle egentli ha hatt ny plast på fangeren også :iconsm Får alt levert på døra i morgen, så det blir fikset da ! Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Juli 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2009 Har aldri sett den spoileren før.. :P Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen_Rana Skrevet Juli 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2009 Nei du er ikke den eneste, har ikke peiling på hvor den kommer fra :) Trodde det var en gruppe a vinge når jeg så den på annonsen, men tok ikke mange sekundene når jeg hentet bilen for å se at det var noe annet :D Siter Volvo 245 78 mod Prosjekt Turbovogn Volvo 240GLE Prosjekt Bruksbil Volvo 242 76 Mod Bilcrossbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg