HellKicker Skrevet Juli 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2009 Heisann! Min gamle golf ble påkjørt i går på en parkeringsplass mens jeg var inne og handlet. Hendelsen ble oppfanget av overvåkningskamera. Sjåfør la igjen et telefonnummer til meg og kjørte avgårde. Før jeg ringer, tenkte jeg å høre litt med dere om hvor alvorlige skadene er, evt. hvor mye jeg burde kreve i erstatning. (se bilder under) Etter min bedømmelse bør det byttes baklykt pga mulige lekkasjer, bumper er noe forskjøvet og det bør vel gjøres noe her også. Lys og bagasjerom fungerer normalt, ingen alvorlige skader. Hva synes dere jeg burde kreve/gjøre? Siter Golf 2 1,6L 88. Gamle trofast Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2009 Strengt tatt fortjener du ingenting fordi du ikke gir bilen din pleie i form av polish mm.. fy;) Men, seriøst så ber du ham erstatte støtfangeren og baklykten, kanskje 500.- i deler hos huggeren.. Støtfangeren sitter med 2skruer i hver vange bak, bare å krype under bilen så ser du dem, mener det skal være 4stk 17mm skruer.. Baklykten sitter i 4-5 10mm skruer.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HellKicker Skrevet Juli 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2009 Strengt tatt fortjener du ingenting fordi du ikke gir bilen din pleie i form av polish mm.. fy;) Men, seriøst så ber du ham erstatte støtfangeren og baklykten, kanskje 500.- i deler hos huggeren.. Støtfangeren sitter med 2skruer i hver vange bak, bare å krype under bilen så ser du dem, mener det skal være 4stk 17mm skruer.. Baklykten sitter i 4-5 10mm skruer.. Takk for raskt svar! Helt enig med å bruke hugger, det blir feil å skulle presse han til å betale for nye originaldeler, spesielt når han er slik en ærlig sjel og legger igjen nummeret sitt. Dette skjer desverre alt for sjeldent i disse dager. Når det gjelder pleie av bilen så må jeg forsvare meg ved å si at bilen er en tikkende bombe med en masse motorfeil for tiden, så den er generelt et tapsprosjekt som jeg ikke orker investere mye penger i lenger. Sparer opp til ny golf nå, muligens en treer :) Siter Golf 2 1,6L 88. Gamle trofast Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeeDub Skrevet Juli 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 Er du i godt humør kan du ringe å si du vil ha en 500-600kr for ny fanger & baklykt, og si at du kan gjøre jobben selv. Så putter de pengene i sparegrisen til en fremtidig Golf 3.. eller noe som er rent! :) Siter FORZA MOTORSPORT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Juli 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 Tror kansje først du burde ringe nr jeg og sjekke at han/hun har lagt igjen rette nr;) Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HellKicker Skrevet Juli 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2009 Tror kansje først du burde ringe nr jeg og sjekke at han/hun har lagt igjen rette nr;) Joda, det var en ung jente som var meget bekymret for lommeboka si:P Hun hadde nemlig sjekka nypris på fanger og baklykt hos Møller, så det forstår jeg godt :P Har sett videoopptak av dette nå, bilen fikk et kraftig trøkk, og ble flyttet ~20 cm fremover. Tipper hun holdt rundt 20 km/h eller noe. Er det noe jeg burde kontrollere av bakstilling/oppheng/demping? Siter Golf 2 1,6L 88. Gamle trofast Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2009 er bilen god å kjøre og ikke blir varm på dekka er nok alt bra... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orkdalingen Skrevet Juli 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2009 bare krev en 500-600 kr, og ikke bry deg om den lille skaden på fangeren. hvis baklykt er sprukket, få tak i en ny, og lat som ingen tingen. du tjener på det, og det enkle er ofte det beste. som du sier selv, bilen er en tikkende bombe, så hvorfor påkost den en ny bakfanger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2009 Er det noe jeg burde kontrollere av bakstilling/oppheng/demping? Med tanke på at hun traff støtfangeren så vil du se eventuelle defekter når du skrur løs bakfangeren, hvis "ny fanger" ikke passer i vangene bak så kan disse være skjeve.. Men, tipper alt er iorden, er jo tross alt en solid bil du har;) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg