Gå til innhold

bygge om til bakhjulsdrift

Ranger emnet

LuxXxuS

Anbefalte innlegg

jeg har en opel c ascona som jeg har veldig lyst å bygge om til bakhjul. men er ikke heilt sikkert hva jeg må gjøre. det jeg vet at jeg må rett stille motor bygge nye feste til motor og girkasse. så må jeg ordne ny bakaksling. men noen som veit om hva bakaksling som passa og hvordan jeg kan gjøre dette? :) takker for all hjelp jeg kan få :)

Opel Ascona C GT 1989(Solgt)

Volvo 240 1986 (Solgt)

Opel Vectra A 8v 1990 (vraka)

Opel Vectra A 8v 1995 (Følg med: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/vectra/277812-luxxxus-opel-vectra-prosjekt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må finne deg en dele bil med bakhjuls trekk, eksempel bmw, volvo 240 osv så sveiser du nye fester for motoren, girkassa, mellom aksjelen og bak diffen ...så ekke bare bare

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må finne deg en dele bil med bakhjuls trekk, eksempel bmw, volvo 240 osv så sveiser du nye fester for motoren, girkassa, mellom aksjelen og bak diffen ...så ekke bare bare

Pluss at gulv og tunell på FWD-biler sjelden liker mellom- og bakakslinger.. ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss at gulv og tunell på FWD-biler sjelden liker mellom- og bakakslinger.. ;)

haha la kanalene og tunellen være å la gutten prøve seg på en farts dump med den, det er gøy det:P

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår