Gå til innhold

Lysfeil golf III

Ranger emnet

oddy22

Anbefalte innlegg

Først må du skrive setningen så den har en mening, så kan vi prøve å hjelpe deg:)

"Lurer bare på hva som er galt når ingen lys på bilen untatt blinklysene å (og, ikke å) langlysene.........lyser?..... når jeg holder "knappen" inne"

- Hvilken knapp? I min golf styrer jeg lys med brytere. Unntak er vel varsellys. Altså lyser ingen ting når du starter bilen? mens når du trykker på en "knapp" så blinker alle blinklys samt langlyset går på?

Her må du forklare mere:P

Buckle up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må du skrive setningen så den har en mening, så kan vi prøve å hjelpe deg:)

"Lurer bare på hva som er galt når ingen lys på bilen untatt blinklysene å (og, ikke å) langlysene.........lyser?..... når jeg holder "knappen" inne"

- Hvilken knapp? I min golf styrer jeg lys med brytere. Unntak er vel varsellys. Altså lyser ingen ting når du starter bilen? mens når du trykker på en "knapp" så blinker alle blinklys samt langlyset går på?

Her må du forklare mere:P

Ok, så er det bryteren på rattet jeg holder inne, da lyser langlysene. men ikke ellers. men du må vel forstå hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjernlys spaken altså.. da skal fjernlysene lyse ja. Og ikke ellers? nei det høres jo fint ut det! Eller mener du at du MÅ holde den inne for at det skal lyse? Altså slepper du den så slutter fjernlyset å funke? Da må det være noe med den spaken isåfall... hmm, du forklarer ikke så veldig bra så vanskelig å hjelpe deg!

Buckle up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fjernlys spaken må jeg holde inne for at det skal lyse.. når jeg slipper er det ingen lys både fram å bak. men når jeg vrir på hovedlys bryteren lyser instrumentene i dashbordet. Så tror ikke det er den bryteren det er noe galt med.. Men har altså ingen lys på bilen,untatt blinklys. Men takk for svar,men trenger flere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rams opp hva du har sjekket. Ang nærlys: Er lyspærene montert riktig og har virket før men plutselig tok dette kvelden? Eller akkurat bytta pærer? Når det gjelder fjernlys så skjønner jeg ikke annet enn at spaken har et problem, ettersom lyset kommer når du drar den til deg, mens forsvinner igjen...Da funker hvertfall lyset! Men ingen lys`untatt blinklys? Verken rygge, bremse, tåke eller kjørelys bak lyser?

Buckle up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassiske svakheter på disse er tenningsbryter, hovedlysbryter og spaken på rattet(til å veksle mellom nær/fjern). Sannsynligvis sistnevnte i ditt tilfelle. Det er ingen releer på lysene på disse.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider