Gå til innhold

Stasjonsvogn - ca. kr. 150.000,-

Ranger emnet

Bujk1

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en stasjonvogn til ca kr. 150.000,-. Helst 2004 modell og nyere. Kjørt under 100.000km. Hadde et ønske om diesel, men til den prisen blir det nok bare en 1.6 bensin.

De bilene jeg har kikket litt på er audi A4, Toyota Avensis, Mazda 6, Volvo V50 og BMW 3 serie. Utseende messig har jeg sansen for A4.

Hva ville dere valgt og hvorfor? Kom gjerne med forslag (link).

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-serie og A4 har knøttsmå bagasjerom hvis det er av praktiske årsaker du skal ha stv..

Naboene mine her har A4 og Golf4 og Golfen er suverent mye større baki. Bare sånn for å være obs på det. Hjul og alt må av for å få barnevogn inn i Audien, og 3-serien er ikke noe bedre der.

Synes Mazdaen er litt tøff eg da, selv om eg er tyskerfan og ville hatt 3-serie hvis eg skulle hatt selv.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-serie og A4 har knøttsmå bagasjerom hvis det er av praktiske årsaker du skal ha stv..

Naboene mine her har A4 og Golf4 og Golfen er suverent mye større baki. Bare sånn for å være obs på det. Hjul og alt må av for å få barnevogn inn i Audien, og 3-serien er ikke noe bedre der.

Synes Mazdaen er litt tøff eg da, selv om eg er tyskerfan og ville hatt 3-serie hvis eg skulle hatt selv.

Hmm, trodde det var grei str. i bagasjen på de bilene der.

Synes også at Mazdaen er fin, men lest par steder at det er store problemer med rust på de bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

a4 er faktisk utrolig mye mindre enn man tror, mor og far så på a4. den var trang å sitte i baksete på og lite bagarsje rom. de kjøpte en golf 06mod den er det faktisk tro det eller ei bedre plass i baksete og i bagarsje rom. jeg trodde ikke på det før jeg prøvde. men det er sant... aldri hatt troa på golf før jeg fikk se onklig på den... for audi er egentlig ikke noe familie bil synes jeg. de har dårlig plass utnyttelse. men de er jo lagd for å gå bedre da. men er det det du er ute etter? har ikke vært borti 3 serie stv noe serlig. men er vell samme som a4 omtrent tenker jeg. så nyere golf er absolutt en bil som man burde sjekke ut. er jo ikke noe diger bil liksom. men den er mye større enn man tror. billig i drift er den å, lite tull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde lagt fra meg alle de merkene der og heller lagt på 20-30 000 til, for å få en taxikjørt og velholdt Mercedes w211 E-klasse(2003->) Det er en bil jeg skal ha etterhvert som til å trekke 123n på henger med...220cdi er sterk og går billig+ nyyyydelig utseende til å være ny bil.

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern har en avensis som jeg har kjørt mye med. 1: digg som fan å kjøre.. 2: bruker lite bensin... 3: god plass i bagasjen(får hvertfall plass til en nedfellbar barnevogn der :)

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A4 er en liten bil ja. Men nå koster jo nesten A6 det samme da og den har jo størst plass av alle biler som er nevnt hittil både i baksetet og bagasje.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med volvo v70? Knallgode biler med god plass, de eldste dieselene har en sprek turbodiesel fra audi. Ellers ville jeg gått for mercedes.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med volvo v70? Knallgode biler med god plass, de eldste dieselene har en sprek turbodiesel fra audi. Ellers ville jeg gått for mercedes.

x2, deler til mercedes kan man kjøpe i tyskland også evt brukt, det er ikke så dyrt som folk skal ha det til! Nå har jeg kjørt 434 000 på w210'n min uten noe som helst trøbbel. Mercedes er holdbart i forhold til det andre her, samt volvo er også et meget godt alternativ og etter min mening eneste som kan sammenliknes.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider