Gå til innhold

Min 96 Merce e230, lett oppfreshing. Nye bilder.(Bildetung)

Ottesen

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte å lage en liten tråd om bilen min, har endel tid på handen om dagen så jeg driver å fikler litt med bilen. Har hittil tatt endel rust, bestilt felger, byttet baklykter og litt småttri.

Nede i hjørnene på pansere og rett over grillen var det såpass med rust at dem som tok seg av arbeidet egentlig ikke ville gjøre det. Men ble alikvel veldig bra, hele panseret ble lakkert.

IMG_4808.jpg

Ser ut på bilde at jeg har ei stygg ripe midt over panseret, men det er kun speilbilde av en ledning som henger i lufta.

IMG_4807.jpg

Bagasjeluka hadde noen stygge flekker, spesiellt i venstre hjørnet.

IMG_4803.jpg

Under listen på bakredør var det en 5x5cm stor flekk, og var en midt på førerdøra. Begge dørene ble lakkert.

IMG_4815.jpg

IMG_4813.jpg

Fortsettelse følger...

Endret av Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye lykter ble bestillt ifra et ebay firma, dem er helt nye og bilen er litt møkkete på bildene så det ser jo litt rart ut i førsten. Men jeg er ganske fornøyd !

Legger inn et bilde som er ganske uklart, men man ser forskjellen.

IMG_3701.jpg

IMG_4871.jpg

IMG_4870.jpg

Jeg har også fått gjemt vekk dene dingsen man setter kontakten til hengeren på også, men skulle fått tak i ny list nede på bakfangeren da den er i fillebiter nå :)

Endret av Ottesen

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skriver i innlegget ovenfor så er den lista nede på bakfangeren ganske dårlig. (Fint visst noen har en liggende,svart såklart). Og grunnen til det er at eksospotta mi bak har bråkte, dunkte borti ting og spyttet eksos rett i den allerede dårlige lista. Hadde også eksoslekkasje flere steder. Så jeg tok en enkel løsning og handlet noen rør på biltema og fikk laget en potte. Det er kanskje litt "jalla" på bilde, men den har en ganske pen lyd nå og potten henger lengere oppe slik at den ikke er synlig før man legger seg på bakken bak bilen.

IMG_4837.jpg

IMG_4843.jpg

Det var deilig med litt lyd, ble pent med 1 mindre lyddemper.

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felger er bestillt, får dem forhåpentligvis til uka.

Ble 8x18 med 225\40 forran, skulle egentlig ha 235\40, men dem jeg handlet av hadde ikke dem inne. Og jeg vil ha samme dekkmønsteret forran og bak. Bak ble det 9x18 og 265\35.

Dotz Mugello

prd1328.jpg

prd1329.jpg

prd1330.jpg

Håper det blir bra, må nok få senket den etterhvert også, blir nok høy :)

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

goodie dette:) skal ha omtrent samme lyktene på min w210 300 turbodiesel, er så fæle de originale pre-facelift lyktene bak, men fronten er penere enn på facelift syns jeg. Har du original-xenon på din forresten?

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

goodie dette:) skal ha omtrent samme lyktene på min w210 300 turbodiesel, er så fæle de originale pre-facelift lyktene bak, men fronten er penere enn på facelift syns jeg. Har du original-xenon på din forresten?

Enig med deg der. Nei jeg har vanlige (utrolig dårlige) frontlys. Har prøvd å fikse litt på dem men ble bare verre. Så venter litt på noe polish greier jeg har bestillt nå, så skal jeg prøve igjen. Visst ikke blir det nye lykteglass(plast).

Har sett litt på dem aftermarket lysa man får kjøpt til en billig penge, men syntes ikke dem er så fine.

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg prøvd meg litt på frontlyktene igjen uten hell. Pusset litt mer på dem også bruke jeg polish beregnet for plastlykter. Ble ikke noe bedre, tok også dem helt ifra hverandre da jeg trodde det var mye møkk inni, men var ikke det.

Håpet på å får felgene og dekka imorra også fordi jeg snakket med dem jeg bestillte ifra igår, da fikk dem inn det siste dekket så han trodde jeg kunne hente dem imorgen\idag (fredag). Men siden jeg ikke har fått noe mail med sendingsnummer så har den nok ikke sendt ennå.

Sitter også å vuderer senkefjærer, men vil vente til jeg får felga og dekka. Sendte mail til staten vegvesen for 2 dager siden angående å få godkjent senking.

"Hei

Når det gjelder godkjenning av senkesett holder det med godkjenningspapirer fra Tuv og 4-hjulskontroll. Det må bestilles time for godkjenning ved en trafikkstasjon, time bestilles på telf 06650.

For kontroll/godkjenning er det et gebyr på kr 430."

:)

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ... snakket med dekk\felgefolka og dem sa først at jeg skulle kunne hente dem på onsdag sist uke. På onsdagen ringte jeg og da manglet dem framdekka. Skulle sende så jeg hadde det på fredagen. Ringte idag og leverandøren av framdekka har ikke sendt dem :S Så jeg tok noen andre framdekk som ser like ut med 235 isteden og som dem har på lager... håper jeg får dem snart.

Prøver også å få tak i Bertil O Steen å kjøpe en ny demper til motorrommet. Har en slik drivremdemper eller hva det heter som bråker.

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, endelig fått nye felgene og dekka. Angrer litt på at jeg ikke tok større bakdekk, men men... Fant ut at jeg har en slik 4'er pute forran og skal sjekke bak kanskje imorra. Visst den bak også er en 3-4-5'er puter så tror jeg kanskje jeg ikke senker den, blir nok lav bare med dem.

IMG_4884.jpg

IMG_4885.jpg

IMG_4887.jpg

IMG_4888.jpg

IMG_4889.jpg

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig, igår fikk jeg byttet en demper forran i motoren, fikk vekk en stygg ulyd.

IMG_4879.jpg

IMG_4880-1.jpg

Endret av Ottesen

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Får skrive litt her igjen, har satt vekk bilen fordi jeg måtte ha kjøpt nye vinterdekk og merca er helt ræva på vinteren. Så jeg har bestemt meg for å la den stå. Brukte såpass mye penger på den i år så jeg vil ikke ha masse rust og dritt på den. Vasket den nå og satt ned forsikringen. Kjøpte en billig bil til 5 lapper jeg skal bruke i vinter...

IMG_5155.jpg

IMG_5153.jpg

IMG_5156.jpg

96 Mercedes E230

Lenke til kommentar
Del på andre sider