eNeo1 Skrevet Juli 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 (endret) Hei. Jeg har en serdeles pussig feil på bilen min. Og dette skjedde først når vi skulle på bilferie nå på fredagen! Bilens info: VW Passat 2000 mod STV 1.8L T APU motorkode, denne er ikke chippet. Gått 203000 km Jeg skal fortelle så godt jeg kan om problemet, så dere kanskje kan hjelpe meg: Motoren starter helt fint, akkurat som normalt. MEN 1-3 sekunder etter start "dauer" motoren, som om den blir kvalt. Det hjelper ikke å gi gass (jeg kan tvinge motoren å holde seg i gang litt lengre ved å holde turtallet høyt helt fra start, men dør likevel kort tid etterpå.) Etter dette lukter jeg bensin. Motoren holder seg lengre (kanskje 2 sekunder) hvis den har stått litt, men den holder kortere jo flere ganger jeg starter motoren. Altså den dør fortere hvis den ikke får noen pause. Vi har kikket på LMM og tviler på det kan være noen feil der. Det er heller ikke noe trykk i tanken. Det som slår meg er at jeg lukter bensin og antar det kanskje kan være noe med fueltilførselen. Kanskje en pumpe som har streika ved tanken, eller en lekkasje? Jeg ser derimot ingen lekkasje under bilen. Det skal kanskje også sies at bilen skal på regreim bytte om 7K km. Mange som har tippa den kunne vært startsperra, men det er jo en helt annen feil .. ? Håper noen har vært borti dette og vet akkurat hva det er. Jeg må få i orden bilen så kjapt som mulig, vi må på ferie vi også! Takk! Endret Juli 20, 2009 av eNeo1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet Juli 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 Jeg hvet ikke hvis dette hjelper, men på min forrige Skoda (-02) så hørte man bensinpumpen når man åpnet førerdørren. Alltså den begynte å jobbe alerede før man satte seg inn i bilen. Ikke sikker på hvis det er det samme på Passat, men går ut fra det. Kanskje noen med hel bensinpump kan svare på dette? Det kom da en svakk surring underifra bilen...sjekk hvis du har det samme. /M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 Tett katalysator?? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eNeo1 Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 Jeg hvet ikke hvis dette hjelper, men på min forrige Skoda (-02) så hørte man bensinpumpen når man åpnet førerdørren.Alltså den begynte å jobbe alerede før man satte seg inn i bilen. Ikke sikker på hvis det er det samme på Passat, men går ut fra det. Kanskje noen med hel bensinpump kan svare på dette? Det kom da en svakk surring underifra bilen...sjekk hvis du har det samme. /M Takk for tilbakemelding. Vi sjekket dette såvidt ved å lytte etter om pumpa gikk, men klarte ikke høre noe. Skal denne være hørbar når den er i orden mon tro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eNeo1 Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 Tett katalysator?? Ville jeg ikke merket dette sånn litt over tid? Dette var litt plutselig.. Jeg har opplevd smånøkking ved kald motor i det siste på bilen, men så har det gått fort over igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 Hei. Hvorfor har du utelukket startsperre, er akkurat slik de oppfører seg, kan dog ikke huske bensinlukta, men sjekk nå i det minste at startsperrelampa lyser slik den skal. Ellers ville jeg sjekka at bensinpumpa leverer nok trykk, ikke stopper, eller gir for lavt trykk. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 Det kan være en defekt posisjonssensor. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eNeo1 Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 Hei.Hvorfor har du utelukket startsperre, er akkurat slik de oppfører seg, kan dog ikke huske bensinlukta, men sjekk nå i det minste at startsperrelampa lyser slik den skal. Ellers ville jeg sjekka at bensinpumpa leverer nok trykk, ikke stopper, eller gir for lavt trykk. Ble fortalt at startsperra vil kutte motoren snarlig etter start. I tilfellet mitt kan jeg gi litt gass og hindre motoren i å dø i noen sekunder. Så det virker ihvertfall ikke som det er startsperra som slår inn. Motoren kveles på en måte, den kutter ikke kontant. Er ingen lamper som lyser heller. Jeg er enig med deg i at bensinpumpa kan være synderen. Jeg er spent på hva Møller finner ut. Den står i "kø" hos de nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggetuss Skrevet Juli 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 Luftmengdemåler..? Siter Prosjektet mitt sitt: Golf 2 GTD: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/231454-raggetuss-golf-1-6-tubo-diesel-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eNeo1 Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 Luftmengdemåler..? Vi plukket ut denne for å teste. Da startet ikke motoren. Kan LMM'en kvele motoren såppas at den stopper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafreaks Skrevet Juli 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 Dra bilen til nærmeste bilvektsted med diagnose uttstyr, så kommer dere nok på ferie, slik feilsøking på forum er ikke noe særlig.. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Maks 5 linjer i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggetuss Skrevet Juli 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 Vi plukket ut denne for å teste. Da startet ikke motoren.Kan LMM'en kvele motoren såppas at den stopper? Ja, diagnose på verksted er vel egentlig det letteste. Bare det og få bilen dit da.. Ja, LMM kan faktisk gjøre det. Hadde samme problem på min Mercedes 190.. Der var det en slange som gikk opp LMM på undersiden som hadde detti av. Fikk satt på den igjen så gikk bilen som normalt igjen:) Uansett hva du gjør, lykke til hvertfall:) Siter Prosjektet mitt sitt: Golf 2 GTD: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/231454-raggetuss-golf-1-6-tubo-diesel-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
williboy Skrevet Juli 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 bensinpompa skal du høre summe når du vrir om tenninga det første hakket... men tror også dette kan være startsperra.. har hatt ett likens prob på en anna bil.. der måtte jeg koble om osv... burde få skjekka den:) ha en fin ferie om dere kommer dere avgårde igjen:) Siter passat 1,8t 3b i eie bmw 318 1,8solgt-mazda626 2l solgt-golf,1.9tdsolgt-opel omega 2lsolgt-ford mondeo 2,5.v6solgt-honda crxsolgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eNeo1 Skrevet Juli 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 Bilen står nå hos Møller, og jeg sitter hjemme i høljeregn å venter spent på dommen.. Sitter å glor på 2 stappfulle bager med klær, en anspent ferieklar bikkje og en samboer som vil ut på tur. De fortalte de skulle jobbe overtid i dag, så kanskje de fikk sett nærmere på den i dag. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggetuss Skrevet Juli 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 Kjempe bra at det da ser ut til og ordne seg. Du må legge inn her hva som var feil da:) Siter Prosjektet mitt sitt: Golf 2 GTD: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/231454-raggetuss-golf-1-6-tubo-diesel-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.