Gå til innhold

Kjempeplaget med høyre blinklys!

Ranger emnet

ThaRayman

Anbefalte innlegg

Hei dere! Har en gammel 240 Sedan, 86modell, B230K.

Da jeg leverte den inn til EU-godkjenning for snart 2 måneder siden trodde jeg alt fungerte fint(bortsett fra de sota baklyktene som jeg hadde bestilt nytt uansett). Da jeg henter bilen igjen får jeg beskjed om at høyre blinklys ikke fungerer.

Joda var riktig det, var ikke engang lyd i relet som det bruker være når det er kontaktfeil, absolutt stillhet, men det på venstresiden fungerte utmerket!

Sjekket først kontakten til fremre blink da det har vært dårlig kontakt der tidligere, men her var alt greit. Prøvde så og bytte blinklys-rele, men det ga ingen endring(bortsett fra at nyreleet hørtes ut som det skulle gå i lufta på "idle" - setebeltelyden). Har nå også prøvd å byttet blinklysbryter men fremdeles ingen forskjell :(

Noen som har den fjerneste ide om hva som kan være galt? Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal prøve lenger :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, Har du prøvd å legge opp nye ledninger? Kan være brudd på en ledning uten at du ser det:)

*Just because I don't care doesn't mean I don't understand*

*If something's hard to do, then it's not worth doing*

*I'm in no condition to drive...wait! I shouldn't listen to myself, I'm drunk!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, Har du prøvd å legge opp nye ledninger? Kan være brudd på en ledning uten at du ser det:)

Tror ikke det da relet skal lage mye kjappere lyd enn vanlig ved brudd! vAr ihvertfall sånn sist jeg faktisk hadde et brudd... Og selv om det er brudd på et av lysene skal vel ikke alle falle ut?

At all strømmen går igjennom nødblinkbryteren var jeg ikke klar over! Er det en ledning for hvert lys da eller hvordan ser det ut? Burde det funke om jeg bare kobler forbi bryteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å koble en pluss å en minus rett inn på pæra å se om den lyser, gjør den det så kobler du via bryteren, funker det ikke er det bryteren, å da er det bare å finne deg en nye en;)

*Just because I don't care doesn't mean I don't understand*

*If something's hard to do, then it's not worth doing*

*I'm in no condition to drive...wait! I shouldn't listen to myself, I'm drunk!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At all strømmen går igjennom nødblinkbryteren var jeg ikke klar over! Er det en ledning for hvert lys da eller hvordan ser det ut? Burde det funke om jeg bare kobler forbi bryteren?

Det er ihvertfall egne ledninger for hver side, om ikke for hvert enkelt lys. Kjenner ikke til volvo spesifikt, men har opplevd på flere biler at blinklys kutter hvis nødblinkbryter er defekt/borte.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var feilen FUNNET! Jeg har rett og slett byttet om de to jordingspluggene fremme i høyre blinkers! Merket det på at det lyste nede i den høyre og oppe i den venstre på kjørelys;p Når jeg byttet om jordinga på høyre fungerte også blinklys fint;) Nå må jeg bare sette nye sko på ledningene til blinklysbryteren som jeg har delt opp under evige feilsøkingsforsøk^^

Føler meg dum, glad og lur på samme tid nå! Er uansett i sånne øyeblikk man husker hvorfor det er morsomt med gammle biler!! Ya`ll know what I mean?;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider