Gå til innhold

Er på uttkikk etter anlegg

Ranger emnet

TropicX

Anbefalte innlegg

Originally posted by TropicX

Har kikket på Noen forskjellige anlegg. eller bass elementer å kasse å muligens forsterker.

Den ene kassa jeg har kikka på er det 2x12 Rockford Fosgate RFP-4412 elementer ( http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=139) de er kjøpt i Juni. Noen som har erfaring med disse? er det verdt å kjøpe de 2 elemtene med kasse til 2500kr? Og annet anlegg var 2x12 GAS elemter med forsterker til 5000kr. vet ikke åssen forsterkeren er, men dette kan finnes ut. Men åssen er GAS elementene?

Noen forslag til forsterkere som er bra, men ikke for dyre. i en prisklasse fra 2-4000kr rundt der.

Håper på svar! :D

Om de RF elementene sitter i en hjemmebygd kasse, vil jeg si at det er for dyrt. Ihvertfall om du er i stand til å bygge selv.

Billige elementer som også er gode, er Infinity sine og JBL.

Dynabel forsterkeren er veldig god. Og som sagt over... Jeg selger den for 3600,-

Ellers har jeg fått tak i 3stk RF 1001BD, som jeg kan selge for 4500,-. Veil pris på disse er 9990,-. Og da snakker vi forsterkere som garantert er ærlige, og alle rettigheter i følge norsk kjøpslov. Så nattesøvnen burde være grei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bare for å rette på bass84 så er der >700 i damping. Men husk at du også trenger 300A sikring, eller sånn som dem gjør det i statene: uten sikring.

Whoi.... 300*13,8v =4140 watt, (med snille verdier)

dette er ikke noe digital forsterker sant ?

virknings grad?

:edit: Bisarre, hvordan er den dynabel monoblokken mot rf 1000 watter?

prisen er jo litt forsjellig da...

men lyd kvalitet og trykk.

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men 5600 kr for forsterker er en del. hvertfall for meg i første omgang. har akkurat kjøpt Audi A4. Så tenkte på et anlegg til en pris rundt 10-12000kr ellernoe. [/QUOT

Jeg skjønner hva du mener, da har du et alternativ til. Og det er de nye forsterkerene til Lanzar, her kan vi skaffe deg forsterkere med god ytelse til en god pris.

Mvh

Roy

Med lånt ID AV ALJ_GSI

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Macgyver

Bisarre, hvordan er den dynabel monoblokken mot rf 1000 watter?

prisen er jo litt forsjellig da...

men lyd kvalitet og trykk.

RF'en er mer solid. Den tåler mye juling.

Den gir mer i 2ohm, enn Dynabel'en. Drøye 1000watt RMS, mot 750watt RMS.

RF'en er stabil ned til 0,5ohm... Men den blir fortsatt bare oppgitt med 1000watt der.

Den er mye penere å se på, enn Dynabel'en... Synes jeg.

Det er ikke tvil om at RF'en er en god del bedre forsterker enn Dynabel'en. Uten at jeg på noen som helst måte sier at Dynabel er dårlig.

Har ikke prøvd RF'en mot Dynabel'en på de Infinity sub'ene jeg bruker nå... Men på de forrige sub'ene, synes jeg nok at RF'en ga mer saft, enn Dynabel'en.

Der ER en grunn til at de forsterkerene koster mer.

BD501 fikk forresten EISA prisen 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har jeg fått tak i 3stk RF 1001BD, som jeg kan selge for 4500,-. Veil pris på disse er 9990,-. Og da snakker vi forsterkere som garantert er ærlige, og alle rettigheter i følge norsk kjøpslov. Så nattesøvnen burde være grei...

Har også inne 2 av de til den prisen der, men de er begge avsatt til kunder. Utrolig god pris for den forsterkeren!

Men, legg merke til at det er b-vare fra Rockford Fosgate.

På mine eksemplarer var det noen skittflekker osv, som jeg kun tørket bort. Ellers var de helt fine.

Ingen grunn til å gå glipp av dette tilbudet!

Ellers kan jeg greie en pris på 3499,- for Dynabel BF4501..

Selger den for dette av og til da stae kunder skal ha rabbat i fleng.. :P

Når det gjelder utseendet så syns jeg 1001bd er litt for voldsom, liker mer det cleane utseendet til dynabel. (særling bf1702 og bf 0604)

Og, når det gjelder lyden så har jeg ikke testet de oppmot hverandre. Men har fått utrolig gode resultater med begge!

P.S har fått et nytt favoritt sq/sql kombo når det gjelder mye for pengene..

Dynabel BF1702 og Seas Lotus 12" i tett kasse på 31-33 liter.

Bedre, strammere og dypere bass enn dette til den lave prisen er helt utrolig! Damn.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men 5600 kr for forsterker er en del. hvertfall for meg i første omgang. har akkurat kjøpt Audi A4. Så tenkte på et anlegg til en pris rundt 10-12000kr ellernoe.

det behøver ikke å bli dyrt dette. 5600 for forsterker og feks en vibe black air 12" sub til 1674 (-20%). hva mer trenger du til å starte med? kanskje et frontsett? det blir en ca 1700 i tillegg også trenger du noen kabler. du har fortsatt ikke pasert 12 000

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

det behøver ikke å bli dyrt dette. 5600 for forsterker og feks en vibe black air 12" sub til 1674 (-20%). hva mer trenger du til å starte med? kanskje et frontsett? det blir en ca 1700 i tillegg også trenger du noen kabler. du har fortsatt ikke pasert 12 000

Har frontsett. Det jeg eneste som står i bilen er en sliten Blaupunkt cd-spiller å frontsett. så trenger bass elementer m/ kasse, bakhøytalere og en ny cd spiller

PROSJEKT PASSAT1 '98
PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen

NÅ ~ VW Passat GTE '16

X ~ VW Passat `08 SportLine
X ~ VW Passat `98
X  ~Audi A4 `95
Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

ja da har jeg lanzar spillere på tilbud til 1990 og 2690 for mp3.

eller så har jeg panasonic. fortsatt ikke forferdelig.

Lanzar?? aldri hørt om... Har du noe URL til en hjemmeside ellernoe da? Hadde vært fint. Cd-spilleren ska hvertfall kunne spille MP3 format hvertfall

PROSJEKT PASSAT1 '98
PROSJEKT A4 XXLINE '95 gamle bilen

NÅ ~ VW Passat GTE '16

X ~ VW Passat `08 SportLine
X ~ VW Passat `98
X  ~Audi A4 `95
Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider