A100forever Skrevet Juli 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2009 (endret) Skiftet trykkakkumulatoren idag. Veldig grei jobb, litt styr å få av trykkledningen siden det er så trangt nedi der. Har blitt så vant til å kjøre med defekt at jeg nesten er litt usikker hvordan den nye skal fungere! Men kan nå pumpe 30 ganger med avslått motor før pedalen blir hard. Så da skulle det vel være greit. MEN! Trodde at det helsikes (!) blinket i dashen skulle forsvinne. Er det ikke en sensor som har gitt beskjed om for lavt trykk i servo/bremse systemene som gir dette varsel-blinket? Noen som vet hva jeg bør sjekke neste? Slitte klosser har vel et annen varsellys? Kan det være den sensoren som sitter oppå/på siden av lokket til bremsevæskebeholdern, hvordan ser man om den eventuelt er defekt? (hørt rykter om andre som har hatt det problemet men vet ikke hur man sjekker det) Jeg vet at kaliperne bake er tvilsomme, skal bestille hos CAC når Fernandes får sakene klart. Veldig takknemlig om noen har en oppfatning!! Endret Juli 20, 2009 av A100forever Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Juli 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2009 Den er for trykkfall og lite bremsevæske... så sjekk at du har nok i beholderen. Hvis ikke sjekk om det er noe dårlig kontakt eller noe på den følern som sitter der. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A100forever Skrevet Juli 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2009 (endret) Takk for det! Tror det må være noe med den føleren. Har sett på den men vel ikke hva jeg skal se etter. Hvordan finner man ut om den ikke funker? (ikke noe irr å snakke om) Kan man dra ut ledningene på en føler og "kortslutte" dem for å unngå at de slår ut? Hadde vært greit å bytte den. Har forsøkt å finne noen A100q hos høggere i Hordaland uten hell. Hvem har best utvalg på gammel audi her i landet (gjerne vestlandet)? (Var nettopp ute en tur og prøvde bomba og bremsene med litt hard kjøring. Ja der sa det pang, bremseslange høyre foran sprakk, 1 cm sprekk, pedal i bånn osv.. Ble el.tape inntil videre, etter taping stopper pedalen fint. Ser ut til å holde et par dager. Så nå er det mye høyere trykk i slangene? Kan vel ikke være tilfeldig en slange sprakk rett etter bombebytte?) Endret Juli 22, 2009 av A100forever Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Juli 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2009 Det utropstegnet går også på nivået på hydraulikkolja. Hvis du har for lite, husk riktig olje! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg