Gå til innhold

Billig sub, 12", 500-1000kr

Ranger emnet

kaasa92

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger anbefalinger til et sub element, tenkte på 12". Har et stramt budsjett 500-1000 kr. Skal bygge kasse selv tenkte jeg.

Har en gammel Alpine 5kanals forsterker, lyst til å bruke denne, da jeg sparer mye penger, siden forsterkere er så dyrt.

Forsterkeren er en Alpine MRP-F320. http://akamaipix.crutchfield.com/Manuals/500/500MRPT130.PDF

Er vel info i linken over..

Har også sett på brukt på finn.no, men vet ikke hva som er noe bra der..

Sett på denne: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=5981&katid=28&mid=m436&id=&vn=736

Får den for 500 kr på strandberg. Men vet ikke om det er bare bortkasta penger... Så trenger tips.

Bilen er foresten en Mercedes 190 :yodude:

Endret av kaasa92

Mercedes 190D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dra t kongsberg hifi butikken der, så får du en kenwood basser t 890,- spiller bra, har hat mine i over 3 år nå og de har vært gjennom mye festing og råning, kenwood har oppgradert dem nå da, så de er bedre en de je hadde igjen men like billige. husker ikke helt hva bassern heter.

Bare ikke gjør som en je kjenner gjorde:P skrudde fast kassa i ryggen på sete, og all bensina rant ut baki der HaHa

Han fant det ikke ut me det første heler :P

Endret av Amundsen

Volvo 240 Gl 87 (bruks Bil)

Volvo 850 Se 94 (Solgt)

Vw Vento 96 tdi (Solgt/vraka)

Bmw 520i Turbo 250hk 91 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur innom Teknikkmagasinet visst du har en i nærheten av deg :) Der får du en Denver 12" med kasse til 500 flis. Du kan også få den i en pakke med 4 kanals Denver forsterker som fint driver suben visst du brokobler to av kanalene til 1000 kroner. Eg er kjempefornøyd med tanke på hva eg betalte! Og etter eg fikk det går det vertfall 5 biler med samme systemet i området.

Jetta 85 - The funkmobile

Seat Leon - Bruksbil

Er på jakt etter en liten slamp Rustbullet! http://www.bilforumet.no/annet-bil-onskes-kjopt/240981-ok-slamp-rustbullet.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tur innom Teknikkmagasinet visst du har en i nærheten av deg :) Der får du en Denver 12" med kasse til 500 flis. Du kan også få den i en pakke med 4 kanals Denver forsterker som fint driver suben visst du brokobler to av kanalene til 1000 kroner. Eg er kjempefornøyd med tanke på hva eg betalte! Og etter eg fikk det går det vertfall 5 biler med samme systemet i området.

Fant den ikke på nettbutikken demmes, sikker på at de har den enda? lenge siden du kjøpte?

Skal til sverige i morra. Vurderer å kjøpe noe der. Sett på GAS, er det noe bra ?

Mercedes 190D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg også at den mangla i nettbutikken, men er nokså sikker på at de fortsatt har de inne. Du kan jo bare ringe nermeste butikk og sjekke, visst du ikke vil ha bomtur :) Det er vel rundt en måned sia eg kjøpte.

Jetta 85 - The funkmobile

Seat Leon - Bruksbil

Er på jakt etter en liten slamp Rustbullet! http://www.bilforumet.no/annet-bil-onskes-kjopt/240981-ok-slamp-rustbullet.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GAS er søppel, og det er den denver saken også, men det sier seg jo selv da...

Denne funker bra: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4533&katid=28&mid=m436&id=&vn=736

Skal du ha noe billigere enn den, så blir det naturlig nok ikke så bra, og du bør finne noe som er lettdrevet med tanke på at du bare har 120watt til rådighet.

Skal du ha det superbillig, så er dette det beste du finner: http://www.mamut.net/dynabel/subdet175.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<<Skal til sverige i morra. Vurderer å kjøpe noe der. Sett på GAS, er det noe bra ?>>

Hold deg unna GAS bassere, kjøp heller en Pioneer 10" på Torshov. De skal være både billige og bra:)

En 10" er også bedre til mer variert musikk enn en 12". (Men uansett GAS har andre produkter som er bra, bare ikke høyttalere og bassere)

Du tenkte å dra innom TV-Boden eller BRL ikkesant? Hvis du har mulighet til å spytte inn så mye som SEK 3000,- så får du en grei JBL med 500watt monoforsterker fra BRL;) Har den selv og har vært kjempefornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<<Skal til sverige i morra. Vurderer å kjøpe noe der. Sett på GAS, er det noe bra ?>>

Hold deg unna GAS bassere, kjøp heller en Pioneer 10" på Torshov. De skal være både billige og bra:)

En 10" er også bedre til mer variert musikk enn en 12". (Men uansett GAS har andre produkter som er bra, bare ikke høyttalere og bassere)

Du tenkte å dra innom TV-Boden eller BRL ikkesant? Hvis du har mulighet til å spytte inn så mye som SEK 3000,- så får du en grei JBL med 500watt monoforsterker fra BRL;) Har den selv og har vært kjempefornøyd:)

WTF??? Hvilken verden lever du i??

HVORFOR er en 10" bedre til variert musikk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WTF??? Hvilken verden lever du i??

HVORFOR er en 10" bedre til variert musikk??

Trur egentlig du bør stille deg det spørsmålet til deg selv.. Og kanskje du burde lære deg litt folkeskikk, og ikke komme med frekke kommentarer så fort du leser noe som du ikke er enig i?

En 10" basser er mye kjappere enn de fleste 12" som er treige og "henger etter".

En 12" er lagd for å kunne flytte mer luft enn en 10", men greier ikke å dunke like kjapt som en 10".

Men hvis du bare hører på trance pop og hiphop så merker du kanskje ikke det så godt:P

Jeg var lei 12" min fordi den er så treig og dunker ikke så hyppig som jeg vil ha til Metal og Rock, så jeg forhørte meg med folk som kan det, og blei anbefalt 10" av den grunnen som jeg forklarte over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bad å se detter inlegget nå da damndamn

Var på BRL, endte opp med å kjøpe to 10" GAS bassere....:hide var billig da... Bygger kasse selv, første gangen, så er ikke så farlig om de suger. Lærer uansett litt, kan kjøpe bedre saker seinere...

Hvor stort volum skal kassa være, står på BRL sine hjemmesider at på en element er det 22,37, blir der riktig å dobble dette når man skal ha to ved siden av hverandre...

Endret av kaasa92

Mercedes 190D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bad å se detter inlegget nå da damndamn

Var på BRL, endte opp med å kjøpe to 10" GAS bassere....:hide var billig da... Bygger kasse selv, første gangen, så er ikke så farlig om de suger. Lærer uansett litt, kan kjøpe bedre saker seinere...

Hvor stort volum skal kassa være, står på BRL sine hjemmesider at på en element er det 22,37, blir der riktig å dobble dette når man skal ha to ved siden av hverandre...

Til den bruken er de helt greie;) Men om du bygger kasse selv, er det lurt å ha skillevegg har jeg hørt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur egentlig du bør stille deg det spørsmålet til deg selv.. Og kanskje du burde lære deg litt folkeskikk, og ikke komme med frekke kommentarer så fort du leser noe som du ikke er enig i?

En 10" basser er mye kjappere enn de fleste 12" som er treige og "henger etter".

En 12" er lagd for å kunne flytte mer luft enn en 10", men greier ikke å dunke like kjapt som en 10".

Men hvis du bare hører på trance pop og hiphop så merker du kanskje ikke det så godt:P

Jeg var lei 12" min fordi den er så treig og dunker ikke så hyppig som jeg vil ha til Metal og Rock, så jeg forhørte meg med folk som kan det, og blei anbefalt 10" av den grunnen som jeg forklarte over her.

Må bare le jeg... En 50" sub er ikke noe tregere enn en 8" det er bare en myte, har du riktig forsterker, så er de like kjappe, hehe...

Les litt om dette på nett du, så skjønner du litt mere, for her driter du deg ut dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider