7up Skrevet Januar 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2004 hei! jeg lurer på hvordan kvaliteten er på disse bilene.. hvilke problemer som pleier å oppstå? sånn som jeg har forstått det er di fleste mi16 skamkjørte og sri`ene har en del feil på det elektriske..stemmer dette? er stor fan av 405=) Siter Nissan 4ever:) Ford 4ever:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elvisrex Skrevet Januar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2004 De fleste mi16 har nok blitt kjørt en god del.. har selv hatt to 405 og en 205 gti.. Min mi16 er helt problem fri men den har bare gått 100000. men gri en jeg hadde derimot var full av problemer. mest småting på det elekriske. men jeg var godt fornøyd med den bilen også.. velding bra kjøre egenskaper. bakaksel er ett problem på all 405 som har gått mer en 200. El vindu, takluke servolås og alt sånt er dårligt. Jeg har aldri hatt problemer med motor/drivverk. Håndbrekk er ett problem.. Husker ikke så mye mer, mi16 motoren er etter min mening en av de beste 16 ventilerne fra 80 tallet.. det skal ikke mye til for å skremme ut 200 hester. hvis du skal ha mi16 for å trimme den så burde du ha 88modellen da denne er uten kat og har ca 160 hester i utgangs punktet. Siter TTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pug405 Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 Har ikke hatt noe på min gtx ennå! Eneste er hånbrekket! Hadde litt tjafs med det elektriske i starten, men det ga seg da jeg heiv at den gamle cd-skifteren...Eneste med motor er at fordeleren min hat takka for seg, men bilen har jo gått 220...Trenger å bytte drivknuter og, men det er jo forbruksvare! Er det ikke 143 hk i den gamle 16v og 163 eller 167 i den etter 92? Siter Nå:00 Peugeot 406 Coupe V6 X:11 Passat 170TDI 4-M, 09 Tahoe, 00 A6 1.8TQ, 07 V50 2.0D, 97 V40 TD, 98 Peugeot 406 Coupe, 2x98 Peugeot 406 SVTi, 99 Peugeot 206 XS, 87 Peugeot 309 GTi, 91 Peugeot 405, 92 Sierra CLX, 86 Caravelle, 89 Caravelle Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Januar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2004 En kompis av en kompis har 270hk i sin mi16:) Uten turbo vel å merke!! Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Aerodeck Skrevet Januar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2004 160 i den eldtste uten kat. 147 eller 150 i de med kat. tror jeg skal stemme rimelig greit. HAr en SRI selv. God bil, men en del tjafs med det elektriske, pluss en del småfeil her og der. brekket er litt dårlig, men dette tror jeg rett og slett skyldes vaieren. Sjekk det elektriske nøye. Ofte el. feil på disse bilene. Bakstillinga er som sagt et svakt punkt på disse bilene. inkl MI16. Bakstillinga ryker før eller siden på ALLE 405 som ble lagd før oktober 93. Etter det kom de med en bedre bakstilling som ikke ryker. Er bilen stiv som en stokk i ræva så er det mest sannsynlig bakstillinga som er blitt tørr, og mest sannsynlig skjært seg. Skal du ha overhalt denne på merkeverksted vil det koste deg en ca 8-10 lapper. Så en bedre ting å gjøre da er å stikke på høggern og hente deg en "ny" bakstilling fra en modell fra etter oktober 93. Går rett på. Koster ikke stort. 1000 lapp eller noe sånnt. Vis du har mistanke om at bakstillinga er herpa, så PRUT. Argumenter med at det koster masse å fixe den. Du merket det lett når du kjører. Bilen rister som om det ikke er fjæring bak i det hele tatt. Mulig du kan høre noen knirkelyder. Knirka nå litt fra min før den sa takk for seg hvertfall. Når det gjelder rust på disse bilene er det stort sett ikke noe problem. ALLE 405 er galvanisert. Men sjekk allikevel for rust rundt takluka. kan også være litt lakkrust i kanalene. Har den skiver bak, som det er på hvertfall Mi16, SRI og GRI så sjekk opp om kalipperne er i orden. Nye koster 1800 per side, hvertfall hos mekonomen. Motorne på disse bilene er i grunn helt kurrante, men er det snakk om MI16 så styr unna de som har gått langt. De er ofe hardt kjørt. Reg reima skal ha vært bytta hver 80tusen km. Drivakselmansjettene er også et svakt punkt på disse bilene. Sjekk at de ikke er gått. Er de det så MÅ det utbedres. Hvis ikke holder ikke drivakslene særlig lenge. Ja.. var vel det jeg kom på. Ble litt opp igjen det samme som de andre her skrev, men men. Alt i alt er det en god bil. MYE bil for penga, hvertfall om du kjøper deg en SRI/GRI. Min SRi har nå hvertfall el ruter, soltak, sentrallås, el speil, varme i setene forran, servo, motorvarmer. varmetråder i bakuta, tåkelys +++ Håper du ble litt klokere :) Siter The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg