Gå til innhold

Eu kontroll

Ranger emnet

aasen90

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ha bilen på eu kontroll nå, og lurer på hva slags type feil dette blir på kontrollen:

1. Høyre bremselys bak, fungerer ikke. Hele lampa slutter å lyse når man trykker inn bremsen.

2. ryggelyset fungerer ikke

3. gående pærer i tåkelysa

4. håndbrekket tar veldig mye mer på den ene siden enn på den andre. (ellers funker bremsene perfekt)

Hvor mange av disse tingene MÅ jeg rydde opp i før kontrollen, slik jeg slipper etterkontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 og 4 kommer du nok til å få 2 på, altså ikke godkjent.

2 og 3 blir nok bare 1-feil.

Men er det så vanskelig å skifte noen pærer å sjekke noen jordingspunkt og pæreholdere når du først er i gang?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 og 4 kommer du nok til å få 2 på, altså ikke godkjent.

2 og 3 blir nok bare 1-feil.

Men er det så vanskelig å skifte noen pærer å sjekke noen jordingspunkt og pæreholdere når du først er i gang?

Ryggelyset har fungerende pære, men tror det er i andre enden feilen ligger.

tåkelysene orker jeg ikke fikse med det første, da pærene har hatt en tendens til å ryke ganske så hyppig.

Når det gjelder bremselyset bak så prøvde jeg å pusse bort irren i lampeholdere, men satser på at problemet forsvinner når jeg bytter kontakten.

satser på at dette går ganske så smertefritt, men takk for hjelpen granada:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk jording til den baklykta som har defekt bremselys. I.o.m. at hele lykta slokker når du bremser er det nesten garantert jordinga som mangler.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider