-€mil- Skrevet August 16, 2009 Rapporter Share Skrevet August 16, 2009 Kom på at jeg hadde før og etter bilder også. Brukte kun noe gammel avfetting jeg fant, liten børste jeg fant på badet:op:, brukt svamp og en bøtte med salo & vann. Spylte med hageslange. Før: Etter: Hadde såre fingertupper ei stund etterpå, måtte pirke av en tynn plastfilm som var helt stiv og satt utrolig godt på fuel-railen, forrgie eier har vel glemt å ta det av når det ble satt inn ny motor for 4år sida:angry: Siter 98' Volvo V70 2.5T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 17, 2009 Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 Problemet er høyttrykkspylere nedi motorrommet...da ber du om litt trøbbel. Hageslange er mer enn nok. Bruk en god avfetting, f.eks prikkbort Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet August 17, 2009 Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 Bruk hodet, så går det som regel fint med HT også.. jeg bruker ikke annet :) Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet August 17, 2009 Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 jeg har i ALLE år vasket ALLE mine biler/mc/lastebiler med høytrykk uten noe som helst problem! Ta inn på en bensunstasjon GJERNE statoil eller hydro som har den skum såpa! la motoren få ned temperaturen etter kjøring, sprøyte på, la stå på i noen min og kjør på med høytrykk! fort enkelt og rent blir det!! Alle mine motorrom ser slike ut! og aldri hatt noe problem!! Om det er nødvendig?.. JA!! Olje svette, støv og dritt har ingenting i motorrommet ditt å gjøre! jeg vasker motorrommet HVER gang jeg vasker bilen! så nå kan du regne sammen hvor ofte det blir om du vasker bilen min. 1 gang i uka hvis det er dritt vær ute Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet August 17, 2009 Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 enig med Drft-r. Har bestandig vaska med høytrykk og har aldri hatt noen problemer. Bare man tar sine forholdsregler med trykkluft på plugghull, fordeler, coil, lmm, sikringsboks o.l så går det bra. Noen motorer er mer utsatt for fuktproblemer, men tar man sine step by step etterpå så går det fint. Penere er det jo også. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo00 Skrevet Juli 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2010 Hei, jeg fikk gjennomført motorvask på min Mondeo 2000-modell hos en bilpleiespesialist. De opplyste at jeg gjorde det på eget ansvar. Greit nok, tenkte jeg. Når jeg begynte å kjøre med den begynte den etterhvert å fuske. Tenkte at det bare var fuktighet som vil tørke fort opp. Det gjorde det ikke, og resultatet ble en verkstedregning på 3700, fordi coilen måtte skiftes fordi den var skadet som følge av kortslutning. Kortslutningen kom ifølge verkstedet som en konsekvens av at det lå igjen fuktighet i pluggbrønnene. Bilpleiefirmaet hadde med andre ord ikke blåst rent med trykkluft, slik jeg ser at det er flere av dere som understreker at det BØR gjøres. Jeg kommer til å reklamere overfor bilpleiefirmaet, fordi de ikke har vært aktsomme nok. Hva tenker forumets medlemmer om muligheten for å nå frem med en slik reklamasjon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2010 Beste måten å holde en motor rein på, er å tørke det reint hver gang det blir noe gris, om man gjør det fra ny, og holder motoren tett og fin, skal jeg love dere en rein og fin motor. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grandisjohn Skrevet Juli 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2010 (endret) Liker så klart å ha reint og pent motorrom på hobby-bilen. Motoren har rimelig tette deksler over pluggene og wasted spark coil (ingen fordeler), så har aldri opplevd startproblemer. Dekker alikevel til coil og tenningsmodul de få gangene jeg tar motorvask med avfetting/spyling (ikke høyttrykk). Men jeg er helt enig med Einar. Fordi ingen problem å holde motorrommet reint og pent ved å tørke vekk skitt etterhvert som det dukker opp. Da har man alltid et fint motorrom uten å motorvaske særlig ofte. Dessuten er det mye mer skånsomt.. Sånn ser motorrommet ut akkurat nå. Og jeg har faktik ikke tatt en eneste motorvask i hele sommer. Kun tørket av støv og skitt etter behov. Hva gjør man ikke for å skryte litt av bilen sin en kveld man sitter å kjeder seg, hehe... Mye og ofte motorvask er ikke bra. F.eks har skruene til toppdeksler på alu.topper en tendens til å sette seg fast ved mye hardhendt spyling og avfetting (skruer av stål irrer fast mot aluminium). Prøver man så å løsne skruene knekker de gjerne som fyrstikker. De skal derfor ha fett på seg, i likhet med alt av andre skruer i motorrommet. Fett som ikke skal skylles vekk med uvettig bruk av høyttrykk og avfetting. Endret Juli 27, 2010 av grandisjohn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj-vega Skrevet Juli 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2010 Iogmed at jeg leter etter en oljelekasje, og noen deler under panseret er demontert. Kjøpte jeg Biltema Sin motorvask. Sprayet på venta noen minutter og spylte av. Ble merkbar forskjell. Men skal ta en skikkelig motorvask når jeg har fått fiksa (BP) Lekasjen. Siter Mvh dj-vega Prosjekt; Kia Sportage 95` <--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.