Gå til innhold

Volvo V70 går for dårlig

Ranger emnet

Nilsebu

Anbefalte innlegg

Hei. Har en 1997 Volvo V70 2,0 LT (180 hk) med automatgir.

Bilen er chippet, men jeg vet ikke hvilken chip.

Problemet med bilen er at den går ALT for dårlig.

I begynnelsen av registeret mangler den mye hester, og på 4000 rpm drar den skikkelig til, men den mangler fortsatt noen hester der og.

Jeg har sjekket luftmengdemåler, sett etter oljelekkasjer fra turbo og motor generelt (fant ingenting), kikket på intercooler...

Begynner å mistenke lambdasonden og skal prøve å få sjekket den idag, men er det noen som har noen tips om andre ting jeg bør sjekke - og eller har erfaringer.

Takker for svar.

Edit: har også byttet bensinfilter og bilen hadde ingen feilkoder

Endret av Nilsebu

Volvo V70 1997 2,0 LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke vi har helt det samme oppsettet i motorrommet. Der hvor ledningen går og dekselet er. Det er der hvor dysene mine er, og jeg kan ta av et pyntedeksel på toppen av motoren for å komme til tennpluggene. samt at batteriet mitt er framme til venstre under panseret. Framme til venstre hvis du står bak bilen å ser på bagasjerommet (hvis du skjønner hva jeg mener:P)

Volvo V70 1997 2,0 LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, men du har vel uansett samme slangen som går inn på innsuget ditt. Typisk den slangen man kobler på boost gauge t-stykket..

Tenkte jeg skulle nevne det da jeg nettopp fant ut at min var løs, forbruket gikk opp og effekten ned samt a den boostet i hytt og pine.

Volvo V50 T5

Volvo 240GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider