Laaars Skrevet Juli 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2009 (endret) For nøyaktig ett år siden stod den sånn... Nylakkert motorrom, ingen motor. I dag står den sånn... Bildet er rykende ferskt. Kom nettopp hjem etter en liten skruøkt. De observante legger også merke til at jeg har byttet speiler i mellomtiden og kastet E36 M3 speilene i elva for lenge siden. Fortsatt mye arbeid igjen, masse tilpasninger, ombygginger etc. Tenk så mye lettere det hadde vært å bare brukt en motor som passa i bilen i utgangspunktet :D Men jeg har tro på at det blir en fin kombinasjon. Motor er som tidligere nevt her på forumet en S50B30 motor fra en E36 M3. 3 liter på 286 hk. Jeg burde kanskje lagd en slags prosjekttråd, men det er vel ikke verdens mest spennende prosjekt :) Endret Juli 22, 2009 av Laaars Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Juli 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2009 Ser helt porr ut :) Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Juli 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2009 Er det jeg som ser dårlig eller glemte du å monter turbo;) hehe Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Juli 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2009 Bmw er strengt tatt råest uten turbo.. turbo er juks på biler som har nok power, men jesus hvor jævli det går med turbo selv ved lavt turbotrykk. Helt utrolig at e30 m3 ikke kom slik fra fabrikken, 286hk er ideelt i en e30 etter min mening. Skal du ha DTM-innsug og litt sånt for lyden etterhvert eller? Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juli 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2009 Kan fjerne M emblemet og hive på 316i bak:) Siter 94- Omega 3,0 98- Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juli 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2009 Takk for kommentarer. Er hyggelig at noen liker det :) Hehe, turbo ja... mange som mener det men. Personlig har jeg aldri kjørt en så sprek sugemotor før, så det skal bli spennende og se hvordan det fungerer. Og om jeg på død og liv vil ha turbo senere blir det ikke på denne motoren. M-Power motoren skal være sugemotor, basta ;) Derimot en velfrisert M20 eller M50 motor med turbo kunne jo vært morsomt, om ikke M-Poweren strekker til (Noe den sikkert gjør i denne bilen...) Ang. DTM innsug vet jeg ikke. Er litt tricky å få karbon-innsuget til å passe i E30 på grunn av plass, selvom det er fullt mulig. Dessuten tror jeg det koster mer enn det smaker. Er jo fort 15k for et i god kvalitet. :) Kan fjerne M emblemet og hive på 316i bak:) Tror ikke jeg får lurt noen her, selv med et 316 emblem. Skiller litt for mye på en M3, mot en vanlig E30 ;) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Juli 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2009 Blir nice dette Lars:) Lappen i boks snart og eller? Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juli 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2009 Takker! Ja, tok teorien på mandag og bestod. Så da skal jeg få bestilt meg oppkjøring ASAP :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Juli 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2009 Du jobber på Braco skjønner jeg. Fine bilder. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Juli 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2009 Hva gjorde du med bremsekraftforsterkeren? Er dårlig med plass i E21 320 når 3 webere skal inn, så jeg trenger tips! :P Ser veldig bra ut nedi motorrommet ditt, hvordan blir vektfordelingen med 6er? Siter -rolfi xbox gamertag: rolfii -BMW E28 528i -BMW E21 320/6 -BMW E32 750i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juli 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2009 Bremsekraftforsterkeren jeg skal bruke er en hydraulisk enhet fra en BMW E28 M535, og finnes også på BMW E32 og noen andre. Da er det ingen problem med at innsuget tar i bremsekraftforsterkeren. Eneste er at innsugsbelgen er litt i veien siden hele enheten med sylinder blir litt lang, men da kan man enkelt lage en liten kul i innsugsbelgen (Som har blikk på innsiden - null problem) for å få det til å passe. Det er litt mye styr med trykkslanger, trykkakkumulator etc. etc. men jeg tror dette er en bedre løsning enn mange som f.eks. bruker Golf 1 bremsekraftforsterker etc.:) Når det gjelder vektfordeling var det noen amerikanere som testet dette opp i mot original E30 M3 som har 50/50 fordeling. Det var faktisk ikke så ille fordeling, for motoren er ikke så fryktelig tung i forhold. Tror de havnet på noe 56/44 eller noe slikt. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2009 Et par bilder av baken... Skiltet tilhører en nederlandsk brannbil, men jeg har hvite norske skilter til den ;) Hehe Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leepriest Skrevet Juli 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2009 Meget fin bil. Hvilken størrelse har du på felger og dekk? Synes du har en perfekt kombinasjon mellom dekk/felg-størrelse og dekkstrekk. Siter Mazda 5 Opel Astra G http://www.gauldalgatebil.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Juli 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2009 Hei! Det er 8,5 x 17" forran med 215/45 dekk Og 10 x 17" bak med 225/40 dekk :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet August 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2009 Hei igjen! Kan jo legge ut en liten oppdatering her da, siden det nesten har blitt en prosjekttråd. Hehe :P Har fått sveisa rusta i gulvet, grunnet og lakket opp igjen. Skal i et par asfaltmatter opp mot torpedoveggen og fremme på girkassetunellen så er det ferdig. Før og etter bilder: Som dere ser har jeg også fått inn girspak og pedaler (Nye ///M Pedaler og overhalt pedalstell, litt jåleri må man ha!!), så nå er den snart kjørbar! :lol: Prøvemonterte originale eksosmanifolder. Dette går absolutt ikke. Klaringen inn mot torpeoveggen er fikset (Disse slår i torpedoveggen originalt) men de ligger på både travers og stabstag. Tanken er å sveise de om, men det er fryktelig mye jobb (Men morsom jobb ja, men dette skal jo stemme 100% med lengdene - det skal jo være avstemt deluxe!! ;)). Alternativet er manifold fra Turner Motorsport. "Shorty" manifold designet spesielt for denne konverteringen. CAD designet og "Equal length runners", så det bør jo være bra. Et bilde som viser hvor mye som må sveises om på de originale for å få 100% passform. Det innebærer bl.a. bygging av ny kollektor og mye modifisering. Så vi får se på den biten ;) Ellers har jeg begynt med kabeljungelen. Fått nytt ledningsnett fra USA da det gamle var noe tvilsomt. Så nå er det noen timer i garasjen for å løse opp i dette kaoset. :shock: Vi snakkes :lol: Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.