Gå til innhold

Å se en person bli påkjørt

Ranger emnet

olemarius

Anbefalte innlegg

Satt på med en fyr en gang som skulle vise meg litt hva bilen var god for. Hadde aldri snakket med ham før men han kom kjørende med folk i bil'en som jeg kjente fra før. Spiller vel liten rolle men det var en cosworth.

Turen begynnte helt normalt med noen drag (fra x til ca. 150-160) på lange strekker med liten trafikk osv.

Men da vi var på vei tilbake til bensinstasjonen der bilen min stod, og en haug folk ikke minst, merket jeg først hvor komplett idiot fyren var.

Han slakket ikke ned men holdt ca 150 inn mot hus, folk og bensinstajonen.

Herfra gikk ting jævli raskt for seg.

Rakk så vidt å tenke i helvette er det du gjør, før jeg ser fremover igjen og får øye på en kamerat av meg som jeg satt å så film sammen med for 15 min siden kjøre ut i veien på moped.

Hadde bilen hatt normal fart hadde han hatt god tid til å kjøre over veien.

Såg at han ga full gass men det var for sent.

Mopeden midt i fronten, kameraten min fløy i frontruta, bilen snurret 180 grader skled baklengs 50-100 meter og ned på ett jorde.

Mens vi skled baklengs såg jeg kameraten min fløy i luften før han landet i asfalten.

Jeg var først borte ved ham og det synet som møtte meg unner jeg ingen.

Hodet hans var klyvd på midten, blod overalt og øyene hans var langt bak i hodet. Så så vidt pupillene hans.

La ham i stabilt sideleie, gravde frem tunge, stoppet en taxi som kom og fikk ham til å ringe ambulanse osv.

Satt der og sjekket pulsen hans lenge til det kom ambulanse og andre folk. Han hadde en sinnsyk puls lenge men var nok død momentant.

Dette er bilder jeg ser hver dag i tankene og drømmer om om natten.

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har ikke blitt traspa med bil, men har sydd på 13 forsjellige steder da.....

5400 kg stål mot meg... eg var for svak til å holde igjen, au au..

kappet ankelen, + litt divese, det såg ikke noe pent ut heller...

har sett ett par smell, men det har som oftest godt bra da. men en dag kommer det ikke til å gjøre det.....

men det er slike ting som gjør at du begynner å tenke....eg unner ingen den opplevelsen...

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en god vennine av meg ble påkjørt når hun skulle krysse overgangsfeltet nede ved en bussterminal.

Bilen kom i 60 km`t og traff henne og hun ble kastet 10meter bortover og rett inn i autovernet.

Knakk beinet rett under kneet og måtte si 6 sting i pannen.

Legene sa hun hadde englevakt og at hun egentlig skulle vært død.

Jeg kom 1 minutt etter det smalt. Fikk ikke med meg alt som skjedde men det gjorde 20 andre som var med henne ( var på et kjøpestenter).

Ikke noe pent syn.

heldigvis kom hun fra det med livet i behold:)

30.03.87

www.essokickers.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv blitt påkjørt i en 80 Sone på sykkel, jeg husker dessverre ingenting av hendelsesforløpet selv.

Facit:

Ankel- og leggbensbrudd

Tre Kraniebrudd

Avrevne nerver til neseroten, kan ikke lukte pr. dags dato om bønder er ute å lurer med møkkasprederen.

Og det var MED sykkelhjelm!!

Har også vært vitne til en full mann på sykkel front-mot-front med en Jetta. Takket være en dyktig sykelpleier på ulykkesstedet berget han livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis ikke opplevd noe sånnt, og håper jeg får slippe det..

Jeg håper også at alle som tror de er så tøffe inne her, og kjører fort i tettbebyggede strøk og sånne ting, tenker seg om en gang for alle!

Jeg sitter nå med en helt tom følelse etter å ha lest denne tråden, og unner ingen å oppleve noe sånnt..

Jeg liker fart og spenning, men jeg har også lyst til å holde meg og andre i live! :rolleyes:

Mvh

Lethal

19år

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min historie er heldigvis ikke like gale som de dere kommer med...

I tiden før jeg fikk lappen, var det normalt å ta bussen... En dag, står vi etter skolen en gjeng og venter på bussen. Vi står inne på fortauet, ikke noe tull... Bussen kommer, og folk begynner å finne frem penger, busskort whatever... Kort historie: Bussen svingte så brått inn på busstoppet med stor fart, at fyren traff en av de som ventet i hodet med sidespeilet... Personen gikk selvfølgelig i bakken, men fikk heldigvis ikke store skader, men smerter til de grader... Jeg og noen andre begynte å skjelle ut sjåføren (fordi vi ser at det er nok av folk som hjelper stakkaren)... Hva gjør han? Ikke gidder han å gå ut for å sjekke hvordan det gikk med stakkaren han traff, men han lukker rett og slett bussdøren, og kjører... Senere påsto busselskapet at de ikke fant ut hvem sjåføren var...

Har selv måttet hoppe ut av overgangsfelt fordi bussen ikke ville stoppe for meg! Ikke for å være frekk, men enkelte idioter hører ikke hjemme i trafikken....

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var blandt de aller første på stedet ved en dødsulykke litt nord for avkjøringa til gardemoen. Bil i fronten på en buss. Gikk bort til bilen for å se hvordan det gikk ( burde sett at det ikke gikk bra men tenkte ikke helt klart da) Der fikk jeg meg et syn jeg ALDRI vil glemme, det så ut som en kjøttkake. Etterpå viste jeg ikke hva jeg skulle gjøre, noen kom med brannslukningsapparat og slukket motoren som brant litt og hjalp bussjåføren i bussen ( den hadde dratt 100 meter av veien ut på et jorde)

Personen hadde altså kjørt i fronten på en buss på en rett strekning med perfekte kjøreforhold. Kan bare spekulere, men hvis man er lei livet så gjør noe annet, for guds skyld.

Har også sittet helt forran i en buss som har kolidert med en pickup sak med tak som brukes som buss i thailand. Måkte hele saken ned i en grøft og en person fikk bilen over beina. Vi i bussen fikk løfta opp bilen litt og dratt personen ut før to av de mest inkompetente ambulanse personene jeg noen gang har sett kom og slang han opp på en båre og kasta han inn i en rusten Mazda med blålys på taket. Han holdt seg til nakken, hadde kanskje knekt den, eller hvertfall fått en skikkelig sleng.

Selv om jeg bare øvekjører så tenker jeg ofte på det her når jeg kjører eller sitter på. Kjør forsiktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde i USa en stund og der lå vi på motorveien engang og cruisa.Lå 3,4 biler etter en eldre Corvette som plutselig skar ut av veien og over i motsatt fil der den traff en Kenworth tanker.Corvetten var helt knust og begge 2 inni var knust.Motoren på bilen lå bak setene.Kenworthen panikkbremsa og traff en CJ-7 som velta og rulla en utrolig mange ganger.De døde også, 5 stk ungdommer på vei til Florida og spring break :-/

Ingen brukte bilbelte,verken i corvetten eller jeepen.

Var et griseri uten like

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle læreren min fortalte om en gang han var først på stedet da en mini med 4 stykker hadde fronta med en buss. Hele minien var forsvunnet inn under bussen, alle i minien var bevisste med satt fast og var relativt skada. Mens de venta på ambulansen/brannvesenet tok minien fyr og han hørte skrikene til folka som brant til døde.

Håper jeg slipper å komme borti noe sånnt.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Larson

Satt på med en fyr en gang som skulle vise meg litt hva bilen var god for. Hadde aldri snakket med ham før men han kom kjørende med folk i bil'en som jeg kjente fra før. Spiller vel liten rolle men det var en cosworth.

Turen begynnte helt normalt med noen drag (fra x til ca. 150-160) på lange strekker med liten trafikk osv.

Men da vi var på vei tilbake til bensinstasjonen der bilen min stod, og en haug folk ikke minst, merket jeg først hvor komplett idiot fyren var.

Han slakket ikke ned men holdt ca 150 inn mot hus, folk og bensinstajonen.

Herfra gikk ting jævli raskt for seg.

Rakk så vidt å tenke i helvette er det du gjør, før jeg ser fremover igjen og får øye på en kamerat av meg som jeg satt å så film sammen med for 15 min siden kjøre ut i veien på moped.

Hadde bilen hatt normal fart hadde han hatt god tid til å kjøre over veien.

Såg at han ga full gass men det var for sent.

Mopeden midt i fronten, kameraten min fløy i frontruta, bilen snurret 180 grader skled baklengs 50-100 meter og ned på ett jorde.

Mens vi skled baklengs såg jeg kameraten min fløy i luften før han landet i asfalten.

Jeg var først borte ved ham og det synet som møtte meg unner jeg ingen.

Hodet hans var klyvd på midten, blod overalt og øyene hans var langt bak i hodet. Så så vidt pupillene hans.

La ham i stabilt sideleie, gravde frem tunge, stoppet en taxi som kom og fikk ham til å ringe ambulanse osv.

Satt der og sjekket pulsen hans lenge til det kom ambulanse og andre folk. Han hadde en sinnsyk puls lenge men var nok død momentant.

Dette er bilder jeg ser hver dag i tankene og drømmer om om natten.

Herregud noe så jævelig :( :( :(

Veit ikke hvordan det er, men hørtes.. nei har ikke ord..

Har heller ikke vært med på noe påkjørsler av noe slag, håper jeg aldri kommer over, men skjer vel en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider