Gå til innhold

Å se en person bli påkjørt

Ranger emnet

olemarius

Anbefalte innlegg

Originally posted by Larson

Satt på med en fyr en gang som skulle vise meg litt hva bilen var god for. Hadde aldri snakket med ham før men han kom kjørende med folk i bil'en som jeg kjente fra før. Spiller vel liten rolle men det var en cosworth.

Turen begynnte helt normalt med noen drag (fra x til ca. 150-160) på lange strekker med liten trafikk osv.

Men da vi var på vei tilbake til bensinstasjonen der bilen min stod, og en haug folk ikke minst, merket jeg først hvor komplett idiot fyren var.

Han slakket ikke ned men holdt ca 150 inn mot hus, folk og bensinstajonen.

Herfra gikk ting jævli raskt for seg.

Hva ble konsekvensene? Fikk cosworth-eieren straff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

huff, sterke innlegg dette. :( Heldigvis har jeg tatt til fornuften å begynt og kjøre rolig. Var mye grisekjøring tidligere, men jeg har sett litt for mye på Reality TV på Viasat. Selv blir man redd for livet når man ser andre dø p.g.a fart/fyll/idiotkjøring osv.

Selv har jeg aldri opplevd slike fæle ulykker selv. Det nærmeste jeg har kommet slik elendighet var i sommer da en lastebil kjørte rett over en personbil som kom ut fra et kryss (personbilen hadde vikeplikt. Dette var et eldre ektepar som var i bilen). Mannen, sjåføren i bilen omkom. Jeg var på ulykkestedet og hadde tilfeldigvis på politiradioen. Når det ble bekreftet at sjåføren var mors, da så jeg èn fra ambulansepersonale gå bort til lastebil sjåføren. Få sekunder etterpå bryter han ut i gråt og blir helt hysterisk. Må være FÆLT for en som lever av det yrket. Var ikke han sin feil engang, men dog. :(

.:: Knutz ::.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

Errr, du prøver ikke å få en som er skadet i hodet (og kanskje ellers i ryggen e.l) opp å stå på beina. Pga. mulig ryggskader, så skal de ligge til ambulanse kommer. Ikke prøve å røre seg i det hele tatt.

Men ja, det er bedre å gjøre noe enn ingenting!

My $0.02 off topic cents :)

Helt riktig det...apropo det så har jeg historie angående det der. En kollega av faren min syklet alltid til jobben, men en dag så greide han sette fast forhjulet i et hull i asfalten og han stuper over styret og lander på nakken. Han ligger rolig i smerte, men forbipaserende løfter/trekker han ut av veibanen og på grunn av det så ble han lam fra livet og ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

Errr, du prøver ikke å få en som er skadet i hodet (og kanskje ellers i ryggen e.l) opp å stå på beina. Pga. mulig ryggskader, så skal de ligge til ambulanse kommer. Ikke prøve å røre seg i det hele tatt.

Men ja, det er bedre å gjøre noe enn ingenting!

My $0.02 off topic cents :)

Joda, du skal sørge for frie luftveier. bedre at man blir lam fra nakken og ned og overleve, enn å bli kvalt av sitt eget oppkast. Er det noen som påstår.

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det blir litt brutalt, men det burde vært obligatorisk å se på bilder (i det minste) av ulykker før man tar lappen, eller høre på foredrag fra ambulasnesjåfører, eller være med på en svært realistisk øvelse. Tror vi som liker å holde høyrefoten litt nærmere gulvet enn lovlig hadde hatt godt av sånt. Sier vi fordi jeg selv kjører en bil som går relativt greit, og fordi jeg sannsynligvis ikke er noe bedre selv. Men nå som jeg er 22, har hatt lappen siden jeg ble 18, og egen bil like lenge føler jeg at jeg har blitt litt mer voksen, og i juleferien var jeg hos mamma og pappa, og ved enkelte anledninger fikk jeg låne bilen. Var mye mindre brekking og breing og fortkjøring enn tidligere år, jeg har vel begynt å bli kjedelig:)

mvh oddi

ps: Ascona og RDL burde lese denne tråden..:)

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkelen min er langtransportsjåfør, og fikk en bil i fronten engang, sjåføren skar ut sånn plutselig... det viste seg at sjåføren hadde teipa kniver til rattet!!! onkelen min vil helst ikke prate om dette og det skjønner jeg godt, for i det tilfellet er det jo han som er offeret på en måte...

S2 Sedan powered by ESTUNING.NO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv blitt påkjørt i av en 240 som kom i 80km, mens jeg kom i 60 på moped. Lå 4mnd på sykehus pga dette. Var fare for att jeg skulle miste ene beinet men det gikk bra til slutt. Englevakt kalles det. Dette skjedde fordi en i en kar skulle ligge breit ut i fra en stor P-plass og ut på veien og der kom jeg... Så det er lurt å bruke hue!!!

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis ikke drept eller skadet noen på veien men jeg hadde en liten ulykke.

Bilen tok piruett i 160-180 km/t og englevakt var det som reddet oss fra å ikke bli most. Bilen ble total vrak mens vi fikk ikke så mye som en skramme.

Etter dette har jeg aldri kjørt grisefort lengre. Når jeg fikk lappen så kjørte jeg veldig mye bil og 200 km/t var en hastighet en traff minimum 1 gang i uken.

Etter det slet jeg sikkert i flere måneder med at min far måtte kjøre meg til jobb og hver gang jeg kjente bilen slippe på snø eller våt asfalt så ble jeg oppriktig redd. Er over det nå men kjører ikke det bilen klarer lengre. Holder med 140 på motorvei klasse A.

Jeg håper jeg aldri treffer noen eller må se noen som har vert i en trafikk ulykke.

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ble konsekvensene? Fikk cosworth-eieren straff? [/b]

Konsekvensene var en mor og en far, 2 brødre og en søster, en stor familie, masse venner og kjente i dyp sorg.

Ja, han fikk noe fengsel..:rolleyes: Vet ikke hvor mye men det spiller i grunn liten rolle. Kameraten er borte uansett.

Er ikke noe engel selv bak rattet men har aldri hatt så stor fart i tettbygde strøk. Men, klarte å sette meg på med rette idioten.

Håper andre tenker litt over hva jeg skrev og passer seg for å havne i samme situasjon.

mvh

Larson

89 Bmw E30 320i shadowline - solgt

92 Bmw E36 318i - solgt

87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen

92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil

Ris Rules

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett så mye alvorlig, men jeg har selv vært med i selvforskyldt ulykke på 2 hjul. Kom i stor fart rundt en sving hvor det var et glatt parti, syklen sklei og jeg gikk hardt i asfalten, husker ikke så mye, men jeg husker jeg så speilen min knuse i asfalten før det ble svart. Kom til meg selv så hadde jeg hatt så flaks att jeg hadde bare masse små sår og en KNUST! hjelm, tilogmed visiret mitt hadde tatt kvelden.!!

hva lærte jeg av det, bruk hode og bruk hjelm!

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt på denne tråden igår og inatt, og det får en virkelig til å tenke seg om hva faen det er man driver med om dagene. da snakker jeg for det meste om meg selv.

får ikke bildet ut av hodet, hva som kunne skjedd om jeg hadde truffet noen i de fartene jeg har hatt noen gang...

det er ikke verdt kicket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg som var supersnill, grei og pliktoppfyllende og brukte alltid sykkelhjelm (nesten den eneste som gjorde det).

Hun var veldig musikalsk, og når hun var 16 fikk hun stipend for å reise til San Francisco for å studere ved et konservatorie.

Hun syklet mye der også, men i San Francisco er det som kjent mye bakker. En dag hadde hun satt igjen sykkelen hos en venninne, og når hun hentet den var det ingen hjemme, så hjelmen fikk hun ikke med seg.

I en nedoverbakke den dagen (mens hun syklet på fortauet) var det plutselig en parkert bil som åpnet døren...

Hun fløy over døren, og traff bakken med hodet først. Døde momentant. Vitner sa at hun ikke hadde høy fart engang.

RIP

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider