Gå til innhold

Ramcharger - noen erfaringer?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

er en RC til 18.000 på offroad.no

 

 

hva med en bronco fra usa? :)

 

har desverre hørt mye negativt om løsningene deres av motoroverhaling etc, bare lakk og litt puss istedenfor å skifte innmat ;)

 

hva av erfaring har dere amcar gutta? broncoen kommer med 289, 302 og 351 cleveland, er vel samme som satt i mustang fra den tiden. tips & hint mottas med stort takk :)

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jay

broncoen kommer med 289, 302 og 351 cleveland, er vel samme som satt i mustang fra den tiden. tips & hint mottas med stort takk :)

 

Mener å huske at det ikke er 351 cleveland, men en som heter 351M. Hva det står for husker jeg ikke, men den er vel litt slappere og bedre egnet til en så tung bil enn Cleveland.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en tidligere eier av en Ramcharger `79 så kan jeg ikke si annet enn at ..... skaff deg en skikkelig kjeledress, det blir mye mekk.

 

Forbruk; min 1.8 l/mil, maks 7 l/mil ;)

 

Dekk; 12.5 X 33 Super Swamper på 15" Whitespoke ( rustspoke )

 

Motor; 360 cid, ligg for all del unna 318 cid den er daff.

 

Mods; 2" bodylift, 5" hevekit med nye ubolter, forlengede dempere, ekstra styredemper og hjemme mekka styrestag forlenger.

 

Std; Cab med stål hard top, soft top ble aldri noe av. Dårlig pass form og dyyyyr. Orginalt en 2 seter, men bygget om til 5 med ett Nissan Prarie baksete.

 

Elektrisk; Myyyye problemer, feil på lading, feil på ledingsnett, feil på samtlige lysbrytere. Tennings problemer / coil / fordeler feil.

 

Rust; Forbausende lite

 

Mekanisk; Fremre mellomaksel, splines totalt nedslitt, bare slitt på bakre. Fikk laget nye splines med god hjelp fra flymekanikerne på Fornebu ( takk takk :D )

 

Tips; På Blazer kan du bygge om til å få 2wd som ett alternativ i reduskjons kassa for en billig penge ( ca 3.000.- ), på RC koster dette opp mot 9.000.- 2WD gjør underverk ¨på forbruket.

 

I terrenget; LOOOOOOL, så mye morro har du aldri hatt :D Det er en spesiell følse når 4 kvadratmeter panser peker rett i været og du vet bakken er under deg .... ett eller annet sted ;) Pass opp, landingen er alltid litt røff når 2.2 Tonn bestemmer seg for å komme ned igjen ...... og rumpa spretter MYE om du ikke har full tank.

 

Konklusjon; De gode minnene overskygger de vonde.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jay

hva er forskjellen? :) har sett noen med cleveland og noen med M

 

Snu M en på hodet... det skal være en W... for windsor.

Cleveland motorene var sett på som mest hi perf. og trimm vennlige men det har kommet mye nytt på markedet de senere årene til windsor motorene, bl.a topper som gjør windsor motorene mere interessante, noe en tlf til gutta på pony parts sikkert vil bekrefte. Eller sjekke litt på noen av disse sidene:

 

http://www.musclemustangfastfords.com/tech/0305_mmwicked/

http://www.edelbrock.com/automotive/headford.html

http://www.coolcats.net/tech/general/swap.html

http://www.lonestar-ebc.com/Tech/TechItem.asp?TechId=23

http://www.vintage-mustang.com/topics/faq/351windsorcleveland.html

http://www.trickflow.com/product/fordcylinderheads/twisted_wedge/pr_twisted.asp

http://cmcnabb.cc.vt.edu/projects/351W/

http://www.performanceparts.ford.com/parts/category.asp?b=0&catID=43&catdesc=Cylinder%20Heads

Erland Nordby, Hedemarken

-66 Buick GS cab. under restaurering.

-66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

surfer mere rundt.. bronco blir DYRT blir fort 80k fra usa +5k shipping. ramchargere er det jo endel av her nu virker det som, og helcab er ikke dumt ;) flere andre som har erfaring med de? lurer også på holdbarhet av 318motoren og 727 kasse, samt hva overhaling på slikt kan koste. er ikke like rå som broncoen ;) men til 1/4 av prisen blir det jo litt rått :)

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er kanskje nyere enn du hadde tenkt deg - men jeg har en 95 Tahoe 4x4 350TBI, og er svært fornøyd! Går på 1.25l/mil på sommeren og ca. 1.5l/mil nå på vinteren m/4-hjulstrekk. Det er helt klart mulig å bruke mer hvis du kjører gris, men det meste jeg har brukt er oppmot 2l/mil :)

 

:)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår