JHU Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Photoshop konkurranser er stor morro, det tror jeg alle er enige om.... men dette med bedømming er vanskelig i mine øyne... Sånn jeg ser det kan man legge vekt på flere forskjellige ting... 1) Noen tar bare hensyn til stilen.... det som ikke er rice kan være så bra utført det vil... det vinner uansett ikke, med en "ricer" jury 2) Noen tar realisme med i bedømningen, under dette faller det mange ting... men i mine øyne er det ikke renhårig med taksenking og strekking ved hjelp av "scale" verktøyet.... bruker man dette vil det si at det er umulig å lage bilen i virkeligheten... (Jeg synes poenget med å bygge om biler i PS er å inspirere folk til å sette i gang hjemme i garasjen...) 3) Så har vi det med symetri og hvor ekte bilen ser ut.... Her kommer hjulvinkler og slikt inn.... +lakk speilinger. Sånn som når du legger til en vinge på koferten som ikke syns gjennom bakruta eller at bilen din fortsatt har TO dører på "baksiden" når du har flyttet B stolpen på "forsiden".... Eller når dørsprekken fortsatt går rett ned kaross siden når du har lagt på et wide body kit.... Jeg synes det hadde vært sunt med en debatt om slike ting... så ble vi alle bedre... En vinner bør "stå" i alle katergorier Hilsen Norgesmester'n i PS 2003.... :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Tipper dette alltid vil være en smakssak så lenge det avgjøres med en poll. Det idéelle hadde vært en jury som har litt peil på PS som ga sine poeng og at resultatet av pollen ble lagt til disse. Jeg er av den oppfatning at det ikke holder at bilen er stylet etter alle kunstens regler dersom håndverket er for dårlig utført. Hvilket dessverre ofte er tilfelle. Ting som b-stolper etc. er lett å glemme, men det er detaljer som jo teller. Jeg er litt flau hver gang jeg glemmer det :D Men jeg skjønner også at det er bortimot umulig for et utrent øye uten photoshopkunnskaper å avgjøre hva som er godt håndverk. De aller fleste modder har et eller annet som er galt, gjerne i form av fargebalansen mellom orginalbildet og de importerte delene eller dårlig dyprensing. Dette tar litt tid og kan være vanskelig, men gidder man ikke engang å prøve er man ingen verdig vinner. Jeg synes kvaliteten på arbeidet er viktigere enn heftige modder og masse graphics ;) Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHU Skrevet Januar 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Det fleste ser nok om bildet er ekte eller falskt... hvis du ser det er falskt er håpet ute... Da må du ta det inn på stil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg