Lunaz Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Noen som vet hvilke 8" free air som er best? Skal sitte i "hatthylla" på en MX-5. Får ikke plass til kasse. Har 2 nye Rockford, men de flytter bare luft... Siter 05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X 83 Golf GTI MK1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 så du har ikke plass til noe slaks kasse ? hva høytalere har du ellers da, hva med å finne noen bra der `? Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunaz Skrevet Januar 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Har et JBL frontsett, 5 1/2" og 3/4" diskant. Trenger et par 8" til å få litt mer bass. Vil ikke bygge kasse i bagasjerommet, lyden kommer ikke nok fremover da. Vanskelig i en cab, men med 2 freeair kommer det nok til å bli bedre! Siter 05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X 83 Golf GTI MK1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Du må finne noen elementer beregnet på open air, tror pioneer har noen ok slike. Ihvertfall finn noen elementer med høy Qts (over 0,6?) <- rett meg om jeg husker feil. Har erfaring av at billige elementer stort sett fungerer bedre som open air. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larson Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Er det ikke plass under setene da? ;) Men du kan jo kanskje ta ut hattehyllen og støpe kasse i glassfiber direkte på den? Har litt dårlig tro på sånn open air greier.. Siter 89 Bmw E30 320i shadowline - solgt 92 Bmw E36 318i - solgt 87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen 92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil Ris Rules Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunaz Skrevet Januar 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Her kan du se hva jeg har å jobbe med. Det er kun under det lyse metallet jeg har litt plass å gå på. Går såvidt ned to 8" viss jeg lirker litt.. Har ikke bilde av hvordan det ser ut under den metall plata, men tro meg, det er liiite plass. Siter 05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X 83 Golf GTI MK1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Er det helt tett under der elementet sitter??? Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Rett under den metallplata så ligger bensintanken. Så ville ikke tatt store sjanser ;) Men ellers er tråden interessant, for jeg tenker det samme. Ellers er det jo de som bygger om seteryggen og fester elementer der, men du må ikke være 2m høy da, fordi du skal ha plass til elementene sine magneter. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunaz Skrevet Januar 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Originally posted by ALJ_GSi Er det helt tett under der elementet sitter??? Under metallplata i midten sitter bensintanken, under metallplata som jeg har montert subbene i er det ca 5cm klaring bak seteryggen, mens fra subbene og bakover går det en kanal som er ca 10cm brei, umulig for en vanlig person å bygge kasse i. Men for en som er litt fingernem og har tilgang til de rette verktøy og materialer, så går det sikkert. Her fant jeg faktisk et bilde som viser hvor liten plass det er: Altså tror jeg at det er lettest å kjøpe meg open air subber enn å prøve å bygge en kasse jeg må få til å passe. Men hvis noen har tegninger/mål av en kasse (på ca 8-10 liter) som de har lagd og fått til å passe nedi, tas de imot med stoooor takk :) Siter 05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X 83 Golf GTI MK1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 De 8" jeg har fra vibe trenger bare ca 14L så du kan funke nedi der uten at du bygger noen form for kasse. bygde en kasse til en med en lupo som var på 15L og det spiller som bare f. folk glaner og leter etter flere suber. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 hm, om du dytter nedi ull da, vil vel "lure" q verdien slik att lyden vil bli bedre, eller tenker eg helt feil da ? Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Når det gjelder elementer som krever lite volum er kanskje Boston Acoustics 8.5LF noe å tenke på. Og om du virkelig har lyst til å prøve noe artig så anbefaler jeg en kikk på Phase Linear Aliante. Bygger du opp litt får du sikkert plass til 10" også. Har ikke sett forhandlere av disse i Norge, men Sound Base fører dem iallefall. Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larson Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Hva er det som skal være over subbene? Er det rom for kalesjen? (skrev jeg det rett?) Hvis ikke har du jo mange liter å bygge kasse i, med bunnen av kassen der du har skrudd fast elementene nå liksom.. Siter 89 Bmw E30 320i shadowline - solgt 92 Bmw E36 318i - solgt 87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen 92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil Ris Rules Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Det er hattehylla over elementene, og det må være litt fri sikt hvis du skal kunne se ut bakover, f.eks i speilet ;) Ellers så tror jeg at jeg kommer til å gå for 2 stk 8" open air elementer. Bare høre litt i andre mx5'er før jeg bygger. 96BRG: På bildet du posta, er det bensintanken jeg ymser hvit mellom elementene? Så det er plass til elementene på hver sidet? Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunaz Skrevet Januar 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2004 Originally posted by Precious 96BRG: På bildet du posta, er det bensintanken jeg ymser hvit mellom elementene? Så det er plass til elementene på hver sidet? Der ligger bensintanken ja, men skal du bytte den, så tror jeg det må gjøres underifra. Men det er et metalldeksel som ligger over og beskytter. Her er et bilde over hvor det er åpent rom.. Har ikke tenkt på å fylle rommet under med ull, skal gjøre det i dag og sjekke. En interessang idé! Og det er kalesjen som skal ligge over der når taket er nede, den dekker delvis subbene, men siden jeg har beskyttelse over, så går det bra. Siter 05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X 83 Golf GTI MK1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg