NOS666 Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Har nesten bestemt meg for å betong fylle blokka mi,men vet ikke hva det innebærer... Er det noen som sitter på erfaringer om dette? Fordeler og ulemper med tanke på kjøling ol.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Jeg har også lurt litt på hva dette innebærer ( uten at jeg har planer om noe slikt selv :) ) Ser at det typisk blir gjort for Volvomotorer ment for stripa. Støper man igjen vannknalene som går ved sylinderforingene for å hindre at blokka sprekker ved høye ladetrykk ?? Dette må jo i så fall bli et problem å få sirkulert kjølevann i motoren. Skjønner jo at det ikke er så nøye på 402m men. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Originally posted by Per Olav Du har nesten bestemt deg for noe, men du vet ikke helt hva det er ? :) ja nå var du jævla hjelpsom........... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 har sett av nedre del av blokka er fylt slik at vann fortsatt kan sirkulere.. fyller en hele blokka så er jo muligheten for alt annet enn drag borte.. kjølesystemet vil ikke virke... er vel ikke vanlig betong heller, men noe som er beregnet på dette... så en tråd for lenge siden på be-4-you forumet.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Kan vel tenkes at det er forsterking av visse punkter som er tanken. Man kan bruke forskjellige typer sement(noe metall fyllet epoxy, likt som brukes til å tette utvendige sprekker i motorblokker) som man bruker i kjølekanaler på valgte plasser for å forsterke blokka. Eller fylle inn kanalene med sement langs kantene feks. 40% av diametern på kanelene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Originally posted by boXer Kan vel tenkes at det er forsterking av visse punkter som er tanken. Man kan bruke forskjellige typer sement(noe metall fyllet epoxy, likt som brukes til å tette utvendige sprekker i motorblokker) som man bruker i kjølekanaler på valgte plasser for å forsterke blokka. Eller fylle inn kanalene med sement langs kantene feks. 40% av diametern på kanelene. blir mer stabil blokka ja.. og de fleste motorer blir fylt i nedre del... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 du får sende en mail til "sundin" på be-4-you forumet, du kan også se blokka hans på prosjektsiden. Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Har tenkt litt på dette jeg også, siden jeg har en lame 205 blokk. Lurer på ulempene, pris, osv. Er det ikke noen her som har greie på det da, så slippper jeg å sende mail til sundin.:cool: Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NOS666 Skrevet Januar 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2004 Er det ingen på forumet som kan med sikkerhet fortelle hva det innebærer å "betongfylle" en blokk og hva fremgangsmetoden er?? Merkelig... Bilforumet pleier å ha svar på allt... (nesten) :D :D :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Januar 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2004 http://www.be-4-you.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5617 Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg