Gå til innhold

Kobling av bilstereo og forsterker

Ranger emnet

ahdrage

Anbefalte innlegg

Jeg skal til å installere stereo i bilen, har støtt på noen problem.

Fekk tak i en lancer kjempegammel bilstereo forsterker. Forsterker

Denne skal kobles til en Zachry BX12 om jeg husker rett. sub Kassen er 70 liter og lukket. Utgangene på denne forsterkeren ser slik ut utgang . Utgangene er den lille firkanten med pinnene i.

Har lite peiling på bilstereo, så jeg lurer på om det er to utganger som er på forsterken? Slik at det blir + - + - Hvis det er slik, tenkte jeg å seriekoble(?) utgangene slik at jeg får dobbel effekt til subben. Fungerer det? Hvordan vet jeg hva som er pluss å minus? Det er ikke merket på forsterkeren.

Så lurer jeg på om jeg trenger et delefilter til forsterken, har ikke peilling på om det er innebygd i forsterkeren fra før av. Blir det i såfall stor forskjell med og uten delefilter?

Takk for all hjelp......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg fikset den der.. Hadde vertfall en liknende inn på skolen, med bilradio trondheim klistermerke eller noe under.. Det er 2 utganger, slik eg hugser det er det 1 på de 2 pinnene oppe og 1 på de 2 nede.. Hvilken side som var pluss og hvilken som var minus kan eg ikke si, men vil tippe på at det er + på venstre side.

-91 Bmw e36 325i Sedan

-86 Bmw e30 316 1.8l motorhavari, selgest

X golf2 gti 8v, bmw 528 e28, golf2 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å inn i helv....lever de dær enda?!! :D

Sjekka på systemet på jobb i dag...den der er nok solgt av oss i 93-94 engang...og har vært inne hos Bilradioservice 2 ganger i løpet av levetida også...ser jeg på klistremerkene under'n :)

Er ikke sikker på hvor glad den der er i paralellkobling....

@lpher

http://www.bilradiospesialisten.no

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider