forgot10 Skrevet Juli 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2009 Heisann! Jeg har merket i det siste at bilen bruker latterlig mye bensin til tider, den jager på tomgang, og fusker... Er det LMM'en som er gåen? Når den fusker (ofte når motoren er kalt) er det akkurat som den går på sperra, den vil rett og slett ikke mer, drar seg så vidt oppover, og PANG bilen blir kjempesprek igjen... Det var en kompis/kollega som sa at den er kanskje ødelagt fordi jeg oljet GREEN Filteret og bare lot det tørke i 1 time, (egentlig skal det tørke 24 ganger lengre)... tok diagnose på bilen (med en liten pære) den rapporterte bare 4444, ingen feil.. (det var en halv kode jeg ikke fikk med meg i begynnelsen, men tror det var 4444 det også... Dere kjenner jo bilen min, 92 Audi 100 2.3 AAR.. (Torshov Bilrekivisita skulle ha 10000 kr for en ny en) Hjelper det å vaske den egentlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2009 Din luftmengdemåler er ikke så ømfintlig som luftmassemåleren er. Tviler på det er den som har sviktet. Sjekk for dårlig kontakt på temp.giveren til motorstyringen. Feilkode for denne sletter seg selv om tenningen slås av. Sjekk også lambdasonden. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Juli 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2009 yess!I will! :) Termostaten inni bilen er ødelagt.. noe mulighet å sjekke om det er føleren eller selve "måleren" inni bilen... skikkelig plagsomt at bilen blir skikkelig varm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2009 yess!I will! :) Termostaten inni bilen er ødelagt.. noe mulighet å sjekke om det er føleren eller selve "måleren" inni bilen... skikkelig plagsomt at bilen blir skikkelig varm... Termostaten inni bilen? Mener du instrumentet for temperturvisning? Er sikkert multitemp.giveren som fusker, den som står øverst framme på toppen. Om vifta ikke går så er nok ikke motoren for varm. Ramlet litt av i teksten din ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Juli 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2009 Ja beklager... Det var lørdagskveld igår.. :P hehe! Instrumentet i bilen viser faktisk under 50 grader hele tiden... :P og det tyder jo på en feil.. Min fetter har samme problem, og han som hadde 100'en hans før sa at det var bare tempføleren som var ødelagt! hehe! Bilen min viser (på oljetempen) ca 110 grader.. :S Ikke bra vell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Juli 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2009 for ordens skyld: har du sjekket bilen din med papirfilter? Hadde litt mye olje på et KN filter, da gikk AARen helt ræv, smånappet og styr. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Juli 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2009 Det er GREEN filter.. Og jeg har nettopp oljet det.. det napper som pokker ved kaldstart merker jeg... vasket det for noen få dager siden, da tok jeg så vidt noe olje og lot det tørke over natten... så tror det ikke er filteret... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.