Gå til innhold

LMM til AAR

Ranger emnet

forgot10

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har merket i det siste at bilen bruker latterlig mye bensin til tider, den jager på tomgang, og fusker... Er det LMM'en som er gåen? Når den fusker (ofte når motoren er kalt) er det akkurat som den går på sperra, den vil rett og slett ikke mer, drar seg så vidt oppover, og PANG bilen blir kjempesprek igjen... Det var en kompis/kollega som sa at den er kanskje ødelagt fordi jeg oljet GREEN Filteret og bare lot det tørke i 1 time, (egentlig skal det tørke 24 ganger lengre)... tok diagnose på bilen (med en liten pære) den rapporterte bare 4444, ingen feil.. (det var en halv kode jeg ikke fikk med meg i begynnelsen, men tror det var 4444 det også... Dere kjenner jo bilen min, 92 Audi 100 2.3 AAR..

(Torshov Bilrekivisita skulle ha 10000 kr for en ny en)

Hjelper det å vaske den egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din luftmengdemåler er ikke så ømfintlig som luftmassemåleren er. Tviler på det er den som har sviktet.

Sjekk for dårlig kontakt på temp.giveren til motorstyringen. Feilkode for denne sletter seg selv om tenningen slås av. Sjekk også lambdasonden.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yess!I will! :) Termostaten inni bilen er ødelagt.. noe mulighet å sjekke om det er føleren eller selve "måleren" inni bilen... skikkelig plagsomt at bilen blir skikkelig varm...

Termostaten inni bilen? Mener du instrumentet for temperturvisning? Er sikkert multitemp.giveren som fusker, den som står øverst framme på toppen. Om vifta ikke går så er nok ikke motoren for varm. Ramlet litt av i teksten din ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja beklager... Det var lørdagskveld igår.. :P hehe!

Instrumentet i bilen viser faktisk under 50 grader hele tiden... :P og det tyder jo på en feil.. Min fetter har samme problem, og han som hadde 100'en hans før sa at det var bare tempføleren som var ødelagt!

hehe! Bilen min viser (på oljetempen) ca 110 grader.. :S Ikke bra vell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider