Gå til innhold

Beste første bil ?

Ranger emnet

stadheim

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal nå skaffe meg min første bil og lurer på om dere har noen forslag til hva slags bil jeg burde se på ?

legger ca. maks grense på det jeg vil bruke på 120.000 kr =)

lurer i sammen slengen på om det er vanlig å omlakere bilen eller finne bodykit i lik farge som bilen, når mann setter på bodykit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer i sammen slengen på om det er vanlig å omlakere bilen eller finne bodykit i lik farge som bilen, når mann setter på bodykit :)

Du lakker vel gjerne bodykitet i samme fargen som bilen.

Ang.førstebil ville jeg valgt noe med bakhjulstrekk. grunnen til det er at det er veldig morsomt & kan også være lærerikt å leke seg litt.

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tips til 1-bil er først en billig dritbil som er lettskrudd og relativt driftssikker, som sierra/Scorpio, Golf/Jetta2, 240/740 etc. til en ytterst billig penge <-15k , og ha dette litt.

Eller finne seg en Solid bil med godt rykte, prisklasse 20-60k, mitt beste tips er en godt holdt W124 MB, ikke nødvendigvis den med mest motor eller utstyr, men den som føles solid, komfortabel og trygg, i tillegg til å være godt holdt.

Samme tipsene gjelder i høyere prisklasse.

for flere tips kan du jo komme med hva du ønsker deg, FWD/RWD, europeisk/japansk eller hva. Om du vil legge deg opp til 120k eller om du vil bruke 120k på bil.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Vurdert opel? ja veit gamle opler har sitt rykte men en nyere omega får du jo veldig mye for pengene, stor bil med mye plass til både anlegg og kammerater/veninner, mye utstyr til rundt 80-90k stor motor (3L på 211hk)

Synes nå omegaen er en veldig fin førstegangs bil, ikke bare pga jeg kjører det selv, men av erfaring som nybegynner så er det en kjempe god bil og kjøre. og hadde jeg ville brukt like mye penger som deg hadde jeg kjøpt en 3liter 2001-2003 modell glatt!, Utroligt pene også med litt billigt styling. (felger, grill, senking, lykter)

eks:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19420909

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19515963

Audi A4 Sedan, 2.4l Quattro 98"

------------------------------

Opel Omega B 2.0 16V 95"

------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket no på Mercedeser? Ville gått for en c-klasse til rundt femti tusen hvis jeg var deg. Da har du en passe dyr bil som ser bra ut, har bakhjulstrekk og er sikker å krasje med. Itilleg har du penger igjen til bensin, forsikring og damer ;) Angående bodykite-spørsmålet lakker du det i samme farge som bilen når du kjøper det. De kommer somregel ferdig grunnet slik at du bare kan lakke rett på!

Samesau! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for en c-klasse til rundt femti tusen hvis jeg var deg. Da har du en passe dyr bil som ser bra ut, har bakhjulstrekk og er sikker å krasje med.QUOTE]

Jeg vil anbefale Mercedes E-klasse, alt i fra 1979-2003 modell, der setter kun smaken en stopper.

Ellers så har Volvo mye fint og bra.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle andre førstebiltråder:

Volvo

Volvo

Random fornuftig forslag som blir oversett

Volvo

Volvo

BMW

Volvo

Volvo

BMW

BMW

Kjøp deg en solid bil, med ganske lav km. stand og innenfor de kriterier du ønsker, sånn som her: http://www.finn.no/finn/car/used/result?ENGINE/EFFECT=150X199&YEAR_MODEL_FROM=1999&sort=0&MILEAGE_TO=160000&BODY_TYPE=6%3B1%3B2%3B3&TRANSMISSION=1&rows=30&pricehigh=120000

O:99 Saab 9-3

X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider