Gå til innhold

hvilke motorer passer i volvo 240

Ranger emnet

sorknes

Anbefalte innlegg

Alt passer.. Spørs jo bare hvor lite jobb du vil gjøre.. Om du har en 240 fra rundt 89-93, passer en b230FK rett inn uten alt for mye svetting..

Den kan du vel hente ut ca 220-250hk på orginal omtrent..

Ellers ligger det jo en motor til salgs nå.. Nesten nybygga forgassermotor som er bremsa 289hk ellernoe slikt.. Var vel ca 50.000kr han skulle ha for den..

En b230FK går for rundt 8000kr.

Edit: du har jo denne også.. 600gamp til 25.000kr

http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?f=69&t=32746

Endret av esbandos

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja var dette med at det skulle passe inn med ikke alt for mye jobb da... har en 240 med B23A motor. hadde jo vert greiest og skru på denne motoren da,har lyst til og gjøre jobben selv, fra orginalt til tuna. men vet ikke hvordan det er med holbarhet osv, hvis jeg setter i turbo og bytter litt deler. fks. forgasser, tenningssystem, bensinpumpe litt sånne småting men ikke bytte sylindere, topplokk og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får jo henta litt, men hvis du skal ha noe særlig krefter så er det ikke holdbarhet igjen.

Greieste for din del må vel være skifte av kam, dobble gassere, grenrør og effektanlegg, hvis du ikke vil skifte motor eller åpne den.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er akkurat det, hvis jeg skal bruke litt penger på og tune en dårlig motor som ryker etter en liten stund, så kan det vel heller lønne seg og legge litt mere penger i en ordentelig motor og tune den. da tjener jeg vel på det i lengden.

men så var det dette med valg av motor da, er egentlig åpen for alle typer, men vil ha minimum 300 hk. så hvilke motorer kan passe i en 240 uten og måtte bygge om hele bilen, noen som har noen flere tips?

men jeg må vel også han en ny girkasse siden denne kommer vel heller ikke til og orke 300 gamp+?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...