wgard Skrevet Juli 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2009 Hei:) Jeg lurte på hva som kan være galt med automatkassen min til mondeo 93? Den går bare bakover i reverse. Det beveger seg ikke i det hele tatt i verken 1,2,3 eller D. Eller hvis jeg ruser den opp mot 2500-3000 omd. da begynner den å trille litt fremover. Men bare merkverdig lite. Virker som om den clutcher unødvendig mye kanskje? Kan det være noe med oljetrykket i kassen? Isåfall hvor er påfyllingskruen hend?:) Det ble byttet girkasse-olje på den i høst, altså ett halvt år før dette skjedde! Kan det være noe samenheng med dette!? Tusen takk for alle svar, vet det er mange her inne som har sinnsykt bra peiling på bil, i motsetning til meg=D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2009 Sjekk opp med ford om det går å lese av feilkoder på kassa, men om feilen har kommet litt etter oljeskift, kan det ha blitt brukt feil olje, kom feilen plutselig eller gradvis? Noen spesielle ting som skjedde når denne feilen dukka opp? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wgard Skrevet Juli 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2009 Ja, jeg kan jo høre med dem! Feilen kom bare plutselig. Etter en litt lang kjøretur, 4-5 timer. Uten noen tegn til noe som helst. Bilen ble parkert. Altså forsatt i helt riktig stand. Men så plutselig 4 dager etter, da jeg skulle starte den igjen, ville den ikke kjøre fremover.! Merkelig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2009 Da tror jeg no ikke det har noe med olje å gjøre, men kan jo sjekkes. du kan jo og høre med ford hva de gjør med havarerte kasser, om de sender dem vekk til noen spesielle? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wgard Skrevet Juli 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2009 jaa.. Men har du peil på hvor tappingskrue og påfyllingskrue er hend da? Fordi der er jeg helt blank!?:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2009 Tapping, under.... Påfylling, som oftest via peilepinnen. Har du peila olja? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wgard Skrevet Juli 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2009 Nei jeg har ikke peila olja.. Men hvor finner jeg peilepinnen til kassen hend da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg