Roberto Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Planlegger å lage meg vannsprut. ideen var spylertanken til frontlyktene, en spylerpumpe fra biltema, og så spørsmålet, dyser.. Hvilke dyser skal jeg bruke? Holder f.eks en 100cc kaldstartdyse? Det er en 2.0 mitsubishi motor som skal kjøres på 1.5 bar på originale stempler. Tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonnis Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 da må vel trykket på vannet gå over 1.5bar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Vanninsprøytning? Klarer ikke sette logikken i gang for og finne ut hvor du skal sprute vann :) Eneste plassen jeg kan tenke meg er for og kjøle ned intercoolern? Hva er dette fornoe? Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Dette monteres i innsuget, mest for å kjøle ned stempler. En 100cc kaldstartdyse vil vel gi litt mye? Er tross alt ganske små mengder som skal til. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Har du I/C ? Hvis ikke er det bare å sette en liten nippel inn like før turboen. Skal ikke store mengden til, vann leder varme ca. 6 ganger bedre enn bensin. Blir litt mere komplisert med en gang intercooleren står i veien. Pumpa må overvinne ladetrykket, dysa må forstøve veldig bra osv. Dette siden dysa må plasseres etter en evt. I/C. Innsprøytningsdyser (efi, K-jet, kaldstart.) tåler ikke vann, og antikorrosjonsmiddel må da tilsettes vannet i tillfelle. Har selv kjørt med vannsprut på I/C løs motor i flere år med godt resultat. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Originally posted by Bmw345 Vann utvider seg med 1800ganger når det går i damp... Sier seg sjøl at det gir effekt. Effekten av at vannet utvider seg så mye, er vel diskutabel... Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Viktigste og vanskeligste er å få vannet til å fordele seg likt i sylindrene. Om det lar seg gjøre med en ekel dyse spørs vel, men det blir kanskje godt nok. Plasserer du rett etter utgang på IC vil turbulensen ut av IC hjelpe til å forstøve vannet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Hvor mye power er det å hente på slikt da? Baksider med dette? Virka jo som en billig måte å trimme på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Originally posted by Rieger Hvor mye power er det å hente på slikt da? Baksider med dette? Virka jo som en billig måte å trimme på! effekten øker ikke bare av dette, men dette gir muligheten til økt ladetrykk osv.... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Originally posted by Kjetilr effekten øker ikke bare av dette, men dette gir muligheten til økt ladetrykk osv.... Joda, og økt ladetrykk gir mer effekt. Men likevel, er det mye å hente. Er ikke ute etter et tall, men er det snakk om å hente mye, eller "bare" 0,05-0,1 bar.. Men var mest de negative siden jeg lurte på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sprocket Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Originally posted by Larsern Har du I/C ? Hvis ikke er det bare å sette en liten nippel inn like før turboen. for all del, ikke spyl vann inn FØR turboen.. tørr ikke tenke hva som vill skje når turboen spinner i x antall hundretusen rpm, for så å få en hel vanntråpe inn.. ideen om vanninnsprøyting er god, og brukt før, men kan være skummelt på allerede hardt trimmede turbobiler.. sikkert fordi det kan medføre store temp.svingninger.. Siter syklende :-) [x] BMW 323i - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Originally posted by Rieger Joda, og økt ladetrykk gir mer effekt. Men likevel, er det mye å hente. Er ikke ute etter et tall, men er det snakk om å hente mye, eller "bare" 0,05-0,1 bar.. Men var mest de negative siden jeg lurte på. er sikkert mye å hente hvis en bruker de rette delene og ikke jalla system... pluss ett datasprut i tillegg så kan en få nytte av det... her har du masse info: http://www.aquamist.co.uk/ Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Originally posted by sprocket for all del, ikke spyl vann inn FØR turboen.. tørr ikke tenke hva som vill skje når turboen spinner i x antall hundretusen rpm, for så å få en hel vanntråpe inn.. ideen om vanninnsprøyting er god, og brukt før, men kan være skummelt på allerede hardt trimmede turbobiler.. sikkert fordi det kan medføre store temp.svingninger.. kjøre inn nos istedet der..:) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Originally posted by sprocket for all del, ikke spyl vann inn FØR turboen.. tørr ikke tenke hva som vill skje når turboen spinner i x antall hundretusen rpm, for så å få en hel vanntråpe inn.. ideen om vanninnsprøyting er god, og brukt før, men kan være skummelt på allerede hardt trimmede turbobiler.. sikkert fordi det kan medføre store temp.svingninger.. Leste du hele posten min? Har selv kjørt med vanninnsprut med dyse rett før turboen i flere år. :) Med tenningen stilt slik at jeg fikk tenningsbank ved ca 1,1bar uten vann, kunne jeg øke til 1,7bar med vann uten bank. :D Største faren med vanninnsprut, er å gå tom for vann, evt. pumpe havari etc. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Januar 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2004 Originally posted by Larsern Største faren med vanninnsprut, er å gå tom for vann, evt. pumpe havari etc. og det er jo ikke noe stort problem å lage varslingslamper for de to tingene der,så.... :) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.